A Ferrari maximális ponttal távozott Bahreinből, míg legnagyobb ellenfele, a Red Bull hiába jelentett többször is fenyegetést rá, mindkét pilótáját utolérte a technika ördöge, és nullázott a szahíri éjszakában. A harmadik és a negyedik helyre így a továbbra is szenvedő Mercedes párosa lépett előre, azonban az „ezüstnyilak” is tisztában vannak vele, hogy nyers tempó tekintetében egyelőre nem tudják felvenni a versenyt a két riválissal.
MÁRCIUS 25., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.772 | ||||
2. szabadedzés: 18.00–19.00 | ||||
MÁRCIUS 26., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
Időmérő: 18.00–19.00 | ||||
MÁRCIUS 27., VASÁRNAP | ||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 19.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 10., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami |
A Szaúdi Nagydíj legnagyobb kérdése így az lesz, a Red Bullnak valóban sikerült-e megoldania a megbízhatósági gondokat, illetve hogy a Mercedes képes lesz-e javulást elérni a hozott fejlesztésekkel.
A meleg és szeles időben kezdődő első szabadedzés nem indult zökkenőmentesen Szaúd-Arábiában: Kevin Magnussennél már az első próbakörök során gond jelentkezett, majd nem sokkal később lendült a piros zászló is.
Az 50 métert jelző táblát ugyanis rosszul rögzítették az 1-es kanyarnál, és Lando Norris eltalálta, ezzel sok törmeléket hagyva maga után a pályán. A takarítás szűk tíz percet vett igénybe, miközben a Haas garázsában egyre nagyobb volt a sürgés-forgás, miután kiderült, hidraulikus probléma lépett fel pilótájuknál.
Magnussen már nem is tudott visszatérni a nyomvonalra, ami különösen érzékenyen érintheti a Szahírban ötödikként befutó dánt, hiszen ő eddig még nem versenyzett Dzsiddában.
Ami a mezőnyt illeti, több csapat fejlesztésekkel készült a második fordulóra, és az első hatvan perc érezhetően a frissítések feltérképezéséről szólt, hiszen a mostani eredmények egyáltalán nem mérvadóak a hétvége két fő eseménye, az időmérő és a futam szempontjából, azokat ugyanis nem nappal, hanem villanyfényben rendezik.
A Mercedes például két különböző hátsó szárnnyal futtatta a versenyzőit: George Russell kisebb, míg Lewis Hamilton nagyobb leszorítóerőt generáló verziót használt, majd később a fiatal brit is átváltott a hétszeres világbajnok által próbálgatott megoldáshoz.
Ez azonban szemmel láthatóan nem igazán segített a delfinezésen, a W13-as továbbra is pattogott, ami igencsak aggasztó lehet a németek számára, hiszen a dzsiddai nyomvonal jóval simább, mint a bahreini.
Ami az eredményeket illeti, Max Verstappen már az első percekben az élre állt, és az 1:30.888-as, kemény gumikon futott körét egészen az utolsó pillanatokig nem is igazán tudta senki megközelíteni. Leclerc Ferrarijára azonban a végén felkerült a lágy keverék, amivel 116 ezreddel megelőzte holland vetélytársát.
Harmadikként az ugyancsak a végén nagyot előrelépő Valtteri Bottas következett az Alfa Romeóval, majd Carlos Sainz Jr., Pierre Gasly, Cunoda Juki, Sergio Pérez, Lewis Hamilton, valamint az elővigyázatosságból új erőforrást kapó Fernando Alonso zárta az első tízes sorát.
Russell tizenötödikként nyitott a másik Mercedesszel, míg a koronavírusos Sebastian Vettelt Szaúd-Arábiában is helyettesítő Nico Hülkenberg tizenhatodik lett.
Folytatás 18 órakor a második edzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.772 | átlag: 244.859 km/ó | 17 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.888 | 0.116 mp h. | 24 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.084 | 0.312 | 22 |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:31.139 | 0.367 | 14 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:31.317 | 0.545 | 28 |
6. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:31.505 | 0.733 | 26 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:31.563 | 0.791 | 25 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:32.026 | 1.254 | 26 |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.364 | 1.592 | 20 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:32.381 | 1.609 | 23 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.506 | 1.734 | 24 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:32.582 | 1.810 | 23 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.594 | 1.822 | 24 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.608 | 1.836 | 26 |
15. | George Russell | brit | Mercedes | 1:32.839 | 2.067 | 19 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:33.034 | 2.262 | 23 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:33.087 | 2.315 | 25 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:33.529 | 2.757 | 26 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:34.429 | 3.657 | 22 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | - | 2 |