Rajt-cél győzelmet aratott Max Verstappen az Osztrák Nagydíj sprintfutamán. A Red Bull versenyzőjének legfeljebb az első kör néhány kanyarjában volt jelentősebb dolga a többiek maga mögött tartását illetően, ennek ellenére Verstappen nem arra számít, hogy vasárnap is ennyire könnyű dolga lesz a Ferrari ellen.
„Olyan volt ez a futam, amilyennek egy sprintnek lennie kell, teljes gázzal lehetett nyomni – mondta a címvédő. – Az elejétől jó volt a tempónk, és a ferrarisok egymással csatáztak, így kicsit el tudtam lógni, de később elég hasonló volt a tempónk. Emiatt úgy gondolom, hogy holnap újabb izgalmas csata vár ránk, de persze az a verseny sokkal hosszabb lesz, és a gumikkal is nehezebb dolgunk lesz.”
JÚLIUS 8., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:06.362 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:04.984 | |||||
JÚLIUS 9., SZOMBAT | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:08.610 | |||||
Sprint: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Sainz | |||||
JÚLIUS 10, VASÁRNAP | |||||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 24., 15.00 | Francia Nagydíj, Le Castellet | ||||
Július 31., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Augusztus 28., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
A Ferrari versenyzői inkább egymással, semmint a végig az élen autózó Verstappennel csatáztak a spielbergi sprintfutamon. Charles Leclerc azonban úgy véli, hogy a vasárnapi versenyhez teljesen másképpen kell hozzáállniuk a csapaton belüli csatákra vonatkozóan.
„A holnapi verseny elég hosszú lesz, és az, hogyan bánunk a gumikkal, sokkal fontosabb lesz, szóval nem engedhetjük meg magunknak, hogy ugyanazt csináljuk, mint ma – szögezte le a monacói. – Veszítettünk némi időt, és amint Max kiautózott egy bizonyos előnyt az élen, kontroll alatt tartotta a tempóját, így sosem tudjuk meg, mennyivel voltunk lassabbak. Viszont a futam vége fele erősek voltunk, de az, hogy ez elég lesz-e holnap, nem tudom.”
Carlos Sainz Jr.-nak kijutott egy-két izgalmas csatából, ám Verstappennel és Leclerc-rel szemben is alulmaradt. Az első győzelmét a múlt héten megszerző spanyol úgy érzi, nem ma kellett mindent beleadniuk, hiszen vasárnap sokkal több pont szerezhető.
„Ma nagyon keveset tudtunk volna nyerni vagy veszíteni a további csatákkal – vélekedik Sainz. – Plusz egy pontot nyerhettünk vagy veszíthettünk volna, hiszen a sprinteken nem osztanak ki túl sok pontot. Max kontroll alatt tartotta az egész versenyt, szóval nem buktunk sokat vele szemben. Nekem jól sikerült a rajtom, aztán csatázhattam kicsit Maxszal és Charles-lal. Ez tetszett, jól szórakoztam, de utána valószínűleg túlmelegedtek a gumik amiatt, hogy Charles mögött autóztam. Vissza kellett vennem a tempóból, hogy javuljon az állapotuk, és be tudjam fejezni a futamot.”
Nem éppen eseménydús összecsapáson van túl George Russell. A brit pilóta ezúttal kimaradt a rajt utáni helyezkedésből, ám a lemaradása körről körre nőtt az élen autózókkal szemben, és mire Sergio Pérez felzárkózott rá, vége lett a sprintnek, így Russell senkitől sem zavartatva szerzett öt pontot.
Még péntek este feldúltan hagyta el a versenyzői eligazítást Sebastian Vettel, ám ezt nem nézték jó szemmel a Nemzetközi Automobil-szövetségnél (FIA). A sportkódex ugyanis kimondja, hogy egyik pilóta sem távozhat az ilyen megbeszélésekről az általa kívánt időpontban, ezért 25 ezer eurós pénzbírságot róttak ki a négyszeres világbajnokra. Igaz, a szankció felfüggesztett, ugyanis Vettel később személyesen kért bocsánatot a versenyigazgatótól a viharos távozásáért. Többek között Vettelt mellesleg a sprintfutamot követően is vizsgálták a sportfelügyelők. A német pilóta, illetve Daniel Ricciardo, George Russell, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Lance Stroll és Mick Schumacher ugyanis olyan utasításokat kapott a (Cso Kuan-jü lelassuló autója miatt elrendelt) második felvezető körön, amelyeket a szabályok szerint a csapatok nem közölhettek volna velük. Végül azonban senkit sem büntettek meg a sportfelügyelők, így nem változik a vasárnap futam rajtsorrendje. |
„Nem igazán történt semmi – mondta a versenyéről a Mercedes-pilóta. – A futam nagy részét azzal töltöttem, hogy a kivetítőkön néztem, ahogyan Lewis csatázik a Haasszal, és azt, ahogy Albon összeütközött Vettellel. Viszont hatalmas köszönet jár mindenkinek a garázsban, amiért nagyszerű munkát végezve sikerült rendbe hozni az autómat, így mindkét kocsival harcba szállhattunk ma. Még vannak megszerezhető pontok, és jó helyzetben vagyunk a holnapi napot tekintve, de sajnos a tempónk ma nem olyan volt, mint amiben reménykedtünk.”
Ha szombaton is megválasztották volna „A nap versenyzőjét”, könnyen lehet, hogy a szurkolók Mick Schumachernek ítélték volna a címet, a német pilóta ugyanis hosszú körökön keresztül maga mögött tudta tartani Lewis Hamiltont a sprint hajrájában. Véleménye szerint a vesztét az okozta, hogy a csapattársa – kihasználva a mögötte zajló csatát –, kissé elhúzott, ez viszont azt jelentette, hogy Schumacher egy másodpercen kívül került Kevin Magnussentől, így nem nyithatta a hátsó szárnyát, amikor Hamilton támadta őt.
„Élvezetes volt, de nem kellett volna megtörténnie, mert megvolt a tempóm ahhoz, hogy én autózzak elöl – szólt a német. – Meg kell vizsgálnunk, miért nem történt meg a helycsere, mert úgy érzem, akár Estebannal is harcba szállhattam volna a hatodik helyért. Hihetetlen, hogy a Mercedesszel és a Red Bull-lal csatázhattunk, de szerintem több volt ebben a versenyben. Időveszteség nélkül megoldhattuk volna a helycserét Kevinnel, ám a kérésemet többször is elutasították. Végül is én védtem meg a hátsóját Hamilton támadásaitól, és bár reménykedtem abban, hogy visszavesz a tempóból, nem történt meg. Emiatt sebezhetővé váltam, hiszen nem használhattam a DRS-t.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 26:30.059 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1.675 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.644 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 13.429 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 18.302 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 31.032 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 34.539 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 35.447 |
9. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 37.163 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 37.557 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 38.580 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 39.738 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 48.241 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 50.753 |
15. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 52.125 |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 52.412 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 54.556 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:08.694 |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 21 | |
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 0 |