Hatalmas kört rakott össze Sergio Pérez a dzsiddai időmérőn, amivel hosszas várakozás után megszerezte az első pole pozícióját a Formula–1-ben. A Red Bull versenyzője úgy véli, nem mostanában lenne képes hasonló körre, amivel egyébként egy nem túl pozitív rekordot is megdöntött. Péreznek ugyanis 215 időmérőre volt szüksége, hogy az első rajtkockába kvalifikálja magát – eddig Mark Webber tartotta ezt a rekordot, akinek azonban sokkal kevesebbet, egész pontosan 130 nagydíjhétvégét kellett várnia az első pole-jáig.
„Beletelt néhány versenybe – viccelődött Pérez a kvalifikáció végén. – De micsoda kör volt, egyszerűen hihetetlen! Teljesíthetnék még ezer kört, és de nem hiszem, hogy meg tudnám ismételni ezt az egyet. Nem igazán számítottunk arra, hogy meccsben leszünk a Ferrarival, így főként a versenyre koncentráltunk. Remélhetőleg holnap hasonló teljesítményre leszünk képesek.”
Továbbra is a Ferrari tűnik az egyik, ha nem a legerősebb csapatnak a mezőnyben, ám arra a maranellói istállónál sem számítottak, hogy Sergio Pérez meglepi őket a szezon második időmérőjének a végén. Charles Leclerc úgy érzi, sokkal többre nem lett volna képes az utolsó körében, és a vasárnapi rajtban reménykedik.
„Őszintén szólva jónak éreztem a körömet, és elégedett vagyok vele – árulta el a monacói versenyző. – Az időmérő arról szólt, hogy a pályán maradjunk, és ne kövessünk el semmilyen hibát, hiszen az sokba került volna a számunkra. A Q3 második körében többé-kevésbé mindent sikerült összehoznom. Veszítettem egy kicsit itt és ott, de egyáltalán nem gondoltam, hogy Checo ilyen körrel tud előrukkolni. Holnap új nap vár ránk, és remélhetőleg jól sikerül majd a rajt.”
MÁRCIUS 25., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.772 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.074 | ||||
MÁRCIUS 26., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:29.735 | ||||
Időmérő: 1. Pérez 1:28.200 | ||||
MÁRCIUS 27., VASÁRNAP | ||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 19.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 10., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami |
Bár a kvalifikáció első két szakaszából az első helyen jutott tovább Carlos Sainz Jr., végül csak a harmadik rajtpozíciót szerezte meg dzsiddai kvalifikáción. A Ferrari spanyol versenyzője elárulta, mi hátráltatta a Q3-as utolsó gyors körén.
„A kör, amivel a harmadik pozícióba kvalifikáltam magam, elég jó volt – mondta Sainz. – Használt gumikon teljesítettem, mert valamilyen okból kifolyólag eddig jobbnak éreztem ezeket ezen a hétvégén. Számomra nehéz az új gumikkal bánni, mégis ilyeneken mentem az utolsó körömön a Q3-ban, viszont egyáltalán nem volt tapadásom a hátsó gumikon, így szenvedtem. Ahhoz képest, hogy használt abroncsokon voltam, nem mentem olyan rosszul, de Checo és Charles egy kicsivel előttem végzett. Ez azért rendben van, és izgalmas lesz a verseny, hiszen keverednek a Ferrari és a Red Bull autói a rajtrács elején. Eljátszadozunk majd egymással a stratégiát és az előzéseket illetően is, szóval izgalmas lehet a futam.”
Pérez nyilatkozata alapján a Red Bullnál számítottak arra, hogy a szezonnyitó után Szaúd-Arábiában is kikapnak a Ferraritól. Ez Max Verstappen esetében meg is történt, a címvédő ugyanis csak a második rajtsorba kvalifikálta magát. Verstappen még nem érti pontosan, mi történt vele a dzsiddai időmérőn, ám főként az abroncsokkal akadt problémája.
„A Q1-ben és a Q2-ben minden elég jónak tűnt, aztán az első szett gumin a Q3-ban rettenetesen mentem – emlékezett vissza a holland. – Nem tudom, mi történt, de teljesen másnak éreztem az abroncsokat. Sokkal többet csúszkáltam, és elég nehéz volt a vezetés. Rosszul ment a bemelegítés és a ritmus felvétele, aztán egy másik szett gumira váltottam, de nem éreztem kényelmesen magam az autóban. Az abroncsokból sem tudtam kihozni azt, amit a Q1-ben és a Q2-ben sikerült. Egy olyan pályán, ahol a levegő és a pálya hőmérséklete is folyamatosan csökken, könnyű javítani, nekem viszont elég nehezen ment. Először történt velem ilyen, szóval van minek utánanézni.”
