Alig négy héttel ezelőtt, a Magyar Nagydíjon Max Verstappen a tizedik helyről rajtolva aratott nagy győzelmet, de Spa-Francorchamps-ban ezt is sikerült felülmúlnia. A címvédő ezúttal a 14. pozícióból indulva nyert!
„Nehéz volt az első kör, hiszen megpróbáltam kimaradni a balhékból – mesélte a versenyéről Verstappen. – Sok minden történt előttem, de a biztonsági autós fázis után már sínen mentek a dolgok. Megelőztem néhány autót, és sikerült óvnom a gumikat, így fel tudtam zárkózni. Később, miután az élre álltam, csak az irányításom alatt kellett tartani a versenyt. Ez egy olyan hétvége volt, amit el sem tudtam volna képzelni korábban. Több ilyet szeretnénk.”
Sergio Pérez második helyével kettős győzelmet aratott a Red Bull a Belga Nagydíjon, s bár a mexikói versenyző reménykedett abban, hogy ő ünnepelhet a dobogó legfelső fokán, elismerte, hogy nem bírt a továbbra is remek formában lévő csapattársával.
AUGUSZTUS 26., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:46.538 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:45.507 | |||||
AUGUSZTUS 27., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:45.047 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:43.665 | |||||
AUGUSZTUS 28., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Sainz | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Szeptember 4., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 11., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr |
„Kisebb káosz alakult ki az első körben – emlékezett vissza Pérez. – Elég gyengén sikerült a rajtom, veszítettem néhány pozíciót, de sikerült visszaszereznem azokat az ötös kanyarban. Ma megvolt a lehetőségem a győzelemre, de Max egyszerűen szárnyalt. Mintha másik bolygón lett volna, nem lehetett elkapni. Ez viszont jó eredmény a csapat számára, hiszen sok pontot szereztünk, ami mindig fontos.”
Verstappenhez hasonlóan Charles Leclerc is a rajtrács második feléről rajtolt a spái futamon, s bár a monacói versenyzőnek sem ment rosszul a felzárkózás, az ötödik helynél nem sikerült előrébb verekednie magát. Sőt, a leintést követően megbüntették, amiért az utolsó kerékcseréje alkalmával túl gyorsan hajtott a bokszutcában. Ami viszont különösen aggasztja Leclerc-t, az a riválisuk erőfölénye.
„A Red Bull más szinten volt – mondta a Ferrari-pilóta. – Találtak valamit ezen a hétvégén, ami kissé aggasztó a számunkra. Nem tudjuk, mi lehet az, de rettentő gyorsak tőle az egyenesekben. Olyan, mintha nem is hatna rájuk a leszorítóerő, és a kanyarokban is legalább olyan gyorsak, mint mi, már ha nem gyorsabbak.”
Leclerc-t egyébként azzal a szándékkal hívták ki a Ferrarinál az utolsó körökben, hogy a friss gumikon elhappolja a futam leggyorsabb köréért járó pontot a Red Bulltól. A tervet nem sikerült végrehajtani, ráadásul Leclerc bukott is a pluszkerékcserén.
„Úgy gondolom, helyes döntést hoztunk, hiszen ahhoz, hogy kihozzuk a maximumot a versenyünkből, bátornak kell lennünk – vélekedik Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. – Megvolt az előnyünk Alonsóval szemben, és bár tudtuk, hogy nagyon szoros lehet, az új gumikon és a DRS-sel Charles visszaelőzhette volna. Végső soron ez volt a jó döntés, bár nem sikerült megautózni a leggyorsabb kört, de rá kell jönnünk, hogy miért.”
A két pilóta balesetét a sportfelügyelők is megvizsgálták, ám versenybalesetnek minősítették, így nem osztottak ki büntetést. Hamiltont azonban így is megrovásban részesítették, amiért nem jelent meg az orvosi központban a balesete után, pedig igen nagy erőhatás érte, amikor az ütközés után földet ért az autója. Az FIA-nál ráadásul felhívták a többi versenyző figyelmét is arra, hogy a hasonló kihágásokat a jövőben büntetni fogják. |
A tavalyi Olasz Nagydíjon fordult elő legutóbb, hogy Lewis Hamilton nem tudott befejezni egy futamot. Ezúttal Fernando Alonsóval ütközött az első körben, amiért teljes mértékben vállalja a felelősséget.
„Visszanézve a felvételeket kiderült, hogy holttérben volt, és nem hagytam neki elég helyet – ismerte el a hétszeres világbajnok. – Az én hibám volt, és sajnálom a csapatomat. Nem számít, Fernando mit mondott, nem igazán érdekel. Tudom, hogy hibáztam, de nem láttam őt.”
Fernando Alonso igen dühösen szólalt meg a csapatrádión az esetet követően, és azt állította, hogy Hamilton csak akkor tudja, hogyan kell vezetni, ha az első helyről indul. Utóbb a kétszeres világbajnok már kevésbé ingerülten nyilatkozott, ám felhozta Hamilton 2014-es spái versenyen történt igen hasonló esetét.
„Úgy érzem, ő hibázott, amikor rám húzta a kormányt az ötös kanyarban – vélekedett Alonso. – Ugyanez történt közte és Rosberg között évekkel ezelőtt. Egyszerű versenybaleset volt, de csalódott vagyok, mert amikor a második vagy harmadik rajthelyről indulok, mindig történik valami, miközben a tizenkettedik vagy tizenharmadik helyről rajtolva problémamentes versenyt teljesítek.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:25:52.894 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 17.841 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 26.886 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 29.140 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:13.256 p h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.936 p h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:15.640 p h. |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:18.107 p h. |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:32.181 p h. |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:41.900 p h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:43.078 p h. |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.739 p h. |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:45.217 p h. |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:46.252 p h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:47.163 p h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 11 | 12 | 3 | 284 |
2. | Sergio Pérez | 1 | 8 | 13 | 2 | 191 |
3. | Charles Leclerc | 3 | 5 | 11 | 3 | 186 |
4. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 7 | 12 | 2 | 171 |
5. | George Russell | - | 5 | 13 | - | 170 |
6. | Lewis Hamilton | - | 6 | 12 | 2 | 146 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 10 | 1 | 76 |
8. | Esteban Ocon | - | - | 11 | - | 64 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 10 | - | 51 |
10. | Valtteri Bottas | - | - | 7 | - | 46 |
11. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | - | 22 |
12. | Sebastian Vettel | - | - | 6 | - | 20 |
13. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 19 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 18 |
15. | Mick Schumacher | - | - | 2 | - | 12 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 5 |
18. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 3 |
19. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 3 |
1. | Red Bull | 475 |
2. | Ferrari | 357 |
3. | Mercedes | 316 |
4. | Alpine-Renault | 115 |
5. | McLaren-Mercedes | 95 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Red Bull | 29 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 24 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |