Formula–1-es pályafutása tizedik rajtelsőségét szerezte meg Charles Leclerc Bahreinben, ahol a hétvége legelejétől a Ferrari tűnt az időmérő egyik legnagyobb esélyesének. A monacói versenyző szerint ez nagyon sokat jelent a csapata számára, hiszen az utóbbi időben bőven kijutott nekik a rosszból.
„Az elmúlt két év hihetetlenül nehéz volt a csapat számára, de nagyon reménykedtünk abban, hogy ez egy új lehetőség lesz, és visszakerülhetünk a mezőny élére – emlékezett vissza Leclerc. – Csapatként nagyon jól működtünk együtt, és nagyon elégedett vagyok a mai nappal, bár ez egy nehéz időmérő volt. Nem voltam teljesen elégedett azzal, ahogyan vezettem, de végül sikerült összehoznom azt a kört a Q3-ban, és a pole-ból rajtolhatok holnap. A vezetést tekintve, teljesen mások az autók, mint a tavalyiak voltak. A tesztek nagyon hasznosak voltak arra, hogy kitapasztaljuk mindezt. Sok különböző vezetési stílust kipróbáltam, de még meg kell találnom a tökéleteset. Ennél még sokkal többre vagyunk képesek.”
Kicsivel több mint egy tizedmásodperccel maradt le Max Verstappen a bahreini pole pozícióról, ám idén új riválist kapott a Ferrari-pilóták személyében. A címvédő világbajnok azonban nem keseredett el túlságosan, amiért csak a második rajthelyről vághat neki az idei első versenynek, és reméli, vasárnap is jót csatázhat a Ferrari versenyzőivel.
„A Q2-ben nagyon jónak tűntünk, aztán a Q3-ban kissé jobban szenvedtünk az autó egyensúlyával, de végső soron jól mentek a dolgok – összegezte a szombati napját Verstappen. – Úgy gondolom, hogy jó autónk van, végső soron ez a legfontosabb. Jó nap a mai, és jó módja volt az új korszak kezdetének. Ezen a pályán jó időmérőt akarsz, de abban is biztosra akarsz menni, hogy az autó majd megfelelően működik a versenyen, hiszen a gumikkal akkor több probléma van, és ez eltér sok másik pályától. Élveztem a szoros csatát Carlosszal és Charles-lal az időmérő végén. A Ferrari nagyon jó munkát végzett a télen, remélhetőleg izgalmas lesz a csata ellene holnap is.”
MÁRCIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.936 | ||||
MÁRCIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.544 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:30.558 | ||||
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 16.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Március 27., 15.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
Április 10., 6.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
A Ferrari versenyzői közül Carlos Sainz Jr.-nak tartott tovább, hogy megismerje és kellően jól működésre bírja az autóját. A spanyol pilóta nem sokkal kapott ki a rajtelsőséget megszerző csapattársától a bahreini kvalifikáción, sőt, az előtte végző Verstappennél csupán hat ezredmásodperccel volt lassabb.
„Elégedett vagyok a fejlődéssel, amin keresztülmentem a hétvégén – árulta el Sainz. – Nagyon le voltam maradva, mert küszködtem azzal, hogy megértsem az autót, több mint fél másodperces hátrányban voltam. Szóval az, hogy egyáltalán harcba szállhattam a pole pozícióért, jó hír volt a számomra, aztán sikerült összehoznom egy jó kört a Q3 elején, de kár, hogy végül nem sikerült még egy tizedet javítanom. Viszont Charles megérdemelte a pole-t, hiszen ő volt előrébb egész hétvégén.”
Nem éppen mostanában történt utoljára, hogy Lewis Hamilton nem igazán tudott beleszólni a pole pozícióért folyó csatába. Bár sokan úgy gondolták, a Mercedes az idei szezon előtt is szándékosan alábecsüli magát, beigazolódott, amitől Hamiltonék tartottak, és két csapat is jóval többre volt képes náluk az első időmérőn.
„Nem mondom, hogy megkönnyebbültem, de összességében nagyon elégedett vagyok a mai nappal – mondta a hétszeres világbajnok az ötödik rajthelyéről. – Az, ahol az elmúlt két hétben voltunk, a szenvedés és az autóval kapcsolatos problémák rémálommá tették a vezetést. De leszegtük a fejünket, keményen dolgoztunk, és büszke vagyok, amiért mindenki pozitív maradt. A srácok, akik az időmérőn előttem végeztek, másik ligában játszanak, így örülök az ötödik helynek. Ez nem az első sor, de javulni fogunk, és minden tőlünk telhetőt megteszünk holnap. A többiek majd elhúznak előlünk, szóval mi nem velük fogunk csatázni, hiszen egy másodperccel vannak előttünk a versenytempót illetően. Én valószínűleg a mögöttem lévőkkel csatázhatok, és bár próbálok előrébb kerülni, ahogy mondtam, a többiek jócskán jobb teljesítményre képesek nálunk.”
Bár a hétvége nagy részében George Russell volt a gyorsabb a Mercedes versenyzői közül, az időmérő utolsó szakaszában azonban közel egy másodpercet kapott Hamiltontól. Russell elmondta, mi állt emögött.
„Az időmérő végén kipróbáltunk valami újat, de már csak egy szett gumim volt – árulta el a brit pilóta. – Keményen nyomtam a kivezető körön, aztán amikor az egyes kanyarhoz értem, hirtelen nem volt tapadásom. Egy másodperccel voltam lassabb, mint a Q2-ben, pedig arra számítottam, hogy akár több másodpercet gyorsulok. Kár volt, és bár örülök, amiért kipróbáltam valami újat, utólag mindig könnyű kritizálni. Tudjuk, hogy nem ott tartunk, ahol szeretnénk, de a kilencedik hely sokkal hátrébb van annál, amire az autó képes. Mindent megpróbálunk, amit lehet, hogy visszakerüljünk az élre, és csatázhassunk a Ferrarival, illetve a Red Bull-lal.”
Toto Wolff elhárította a felelősséget Russellről, és elárulta: a csapat tanácsára tett a versenyzőjük úgy, ahogyan az utolsó gyors körét megelőzően. A Mercedes csapatfőnöke emellett ismét felhívta a figyelmet arra, hogy egyelőre a Ferrari és a Red Bull is jobb náluk.
„Reálisnak kell lennünk a teljesítményünket illetően, csak a harmadik leggyorsabb csapat vagyunk a rajtrácson – mondta Wolff. – Lewisnak sikerült is így zárnia az időmérőt, George-ot pedig valószínűleg mi vezettük félre az utolsó gyors körén. Azt tanácsoltuk neki, hogy nyomja meg a kivezető körét, és a végére vélhetően nem maradt elég a gumikban.”
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.558 | átlag: 215.146 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:30.681 | 0.123 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:30.687 | 0.129 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:30.921 | 0.363 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.238 | 0.680 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.560 | 1.002 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:31.808 | 1.250 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:32.195 | 1.637 |
9. | George Russell | brit | Mercedes | 1:32.216 | 1.658 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:32.338 | 1.780 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:31.782 | 1.025 |
12. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:31.998 | 1.241 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.008 | 1.251 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:32.664 | 1.907 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.543 | 2.786 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:32.750 | 1.279 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:32.777 | 1.306 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.945 | 1.474 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.032 | 1.561 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:33.634 | 2.163 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:31.471 | 1. | Verstappen | 1:30.757 |
2. | Sainz | 1:31.567 | 2. | Sainz | 1:30.787 |
3. | Verstappen | 1:31.785 | 3. | Leclerc | 1:30.932 |
4. | Bottas | 1:31.919 | 4. | Pérez | 1:31.008 |
5. | Magnussen | 1:31.955 | 5. | Hamilton | 1:31.048 |
6. | Ocon | 1:32.041 | 6. | Russell | 1:31.252 |
7. | Gasly | 1:32.096 | 7. | Magnussen | 1:31.461 |
8. | Norris | 1:32.239 | 8. | Alonso | 1:31.621 |
9. | Russell | 1:32.269 | 9. | Gasly | 1:31.635 |
10. | Hamilton | 1:32.285 | 10. | Bottas | 1:31.717 |
11. | Pérez | 1:32.311 | 11. | Ocon | 1:31.782 |
12. | Alonso | 1:32.346 | 12. | Schumacher | 1:31.998 |
13. | Schumacher | 1:32.380 | 13. | Norris | 1:32.008 |
14. | Csou | 1:32.493 | 14. | Albon | 1:32.664 |
15. | Albon | 1:32.726 | 15. | Csou | 1:33.543 |
16. | Cunoda | 1:32.750 | |||
17. | Hülkenberg | 1:32.777 | |||
18. | Ricciardo | 1:32.945 | |||
19. | Stroll | 1:33.032 | |||
20. | Latifi | 1:33.634 |