Több mint négy év telt el az utolsó alkalom óta, amikor Lewis Hamilton számára már a Q1-ben véget ért egy időmérő. 2017-ben Brazíliában ráadásul baleset miatt szállt ki igen hamar a brit versenyző, ezúttal viszont egyszerűen nem volt meg a tempó a Mercedesnél, s bár George Russell egészen a Q3-ig jutott, Hamilton egy hajszállal már a második szakaszról is lemaradt.
„Nem ez lesz életem legnehezebb versenye, de azért nem is lesz könnyű – vélekedik a vasárnapi esélyeiről a hétszeres világbajnok. – Lehet, hogy a bokszutcából rajtolok majd, hiszen így változtathatunk az autón és biztosra mehetünk, hogy nem viselkedik úgy, ahogyan eddig tette. Valami nyilván nem stimmel, de nem tudom, mi az, így nem tudok erről beszélni. Nem tudom, George milyen beállításokkal ment, én jónak éreztem az autót a harmadik edzésen, állítottunk rajta néhány dolgot, de valami nem alakult jól a hátsó részén. A futamon sok minden megtörténhet, és szeretnék bocsánatot kérni a csapattól. Mindenki nagyon keményen dolgozik, és amikor nem szállítod nekik a jó eredményeket, az nagyon lehangoló.”
Hatalmas baleset miatt kellett félbeszakítani a dzsiddai időmérő második szakaszát. Mick Schumacher a 12-es kanyarban csapta a falnak a Haast, és sajnos jó ideig várnunk kellett arra, hogy bármilyen tájékoztatást kapjunk a német versenyző állapotáról.
Szerencsére végül a Formula–1 és a Haas hivatalos felületein is azt lehetett olvasni, hogy Schumacher nem szenvedett el látható sérülést, de átfogóbb vizsgálatokra az erre kijelölt dzsiddai kórházba vitték. Azóta a Haasnál megerősítették azt, ami igen valószínűnek tűnt, azaz csak egy autóval indulnak az idény második futamán – erről bővebben itt olvashatnak.
„A legfontosabb az, hogy Mick nem sérült meg – nyilatkozta Günther Steiner, az amerikai istálló csapatfőnöke. – Jelenleg is a kórházban tartózkodik, az orvosok kiértékelik az állapotát, szóval jó kezekben van. Van rá némi esély, hogy éjszakára bent kell maradni a kórházban megfigyelésre, így a kialakult helyzetre való tekintettel nem indítjuk az autóját a holnapi versenyen.”
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:28.200 | átlag: 252.000 km/ó |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:28.225 | 0.025 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:28.402 | 0.202 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:28.461 | 0.261 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:29.068 | 0.868 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:29.104 | 0.904 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:29.147 | 0.947 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.183 | 0.983 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:29.254 | 1.054 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:29.588 | 1.388 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:29.651 | 0.965 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:29.773 | 1.087 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.819 | 1.133 |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:29.920 | 1.234 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.009 | 2.323 |
16. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.343 | 1.488 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:30.492 | 1.637 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:30.543 | 1.688 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.817 | 2.962 |
20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | idő nélkül | – |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Sainz | 1:28.855 | 1. | Sainz | 1:28.686 |
2. | Verstappen | 1:28.928 | 2. | Leclerc | 1:28.780 |
3. | Leclerc | 1:29.039 | 3. | Pérez | 1:28.924 |
4. | Russell | 1:29.680 | 4. | Verstappen | 1:28.945 |
5. | Bottas | 1:29.683 | 5. | Alonso | 1:29.295 |
6. | Pérez | 1:29.705 | 6. | Bottas | 1:29.404 |
7. | Magnussen | 1:29.831 | 7. | Gasly | 1:29.418 |
8. | Gasly | 1:29.891 | 8. | Magnussen | 1:29.546 |
9. | Norris | 1:29.957 | 9. | Ocon | 1:29.584 |
10. | Csou | 1:29.978 | 10. | Russell | 1:29.618 |
11. | Alonso | 1:29.978 | 11. | Norris | 1:29.651 |
12. | Ricciardo | 1:30.009 | 12. | Ricciardo | 1:29.773 |
13. | Ocon | 1:30.093 | 13. | Csou | 1:29.819 |
14. | Schumacher | 1:30.167 | 14. | Schumacher | 1:29.920 |
15. | Stroll | 1:30.256 | 15. | Stroll | 1:31.009 |
16. | Hamilton | 1:30.343 | |||
17. | Albon | 1:30.492 | |||
18. | Hülkenberg | 1:30.543 | |||
19. | Latifi | 1:31.817 | |||
20. | Cunoda | idő nélkül |