Noha az utolsó gyors körök előtt valamivel Max Verstappen és a Red Bull tűnt magabiztosabbnak, a címvédő hibázott a gyors körén, míg a Ferrari kettőse javított, és Charles Leclerc vezérletével kisajátította az első sort Miamiban. A pályafutása 12. rajtelsőségét jegyző monacói természetesen örült az eredménynek, ugyanakkor figyelmeztetett, a Red Bull meglehetősen gyors az egyenesekben, így nehéz verseny várhat rájuk.
MÁJUS 6., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:31.098 | ||||
2. szabadedzés: 1. Russell 1:29.938 | ||||
MÁJUS 7., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1.Pérez 1:30.304 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:28.796 | ||||
MÁJUS 8., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja: 21.30 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
„Az előző versenyhétvégém nem alakult túl jól, hibáztam a futamon, a mai napom azonban jól sikerült. A pole pozícióból indulhatunk, de a munka nagy részét vasárnap kell elvégezni. A Red Bullok extrémgyorsak az egyenesekben, míg mi a kanyarokban vagyunk erősebbek. Nagyon szoros csatára van kilátás"
A Ferrari Carlos Sainz Jr. második helyének is köszönhetően a maranellóiak a 2019-es Mexikó Nagydíj után tudták újra kisajátítani az első sort. Noha a spanyol még nem indulhatott az élről, most kifejezetten örül az eredménynek, hiszen az elmondása szerint nagyon nehéz volt újra felépítenie az önbizalmát a pénteki bukása után.
„Most némileg visszavágtam a pénteki nagy balesetem után. Egyáltalán nem volt könnyű újra felépíteni a önbizalmamat egy ilyen nehéz pályán, de sikerült összeszedettnek maradnom. Sikerült néhány jó kört teljesítenem, igaz, nem volt elég az elsőségre, de figyelembe véve, hogy honnan jöttem, elfogadom az eredményt. Az eddigiek alapján mindenképpen érdekes verseny vár ránk. Én személy szerint nem is futottam hosszú etapokat, szóval a versenyen fogom megtapasztalni, milyen az autó vezethetősége nagy üzemanyagszint mellett."
„Ez nagy kihívást jelent, de magabiztos vagyok, és a kocsit nagyon jó érzés vezetni, szóval úgy hiszem, jó eredményt érhetünk el."
A pénteken még megbízhatósági problémákkal küszködő Verstappen az első gyors köröket követően még az élen állt a Q3-ban, azonban az utolsó próbálkozásakor hibázott, aminek következményeként visszacsúszott a két Ferrari mögé a harmadik pozícióba.
„Összességében elégedett vagyok az időmérővel. Pénteken mindössze négy vagy öt gyors kört futottam, szóval még a mai napom is arról szólt, hogy minél jobban megismerjem a pályát, és megtaláljam a megfelelő egyensúlyt. Az, hogy ilyen versenyképes voltam a kvalifikáción, kissé meglepő."
„Nem egyszerű elsajátítani ezt a pályát, nyilván pole-ban akarsz lenni, de figyelembe véve, hogy honnan indultunk, úgy érzem, nagyon jó munkát végeztünk. Mostantól kevésbé kéne megnehezítenünk a saját hétvégéinket. Jó esélyeink lesznek a versenyen, megvan bennünk a tempó, és nagyon jó az autó vezethetősége is. Már alig várom a futamot."
A Mercedes a biztató péntek után eléggé visszacsúszott a szombati szabadedzésen, és kérdéses volt, vajon mennyire valós a feltámadása. Noha az „ezüstnyilak" nem jelentettek fenyegetést a Ferrari, Red Bull kettősre, s George Russell már búcsúzni kényszerült a második szakaszban, a hatodik helyen záró Lewis Hamilton összességében örült az eredménynek, igaz, rámutatott, egyáltalán nem fejlődnek olyan ütemben, mint ahogyan szeretnének.
„Sokkal jobb időmérőt tudhatok magam mögött, mint ez előző nagydíjakon, és ezért most nagyon hálás vagyok. Nagyon komoly munka folyt a háttérben, és jelenleg is nagyon keményen dolgozik mindenki a csapatban. Sajnos nem érzem úgy, hogy olyan ütemben javulunk, mint ahogyan szeretnénk. A különbség hasonló ahhoz, mint amit az év elején láttunk, szóval továbbra is leszegett fejjel kell dolgoznunk."
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:28.796 | átlag: 7.7 km/ó |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:28.986 | 0.190 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:28.991 | 0.195 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:29.036 | 0.240 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.475 | 0.679 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.625 | 0.829 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:29.690 | 0.894 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:29.750 | 0.954 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:29.932 | 1.136 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:30.676 | 1.880 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:30.160 | 1.030 |
12. | George Russell | brit | Mercedes | 1:30.173 | 1.043 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:30.214 | 1.084 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:30.310 | 1.180 |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:30.423 | 1.293 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.975 | 1.501 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.020 | 1.546 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.266 | 1.792 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.325 | 1.851 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:29.474 | 1. | Leclerc | 1:29.130 |
2. | Verstappen | 1:29.836 | 2. | Verstappen | 1:29.202 |
3. | Pérez | 1:30.055 | 3. | Norris | 1:29.634 |
4. | Sainz | 1:30.079 | 4. | Pérez | 1:29.673 |
5. | Hamilton | 1:30.388 | 5. | Sainz | 1:29.729 |
6. | Alonso | 1:30.407 | 6. | Bottas | 1:29.751 |
7. | Stroll | 1:30.441 | 7. | Hamilton | 1:29.797 |
8. | Cunoda | 1:30.485 | 8. | Stroll | 1:29.996 |
9. | Russell | 1:30.490 | 9. | Cunoda | 1:30.031 |
10. | Ricciardo | 1:30.583 | 10. | Gasly | 1:30.128 |
11. | Schumacher | 1:30.645 | 11. | Alonso | 1:30.160 |
12. | Vettel | 1:30.677 | 12. | Russell | 1:30.173 |
13. | Norris | 1:30.761 | 13. | Vettel | 1:30.214 |
14. | Gasly | 1:30.779 | 14. | Ricciardo | 1:30.310 |
15. | Bottas | 1:30.845 | 15. | Schumacher | 1:30.423 |
16. | Magnussen | 1:30.975 | |||
17. | Csou | 1:31.020 | |||
18. | Albon | 1:31.266 | |||
19. | Latifi | 1:31.325 |