Mint ismert, a Mercedes a múlt hétvégi Abu-dzabi Nagydíj leintését követően két óvást is benyújtott, azonban a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elutasította azokat. A történet ugyanakkor ezzel nem ért véget, hiszen a sorozatban a nyolcadik konstruktőri címét megszerző alakulat nem adta fel, és rövidesen jelezte fellebbezési szándékát.
DECEMBER 10., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:25.009 | ||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691 | ||
DECEMBER 11., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.274 | ||
Időmérő: 1. Verstappen 1:22.109 | ||
DECEMBER 12., VASÁRNAP | ||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Sainz |
A csapat ezt követően csendbe burkolózott, egyáltalán nem posztolt a közösségi oldalain, illetve sajtóanyagokat sem adott ki az abu-dzabi versenyről, és az azt követő kétnapos évzáró tesztről sem, amelyen George Russell már elfoglalhatta a távozó Valtteri Bottas helyét.
Az alakulat mellett az új rekordot jelentő nyolcadik címét vitatható körülmények között elbukó Lewis Hamilton sem állt a média rendelkezésére, és egészen szerdáig, vagyis lovaggá ütéséig meg sem jelent a nyilvánosság előtt. Noha több forrás is arról szólt, hogy a versenyző arra kérte csapatát, ejtsék az ügyet, mivel nem szeretne zöldasztalnál nyerni, számos arra mutató jel is volt, hogy az „ezüstnyilak" nem tudnak belenyugodni a múlt vasárnap történtekbe.
Ezt erősítette az is, hogy a Mercedes Formula–1-es, valamint Formula–E-s csapata sem képviseltette magát az FIA csütörtök este tartandó gáláját megelőző bajnoki fotózásán, és a konstruktőri címet nyerő versenyautót sem vitte el a helyszínre.
A csendet először Toto Wolff felesége, Susie Wolff törte meg, aki bár nyílt levélben kritizálta az FIA-t, már gratulált Max Verstappennek és a Red Bullnak. Ezt követően már nem kellett sokat várni a Mercedes hivatalos közleményére sem, a csapat csütörtök délelőtt jelezte, a sport érdekeit szem előtt tartva eláll a fellebbezéstől.
„Kedves Formula–1-es közösség, kedves rajongók! Hitetlenkedve hagytuk el Abu-Dzabit az ott látottak miatt. Az, hogy vesztettünk, természetesen része a játéknak, de az valami teljesen más, amikor elveszted a versenyzésbe vetett hited. Lewisszal alaposan átgondoltuk, hogyan reagáljunk az idényzárón történtekre. Mindig a sport iránt érzett szeretet vezérelt bennünket, és hiszünk abban, hogy minden győzelmet ki kell érdemelni. A vasárnapi futamon azonban többen, köztük mi is úgy éreztük, hogy a dolgok alakulása helytelen volt.”
„Azért óvtunk a vasárnapi verseny eredménye ellen, mert a biztonsági autóra vonatkozó szabályokat új módon alkalmazták, ami hatással volt a futam végkimenetelére azt követően, hogy Lewis végig nagy fölénnyel vezetett, és úton volt a világbajnoki cím felé. A sportszerűség érdekében fellebbeztünk, azóta pedig konstruktív párbeszédet folytattunk az FIA-val, valamint az F1-gyel, hogy a jövőre tekintve tisztázzuk a helyzetet, hogy minden résztvevő tudja, milyen szabályok szerint kell versenyeznie, és hogy ezeket a szabályokat miként alkalmazzák."
„Üdvözöljük az FIA döntését, miszerint felállít egy bizottságot az Abu-Dzabiban történtek alapos kivizsgálására, illetve az F1 szabályainak, irányításának és döntéshozatalának a javítására. Emellett örömmel látjuk azt is, hogy a csapatokat és a versenyzőket is felkérték a részvételre."
„A Mercedes aktívan együtt fog működni ezzel a bizottsággal, hogy jobb Formula–1-et építsünk valamennyi csapat és rajongó számára, akik ugyanúgy szeretik ezt a sportot, mint mi. Számadásra kérjük az FIA-t, és ezennel visszavonjuk a fellebbezésünket.”
A Mercedes ezt követően gratulált a győztes Verstappennek, és üzentek versenyzőiknek, valamint a csapatban dolgozóknak is.
„Max Verstappennek és a Red Bullnak szeretnénk kifejezni az őszinte tiszteletünket az ez évben elért eredményeikért. Emlékezetessé tettétek a bajnoki küzdelmet! Max, gratulálunk neked és az egész csapatnak! Alig várjuk, hogy a következő idényben is harcolhassunk veled a pályán. És noha az egyéni bajnokság végül nem úgy végződött, ahogyan reméltük, nem is lehetnénk büszkébbek a csapatunkra!”
„Lewis, te vagy az F1 történetének legnagyobb versenyzője, és beletetted a szíved ennek a hihetetlen idénynek minden egyes körébe. Hibátlan sportember vagy a pályán, illetve azon kívül is, és hibátlan teljesítményt nyújtottál. Tisztelgünk előtted mint versenyző és példakép előtt, aki milliók számára szolgál mintául."
„Valtteri (Bottas), nagyon fontos része voltál ennek a csapatnak, öt idény alatt öt konstruktőri címet szereztél. Köszönjük, hogy jelentős mértékben hozzájárultál a motorsportos történelmünkhöz. Köszönjük, Valtteri.”
„Végül a brackley-i és a brixworthi gyár valamennyi képzett és szenvedélyes nő és férfi dolgozójának üzenjük: történelmi fejezetet írtatok az „ezüstnyilak” történetében azzal, hogy megnyertük a nyolcadik konstruktőri címet, méghozzá sorozatban. Ez példátlan teljesítmény. Egy szóval: csodálatos. Csodálatosak vagytok!”
Azzal, hogy a Mercedes elállt a fellebbezéstől, immár hivatalosnak tekinthető az Abu-dzabi Nagydíj, és így a 2021-es bajnokság végeredménye.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.17.345 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.256 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.173 mp h. |
4. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 5.692 mp h. |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 6.531 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 7.463 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 59.200 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:01.708 p h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:04.026 p h. |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:06.057 p h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:07.527 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖRÖK | |||
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 50 | |
Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 33 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 26 | |
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 10 | 18 | 21 | 6 | 395.5 |
2. | Lewis Hamilton | 8 | 17 | 20 | 5 | 387.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 11 | 15 | 4 | 226 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 16 | 1 | 190 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 4 | 20 | 1 | 164.5 |
6. | Lando Norris | - | 4 | 20 | 1 | 160 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 18 | - | 159 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 14 | - | 115 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 15 | 1 | 110 |
10. | Fernando Alonso | - | 1 | 14 | - | 81 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 13 | 1 | 74 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 7 | 1 | 43 |
13. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 34 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 32 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 2 | - | 3 |
1. | Mercedes | 613.5 |
2. | Red Bull-Honda | 585.5 |
3. | Ferrari | 323.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 275 |
5. | Alpine-Renault | 155 |
6. | AlphaTauri-Honda | 142 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 77 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |