Verstappen nyerte meg a Magyar Nagydíjat, a Ferrari újra hibázott

B. Ö. B., H. L.B. Ö. B., H. L.
Vágólapra másolva!
2022.07.31. 14:31
Max Verstappen nyerte meg a Formula–1-es Magyar Nagydíjat. A Red Bull címvédője mögött – aki a tizedik helyről indulva aratott győzelmet – a Mercedes párosa ért célba Lewis Hamilton, George Russell sorrendben. A Ferrari újabb stratégiai hibája következtében Charles Leclerc csak a hatodik helyen zárt a Hungaroringen.
Verstappen pályafutása 28. győzelmét aratta (Fotó: Földi Imre)
A FOTÓRA KATTINTVA KÉPGALÉRIA NYÍLIK!
Verstappen pályafutása 28. győzelmét aratta (Fotó: Földi Imre) A FOTÓRA KATTINTVA KÉPGALÉRIA NYÍLIK!

 

Óriási meglepetésre George Russell szerezte meg a pole pozíciót, így pályafutása során először várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle Carlos Sainz Jr. indulhatott, míg a második sorból Charles Leclerc és Lando Norris rugaszkodhatott el.

37. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 29., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1.Sainz 1:18.750
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.445
JÚLIUS 30., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Latifi 1:41.480
Időmérő: 1. Russell 1:17.377
JÚLIUS 31, VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Russell
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 28., 15.00Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 4., 15.00Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 11., 15.00Olasz Nagydíj, Monza

Az időmérő utolsó szakaszában DRS-problémákkal küszködő Lewis Hamilton a nyolcadik, míg a motorgondok miatt az utolsó percekben mért kör nélkül maradó Max Verstappen a tizedik helyre kvalifikálta magát. A hollandnál ráadásul az erőforrást is ki kellett cserélni, s hozzá hasonlóan a 11. helyről induló csapattárs, Sergio Pérez, valamint Pierre Gasly autójába is új motorelemeket kellett szerelni, azonban még előbbi kettőnek ezért nem járt büntetés, utóbbit a rajtrács végére sorolták vissza.

A fenyegető sötét felhők tovább fokozták az izgalmakat, hiszen már a start előtt is lógott az eső lába, és néhány csepp megjelent a kameraképeken a felvezető kör során. Az időjárás-előrejelzések szerint nagy égi áldásra volt kilátás a 70 körös versenyen, amelynek a legnagyobb kérdése az volt, a Mercedes képes lehet-e a győzelemre, illetve hogy a Ferrarinak sikerül-e kihasználnia a Red Bullok rossz rajtpozíciójából adódó remek lehetőséget.

A gumikérdés már a futam előtt eléggé megosztotta a mezőnyt, a versenyzők fele, köztük az élről elrugaszkodó Russell lágy, míg a többiek, beleértve a Ferrari duóját is, a közepes keverék mellett tette le a voksát, vagyis izgalmas stratégiai harcra lehetett számítani.

Russell jól rajtolt, sikerült megtartania a vezetést, mögé Sainz, Leclerc, Norris sorrendben sorolt be az első négyes, míg ötödikként a mindkét Alpine-t maga mögé utasító Hamilton érkezett. Esteban Oconékat Vertsappen vezérletével a Red Bull kettőse követte, míg hátrébb többek között Alexander Albon és Kevin Magnussen autója is megsérült – a pályára kerülő törmelék miatt rövid ideig virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe.

Russell viszonylag nagy léptekben szakította le magáról a két Ferrarit, a harmadik körben már majdnem 3 másodperccel vezetett Sainz előtt, akit szorosan követett a márkatárs a harmadik pozícióban. Hátrébb a vb-éllovas használta ki az előtte haladó Alonso hibáját, majd felzárkózott Oconra, míg a csapattárs a kétszeres bajnokot támadta.

A „vörös bikák” a hetedik körben meg is előztek egy-egy Alpine-t: Verstappen Ocon, Pérez Alonso mellett ment el, előbbi a hatodik, utóbbi a nyolcadik pozícióba lépett fel.

A holland felzárkózott a Hamilton, Norris kettősre, s miután a hétszeres világbajnok maga mögé utasította a honfitársát, a vb-éllovas sem tétovázott, s azonnal megelőzte a mclarenest. A kettős lemaradása ekkor nagyjából 8 másodperc körül mozgott a harmadik Leclerc-hez képest.

Bár a 13. körben Pérez is lehagyta Norrist, s Verstappen is remek tempót diktált, a Red Bullnál lehetett kisebb pánik, mivel a holland rövidesen motorgondokra panaszkodott a rádión, de ezúttal a csapat kontrollálni tudta a helyzetet, és a címvédő teljesítménye sem esett vissza.

Az élmezőnyből elsőként Norris hajtott ki kerékcserére, a McLarent hamarosan többen is követték, miközben Sainz felért DRS-távolságon belülre Russellhez. A Mercedes britje a 17. körben ki is állt friss közepesekért, s hozzá hasonlóan a címvédő is új sárga jelzésű Pirelliket kapott. Russell viszonylag lassú kiállására a Ferrari is reagált, a következő körben Sainzot kihívta a bokszba, de amellett, hogy az ő cseréje sem sikerült tökéletesen, az új közepesekkel biztossá vált, kétkiállásos stratégián van.

A Ferrariéhoz hasonló taktikát választott a Mercedes is, méghozzá Hamiltonnal, a brit a 20. körben állt ki, s egy pozíciót bukva Verstappen mögött tért vissza a pályára. A cseréknek köszönhetően időközben élre álló Leclerc a 22. körben váltott, s noha Russell mögött tért vissza a pályára, a csapattársát sikerült megelőznie az elhúzott első etapjának köszönhetően.

