Az első szabadedzésen „csak” a második helyen végzett Charles Leclerc, aki a második tréningen viszont igen hamar közel két másodpercet adott a nap addigi leggyorsabbjának. A Ferrari versenyzője eredményesnek ítéli a pénteken bemutatott javulásukat, de tisztában van azzal, hogy egyesekben még sok rejlik.
„Kemény csata vár ránk – vélekedik Leclerc. – Jól sikerült a pénteki nap, hiszen sokat javultunk az első és a második edzés között, de van még egy lépés, amit meg kell tennünk holnapig. Továbbá úgy érzem, hogy a második tréningen nekünk és másoknak sem sikerült összerakni egy igazán jó kört, Max és Carlos nem is javított túl sokat a lágy gumikon. Sok még a kérdőjel, de pozitívumként említhetjük meg, hogy a gumikopás rendben volt, és erősnek éreztük a versenytempónkat.”
Sergio Pérez nyitott az élen Bakiban, s a második szabadedzésen is a mexikói versenyzőnek sikerült a leginkább megközelítenie Leclerc idejét. Pérez leszögezte, hogy van hol javulniuk, ha fel akarják venni a kesztyűt a Ferrari ellen, ám az abroncsokról szerzett adatai az egész csapat, így a csapattársa hasznára is válhatnak.
„Szolid nap volt, vár még ránk munka – szögezte le az előző futam győztese. – A Ferrari erősnek tűnt, főleg a második szektorban és a kanyarokban. Valamit találnunk kell ezeken a területeken, hogy harcban legyünk velük holnap. Jól kezdtük a napot, de a második edzés már nem ment annyira jól, mint szerettük volna. Valószínűleg néhány dolog kapcsán rossz irányba indultunk el, mert próbáltuk megérteni az autót, de nem jött össze, és nem voltunk képesek megoldani a problémákat. Sikerült viszont értékes adatot szereznünk az összes gumit illetően, még a hosszú etapokon is. Ebben a tekintetben Max éppen ellenkező helyzetben van, de úgy gondolom, hogy sok jó adatunk van, amiket átnézhetünk ma este, és remélhetőleg mindent sikerül összerakni az időmérőig.”
JÚNIUS 10., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:45.476 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:43.224 | ||||
JÚNIUS 11., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő 16.00–17.00 | ||||
JÚNIUS 12., VASÁRNAP | ||||
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja: 13.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | |||
Július 3., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | |||
Július 10., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
Sok volt a kicsúszás, főleg a második szabadedzésen, így többek között Max Verstappen sem mutatta még meg, mi rejlik igazán az autójában. A címvédő a Red Bull versenytempójában reménykedik, s elismerte: a gumikkal könnyen problémája adódhat, ám véleménye szerint sokan vannak ezzel még így.
„Balszerencsés voltam a lágy gumikon teljesített köreimen az első és a második edzésen is – emlékezett vissza Verstappen. – Minden alkalommal lengették a sárga zászlót, ezért el kellett vennem a gázt, de úgy érzem, hogy összességében megfelelően állunk. A Ferrari elég gyorsnak tűnik egy körön, a hosszabb etapokon sokkal inkább egálban vagyunk. Ez pozitív, és úgy tűnik, hogy az utcai pályákon megfelelően működésre tudjuk bírni a gumikat egy körön, de amint megkezdjük a másodikat, romlik a teljesítményünk, ahogyan másoknak is. Viszont ez a nap nem volt rossz, csak némi finomhangolásra van még szükségünk.”
A monacói hétvége után ismét utcai pályán csap össze a mezőny, s a Mercedest ugyanaz a probléma hátráltatja, mint két héttel korábban. Igaz, az autó túlzott pattogását Monacóban inkább a pálya felületének egyenletlensége okozta, Azerbajdzsánban azonban Lewis Hamiltonék ismét a delfinezéstől szenvedtek.
„A legnehezebb dolog a mai napon a delfinezés volt – világított rá a hétszeres világbajnok. – Hatalmas sebességet érünk el a célegyenes végén, és ettől rengeteget pattogunk. Ugyanaz a problémánk, mint az előző versenyen, de kísérleteztünk az autóval a második edzésen. Nem éreztük túl jónak, de legalább megpróbáltunk, és szereztünk néhány hasznos adatot. Holnap valószínűleg visszatérünk az eredeti beállításokhoz. Nem tudnék megnevezni egy konkrét területet, ahonnan a hátrányunk származik, az egyenesben sokat veszítünk, de meg kell találnunk a megoldást éjszaka.”
Mindkét szabadedzésen jó formát mutatott Fernando Alonso, aki a második tréninget például a negyedik pozícióban zárta. A kétszeres világbajnok ezzel szemben nem szeretné elbízni magát, hiszen tudja, hogy holnapig akár sokat változhatnak a viszonyok.
„Mindig nehéz dolgunk van ezen a pályán a szél és a gyakran változó viszonyok miatt – mondta Alonso. – Viszont normálisan alakult a pénteki napunk, és kipróbálhattunk néhányat az új elemeink közül. Optimalizálnunk kell még néhány dolgot az időmérős beállításokkal kapcsolatban. Gyorsnak tűnünk az egyenesekben, de ez néha azt jelenti az ilyen típusú pályákon, hogy kompromisszumot kell hoznunk a gumikat illetően. Habár gyorsnak tűnünk, lesz még dolgunk éjszaka, hogy biztosan megmaradjon a tempónk holnapra.”
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:45.476 | átlag: 204.888 km/ó | 21 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:45.603 | 0.127 mp h. | 21 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:45.810 | 0.334 | 25 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:46.012 | 0.536 | 22 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:46.571 | 1.095 | 22 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:46.667 | 1.191 | 21 |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:46.696 | 1.220 | 25 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:46.705 | 1.229 | 24 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:46.830 | 1.354 | 25 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:46.917 | 1.441 | 21 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:47.691 | 2.215 | 19 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:47.847 | 2.371 | 24 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:47.946 | 2.470 | 24 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:47.970 | 2.494 | 22 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:48.078 | 2.602 | 22 |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:48.222 | 2.746 | 24 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:48.419 | 2.943 | 22 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:48.810 | 3.334 | 22 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:50.921 | 5.445 | 7 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:58.332 | 12.856 | 3 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:43.224 | átlag: 209.358 km/ó | 24 kör |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:43.472 | 0.248 mp h. | 22 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:43.580 | 0.356 | 18 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:44.142 | 0.918 | 22 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:44.274 | 1.050 | 25 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:44.315 | 1.091 | 26 |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 1:44.548 | 1.324 | 26 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:44.567 | 1.343 | 24 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:44.609 | 1.385 | 24 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.771 | 1.547 | 23 |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:44.781 | 1.557 | 27 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:44.874 | 1.650 | 25 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:44.874 | 1.650 | 26 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:45.059 | 1.835 | 25 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45.115 | 1.891 | 25 |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45.264 | 2.040 | 24 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:45.588 | 2.364 | 26 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:46.397 | 3.173 | 13 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:46.425 | 3.201 | 21 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:47.218 | 3.994 | 26 |