MÁRCIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.936 | ||||
MÁRCIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.544 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:30.558 | ||||
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Leclerc, 2. Sainz, 3. Hamilton | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Március 27., 19.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
Április 10., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
Noha Max Verstappen többször is offenzívát indított ellene, Charles Leclerc magabiztos győzelmet aratott a bahreini idénynyitón, és a leggyorsabb körének is köszönhetően maximális pontszámmal távozhat Szahírból.
„Nagyon boldog vagyok! Elképesztően nehéz két éven vagyunk túl a csapattal, és tudtuk, hogy a mostani lehet a mi nagy lehetőségünk. A srácok hihetetlen munkát végeztek az autóval, és a lehető legjobban indult a számunkra az idei bajnokság: pole pozíció, leggyorsabb kör és kettős győzelem Carlosszal."
„Nem is álmodhattunk volna szebb kezdésről, szóval óriási köszönet mindenkinek, akik támogattak minket az előző két évben is. Nem volt könnyű, de csodálatos visszatérni a csúcsra!"
Verstappen sokáig harcban volt a győzelemért, végül azonban üres kézzel volt kénytelen távozni a nyitó versenyről, miután az utolsó körökben a Red Bullja megadta magát. Az egyéni címvédő érthetően csalódott volt a leintést követően, s egyelőre nem is tudott túl sokat elárulni arról, mi okozta a végzetes hibát.
„Nem igazán tudom, mi okozta a gondot, egyelőre nem teljesen értjük, mi történt, de az biztos, hogy azután kezdődött a gond, hogy megkaptam az új szett gumimat, és visszatértem a pályára. A kormányzás egyre nehezebbnek érződött, és ez a sebesség növekedésével csak még rosszabbá vált. Olyan volt, mintha egy ütemet késett is volna, hiszen hiába fordítottam jobbra a kormányt, beletelt némi időbe, mire bármi történt volna."
„Az újraindításnál aztán nagyon lassan jöttem el, a kormány egyszerűen beragadt. Nagyon nehéz volt vezetni, miközben ilyen sok problémát kellett kezelni egyszerre, és nyilván nem ilyen első versenyben bízol. A tempónk sem volt igazán fantasztikus, az egyensúly egyszerűen nem volt olyan jó, mint pénteken. Nagyon sok dolgot kell még kielemeznünk."
„Már most rengeteg pontot buktunk egyetlen verseny alatt, ami egyáltalán nem jó. Tudom, hogy egy kiesés még nem a világ vége, de jobban örültem volna, ha legalább tizennyolc pontot teszünk zsebre. Lehet mondani, hogy ilyesmik előfordulnak, de úgy hiszem, ezen a szinten, ilyen sok adat ismeretében ennek nem szabadott volna megtörténnie."
Carlos Sainz Jr. a verseny nagy részében a harmadik helyen haladt, Verstappen kései technikai problémáját kihasználva azonban előreléphetett a második helyre, a Ferrari így kettős sikerrel nyitotta meg a Formula–1 új éráját.
„Gratulálok a Charles-nak és csapatnak! A Ferrari visszatért, és ezt a lehető legjobb módon tette: kettős győzelemmel. Már az előző két esztendőben is itt kellett volna tartanunk, de a kemény munka most hozta meg a gyümölcsét."
Sokáig úgy tűnt, Lewis Hamiltonnak meg kell elégednie az ötödik hellyel, ám a Red Bull szerencsétlensége dobogót ért a számára. A hétszeres világbajnok örült az eredménynek, de tudja, még rengeteget kell fejlődniük.
„Nagyon nehéz versenyen vagyok túl. Már a szabadedzésektől fogva szenvedtünk, és ennél jobb eredményben nem is bízhattunk volna, de nyilván ehhez kellett a Red Bull szerencsétlensége is. Ugyanakkor a lehető legtöbbet hoztuk ki magunkból, és hálás vagyok azért, hogy ennyi pontot szereztünk" – magyarázta a brit, akitől azt is megkérdezték, érkeznek-e újabb frissítések az autóra a soron következő szaúdi hétvégére.
„Bízom benne, nagyon jól tudom, hogy a srácok mennyire keményen dolgoznak a gyárban. Nem fog varázsütésre eltűnni a hátrányunk, de úgy érzem, csapatként már jó ideje mi vagyunk a legerősebbek. Mindannyian leszegett fejjel fogunk tovább dolgozni. Még messze van a vége."
Folytatás jövő hétvégén a Szaúdi Nagydíjjal.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | ||
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 5.598 mp h. | |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 9.675 mp h. | |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 11.211 mp h. | |
5. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 14.754 mp h. | |
6. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 16.119 mp h. | |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 19.423 mp h. | |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 20.386 mp h. | |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 22.390 mp h. | |
10. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 23.064 mp h. | |
11. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 32.574 mp h. | |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 45.873 mp h. | |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 53.932 mp h. | |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 54.975 mp h. | |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 56.335 mp h. | |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:01.795 p h. | |
17. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:03.829 p h. | |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
19. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 44 | feladta |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Charles Leclerc | 1 | 1 | 1 | 1 | 26 |
2. | Carlos Sainz | – | 1 | 1 | – | 18 |
3. | Lewis Hamilton | – | 1 | 1 | – | 15 |
4. | George Russell | – | – | 1 | – | 12 |
5. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 10 |
6. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | – | 8 |
7. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 6 |
8. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 4 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 1 | – | 2 |
10. | Csou Kuan-jü | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Ferrari | 44 |
2. | Mercedes | 27 |
3. | Haas-Ferrari | 10 |
4. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
5. | Alpine-Renault | 8 |
6. | AlphaTauri-Honda | 4 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 0 |
8. | Williams-Mercedes | 0 |
9. | McLaren-Mercedes | 0 |
10. | Red Bull-Honda | 0 |