JÓ INDOK A KORÁN KELÉSRE. Az ausztrál keleti időzóna nyolc órával jár előrébb, mint a közép-európai idő, így az európai szurkolóknak egész hétvégén korán kellett kelniük, ha élőben akarták megtekinteni a melbourne-i versenyhétvége eseményeit. Bár a korán kelés nem mindig könnyű, ha F1-ről van szó, sokan jóval hamarabb kipattannak az ágyból, mintha csak munkába kellene menniük. JÓ INDOK A KORÁN KELÉSRE. Az ausztrál keleti időzóna nyolc órával jár előrébb, mint a közép-európai idő, így az európai szurkolóknak egész hétvégén korán kellett kelniük, ha élőben akarták megtekinteni a melbourne-i versenyhétvége eseményeit. Bár a korán kelés nem mindig könnyű, ha F1-ről van szó, sokan jóval hamarabb kipattannak az ágyból, mintha csak munkába kellene menniük.
BALESET ÉS BÜNTETÉS A VISSZATÉRŐNEK. Koronavírus-fertőzés miatt ki kellett hagynia az első két fordulót Sebastian Vettelnek, aki számára így valójában Ausztráliában kezdődött meg a szezon. Csakhogy a négyszeres világbajnok bizonyára jobb kezdésben reménykedett, hiszen nem elég, hogy a pénteki edzéseken nem sok kört tudott teljesíteni, még meg is büntették őt, amiért az első szabadedzést követően robogóval visszatért a pályára, hogy szórakoztassa kicsit a helyi szurkolókat.
Vettel egyébként csak pénzbüntetést kapott, amiért jogosulatlanul, illetve olyan időpontban használta a robogót, amikor csupán a sportbírók tartózkodhatnak a pályán. Bár az 5000 eurós bírság nyilván nem jelent nagy kiadást a számára, Vettelben felvetődött a kérdés, hogy kihez kerül ez az összeg, valamint a hasonló büntetésekből befolyt pénz.
Nem a furcsa büntetés volt az egyetlen oka Vettelnek arra, hogy hamar elfelejtse a melbourne-i hétvégét, ugyanis technikai problémák mellett az autóját kétszer is összetörte a hétvégén. A négyszeres világbajnok a nagy baleset miatt majdnem lemaradt az időmérőről, majd a futamon miatta került elő egyszer a piros zászló, Mick Schumacher azonban rögtön a becsapódás után, a saját szemével akart megbizonyosodni arról, hogy a honfitársa nem sérült meg.
VERSTAPPEN KÉSZÜL A GRILLSZEZONRA. Az idény harmadik versenye is szörnyen végződött Max Verstappen számára, hiszen a bahreini szezonnyitó után a melbourne-i versenyt is fel kellett adni technikai meghibásodás miatt. Az 1-es számú Red Bull ráadásul kissé ki is gyulladt a futam 39. körében, pedig minden bizonnyal Verstappen sem az autója hátuljánál szeretett volna tüzet látni most, amikor egyre alkalmasabb az idő a szabadtéri sütögetéshez. A címvédő egyébként az újabb kiesésével immár 46 ponttal van lemaradva a világbajnoki pontversenyben Charles Leclerc-től.
A STATISZTIKA LECLERC MELLETT SZÓL. Ha az autósportban egy versenyző grand slammel nyer meg egy futamot, az azt jelenti, hogy a pole-ból indulva, a verseny összes körében az élen autózva ér célba az első helyen, valamint az ő nevéhez fűződik a leggyorsabb kör is. Ez tehát igen domináns módja a győzelemnek, s Leclerc-nek először sikerült így diadalmaskodnia a királykategóriában. Ez egyébként a Ferrari számára is az első grand slam volt 2010 óta, a statisztikák szerint pedig ha egy versenyző ekkora sikert ér el egy futamon, nagy eséllyel ő nyeri meg a világbajnoki címet a szezon végén – legalábbis a Formula–1-ben 2011 óta mindig így történt.
ALBON ÉRDEMELTE VOLNA MEG LECLERC ELISMERÉSÉT? A világbajnoki címért csatázó versenyzők sokszor elvonják a figyelmet a jóval hátrébb végző, ugyanakkor hatalmas versenyt teljesítő pilótákról. Így történt ez ezen a versenyen is, hiszen a legtöbben Verstappen kiesésével és Leclerc győzelmével voltak elfoglalva, miközben Alexander Albon nem mindennapi tettet vitt véghez a Williamsszel. A thaiföldi versenyzőt kizárták az időmérőről, a futamnak így az utolsó helyről vágott neki, és 57 kört teljesített ugyanazon a szett gumin. Ezzel a pontot érő tizedik helyen látta meg a kockás zászló, pedig a Williams messze nem tartozik idén sem a legversenyképesebb autók közé. A rajongók Albon helyett mégis – persze szintén megérdemelten – Leclerc-nek ítélték a „A nap versenyzője” címet.1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:27:46.548 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 20.524 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 25.593 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 28.543 mp h. |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 53.303 mp h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 53.737 mp h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:01.683 p h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:08.439 p h. |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:16.221 p h. |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:19.382 p h. |
11. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.695 p h. |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:28.598 p h. |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1 kör h. |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 38 | |
Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 22 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Charles Leclerc | 2 | 3 | 3 | 3 | 71 |
2. | George Russell | - | 1 | 3 | - | 37 |
3. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 2 | - | 33 |
4. | Sergio Pérez | - | 1 | 2 | - | 30 |
5. | Lewis Hamilton | - | 1 | 3 | - | 28 |
6. | Max Verstappen | 1 | 1 | 1 | - | 25 |
7. | Esteban Ocon | - | - | 3 | - | 20 |
8. | Lando Norris | - | - | 2 | - | 16 |
9. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 12 |
10. | Valtteri Bottas | - | - | 2 | - | 12 |
11. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 8 |
12. | Pierre Gasly | - | - | 2 | - | 6 |
13. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 4 |
14. | Fernando Alonso | - | - | 1 | - | 2 |
15. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Ferrari | 104 |
2. | Mercedes | 65 |
3. | Red Bull | 55 |
4. | McLaren-Mercedes | 24 |
5. | Alpine-Renault | 22 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
7. | Haas-Ferrari | 12 |
8. | AlphaTauri-Red Bull | 10 |
9. | Williams-Mercedes | 1 |
10. | Aston Martin-Mercedes | 0 |