Russell tehát visszavette a vezetést, míg mögötte Leclerc, Sainz, Verstappen, Hamilton sorrend alakult ki az első ötösben az első kiállások lezajlásával. A Mercedes azonban ezúttal nem igazán tudta leszakítani a Ferrarit, Leclerc már a 28. körben offenzívát indított a brit ellen, igaz, akkor még nem sikerült előznie. Nem úgy, mint a 31.-ben, amikor az 1-es kanyarnál kívülről körbeautózta az „ezüstnyilat”, és az élre állt.

A 38. körben Verstappen felért Sainzra az egyre inkább csepergő esőben, amitől a spanyol jelentése szerint eléggé csúszott a pálya is. A második kerékcserék sorát a Red Bull-os nyitotta meg, aki elé vágásra készült Russell-lel és Sainzcal szemben. Noha a Mercedes azonnal reagált, és a következő körben kihívta a britet, Verstappennek ez is elég volt ahhoz, hogy megelőzze riválisát.

Russell-lel azonos körben Leclerc is megérkezett a bokszba, s bár a Red Bull előtt tért vissza, a hideg keményeken nagyon rossz volt a tapadása, amit Verstappen azonnal kihasznált, és a 41. körben megelőzte. A Red Bull öröme azonban nem tarthatott sokáig, a címvédő megforgott, és a negyedik helyre esett vissza, aminek révén Leclerc elméletben visszavette a vezetést, hiszen csak a második cseréjét még nem teljesítő Sainz és Hamilton haladt előtte.

Verstappen azonban nem vesztett tempót, s a 44. körben újra felzárkózott Leclerc-re, majd a következő körben meg is előzte az SF-75-öst! Sainz a 48. körben szánta el magát cserére, az újabb lassabb kiállás után az ötödik pozícióban tért vissza, míg hátrébb Daniel Ricciardo kiforgatta Lance Strollt – az ausztrál 5 másodperces időbüntetést kapott baleset okozásáért. Az élen ekkor Hamilton állt Verstappen és Leclerc előtt, igaz, a britre még várt egy kerékcsere.

A hétszeres világbajnok az 52. körben Sainz mögött tért vissza, miközben csapattársa, Russell Leclerc-t kergette a második helyért, s három körrel később sikerült is megelőznie a keményen továbbra is látványosan küszködő monacóit. A Scuderia – látva a szenvedést – az 55. körben harmadszor is kihívta a pilótát, aki a lágyakon a hatodik pozícióban jött vissza.

Verstappen előnye akkor már a 8 másodpercet közelítette az élen Russell előtt, akit Sainz, Hamilton és Pérez követett a top 5-ben. Közülük a lágyon futó hétszeres bajnok diktálta a legjobb tempót, s több leggyorsabb kört is jegyezve lopta a távolságot Sainz mögött. A brit a 61. körben ért fel DRS-távolságon belülre, és két körrel később fellépett a harmadik helyre.

Hamilton rövidesen megérkezett a csapattársára is, és a 66. körben átvette a második pozíciót Russelltől. A 68. körben Valtteri Bottas alatt megadta magát az Alfa Romeo, ezért virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe.

A mezőny az utolsó előtti körben már zöld jelzést is kapott, s noha egyre jobban csepegett, a sorrend már nem változott. Verstappen nagy győzelmet aratott, s pályafutása 28. sikerének köszönhetően 80 pontra növelte előnyét az összetettben. Másodikként a leggyorsabb kört is jegyző Hamilton látta meg a kockás zászlót, míg a dobogó alsó fokára Russell állhatott fel.

Negyedikként Sainz szelte át a célvonalat, majd Pérez, Leclerc, Norris, Alonso, Ocon és Vettel egészítette ki az első tízest.

Folytatás augusztus 26–28-án a Belga Nagydíjjal.

MAGYAR NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.Max Verstappen
hollandRed Bull-Honda
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 7.834 mp h.
3. George Russell brit Mercedes 12.337 mp h.
4. Carlos Sainz spanyol Ferrari 14.579 mp h.
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 15.688 mp h.
6. Charles Leclerc monacói Ferrari 16.047 mp h.
7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:18.300 p h.
8. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1 kör h.
9. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1 kör h.
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
11. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
12. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1 kör h.
13. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
14. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
15. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1 kör h.
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.
17. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1 kör h.
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
19. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 2 kör h.
20. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 5 kör h.
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
1. Max Verstappen 8 10 11 3 258
2. Charles Leclerc 3 5 10 3 178
3. Sergio Pérez 1 6 11 2 173
4. George Russell 5 12 158
5. Carlos Sainz 1 6 11 2 156
6. Lewis Hamilton 6 12 2 146
7. Lando Norris 1 10 1 76
8. Esteban Ocon 10 58
9. Valtteri Bottas 7 46
10. Fernando Alonso 9 41
11. Kevin Magnussen 5 22
12. Daniel Ricciardo 5 19
13. Pierre Gasly 3 16
14. Sebastian Vettel 5 16
15. Mick Schumacher 2 12
16. Cunoda Juki 3 11
17. Csou Kuan-jü 2 5
18. Lance Stroll 4 4
19. Alexander Albon 2 3
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Honda 431
2. Ferrari 334
3. Mercedes 304
4. Alpine-Renault 99
5. McLaren-Mercedes 95
6. Alfa Romeo-Ferrari 51
7. Haas-Ferrari 34
8. AlphaTauri-Honda 27
9. Aston Martin-Mercedes 20
10. Williams-Mercedes 3
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik