„Csak arra tudtam gondolni, hogy meg kell előzzem. Nincs más lehetőség. Nem fogok másodikként célba érni. Éreztem, hogy az új rajtnál van a legnagyobb esélyem. Teljes padlógázra léptem, amikor éreztem, hogy begörcsöl a lábam. A fájdalom csak erősödött, de nem emelhettem el a gázpedálról a lábam” – mesélte a 2021-es idényzáró óta először bővebb interjút adó Max Verstappen az Origo által szemlézett The Guardian-interjúban az Abu-Dzabi Nagydíj utolsó körében történtekről.
„Tudtam, hogy bármi is történjen, végig kell csinálnom. Az adrenalin persze segít ilyenkor, tompítja a fájdalmat, de azt hiszem volt három másodperc amikor el kellett emelnem a lábam a gázról. Aztán két hosszú egyenest követően láttam Hamiltont, ahogy szorosan mögöttem van. A lábam itt már nemcsak görcsölt, de hevesen remegett is” – Verstappen szerint, ha lett volna még egy kör a futamból, nem tudta volna kezelni a fájdalmat és oda a győzelme.
Hozzátette, hiába előzte meg Hamiltont egy az apja és a versenymérnöke szerint is váratlan manőverrel az ötös kanyarban, egészen a futam leintéséig nem hitte el, hogy meglesz a siker és vele a világbajnoki cím. „Főleg, hogy az egész versenyen úgy tűnt: nem fogok győzni. Aztán hirtelen megfordul veled a világ, te vagy a világbajnok. Azt látod ahogy a csapattagok és az édesapád fut feléd. Ezért dolgoztam egész életemben. Ez volt az álmom.”
Azt is elmondta, hogy beárnyékolják-e a történtek, a versenyigazgatót, Michael Masit ért támadások az örömét. „Egyáltalán nem. Remek szezonom volt, úgy érzem, hogy megérdemeltem a sikert. Az emberek kizárólag az utolsó futamra emlékeznek, de sokszor voltam balszerencsés. Ha azok a balszerencsés pillanatok nincsenek, már jóval korábban eldőlt volna a világbajnoki cím sorsa."
Verstappen szerint bármilyen élvezetes is volt az előző idény a szurkolók számára, versenyzőként rendkívül egészségtelen lenne, ha minden évad hasonló feszültségben telne.
„Nem lehet minden évet ilyen drámai közegben teljesíteni. Nem egészséges se nekem, se a csapatnak. A Mercedesnek se” – mondta.
A holland beszélt a 2022-es új szabályokról és az így megújuló autókról is, szerinte azok valamivel lassabbak lesznek az előző generációnál, ez pedig azt jelentheti, hogy több akciót látunk majd a pályákon.