SPÁBAN IS VOLT NAGY BEJELENTÉS. Nem éppen eseménytelenül telt a nyári szünet a belgiumi versenyhétvégét megelőzően, ugyanis alig egy nappal a Magyar Nagydíjat követően az Aston Martinhoz szerződő Fernando Alonso kisebb lavinát indított el a pilótapiacon. Hetekkel később, amikor a mezőny már Spa-Francorchamps-ban tartózkodott, arra is fény derült, hogy Daniel Ricciardo a szezon végén távozik a McLarentől. Jelen állás szerint még nem tudni, az ausztrál versenyző hol folytatja, illetve ki váltja őt a McLarennél, ahogyan Alonso megüresedő helye az Alpine-nál is kiadó még… SPÁBAN IS VOLT NAGY BEJELENTÉS. Nem éppen eseménytelenül telt a nyári szünet a belgiumi versenyhétvégét megelőzően, ugyanis alig egy nappal a Magyar Nagydíjat követően az Aston Martinhoz szerződő Fernando Alonso kisebb lavinát indított el a pilótapiacon. Hetekkel később, amikor a mezőny már Spa-Francorchamps-ban tartózkodott, arra is fény derült, hogy Daniel Ricciardo a szezon végén távozik a McLarentől. Jelen állás szerint még nem tudni, az ausztrál versenyző hol folytatja, illetve ki váltja őt a McLarennél, ahogyan Alonso megüresedő helye az Alpine-nál is kiadó még…
CSAKNEM A FÉL MEZŐNYT A RAJTRÁCS VÉGÉRE SZÁMŰZTÉK. Nem kevés büntetést osztottak ki a sportfelügyelők a spái versenyt megelőzően erőforráselemek cseréje miatt. Ennek következtében az időmérőn nemcsak az szolgáltatott izgalmat, hogyan alakul a sorrend az első rajtsorokban, hanem az is, hogy a büntetett versenyzők közül ki honnan vághat neki a futamnak.
HAMILTON ALAPOSAN FELHÚZTA ALONSÓT. A korábbi csapattársak nagy csatát vívtak a spái futam első kanyarjaiban, azonban amikor Lewis Hamilton kívülről próbálta megelőzni Fernando Alonsót, a két autó összeért, s a Mercedes látványosan a levegőbe repült. Hamiltonnak nem sokkal később fel kellett adnia a versenyt, míg Alonso a csapatrádión szidta ellenfelét a túl kemény manőverért.
„Micsoda idióta, rámhúzta kívülről. Nagyon jól sikerült a rajtunk, de ez a srác csak akkor tudja, hogyan kell vezetni, ha az első helyről rajtol” – hangzott a spanyoltól, aki utólag bocsánatot kért a kemény szavakért, ahogyan Hamilton is elismerte, hogy saját hibájából esett ki.
A Hamiltonról készült felvételekből egyébként hamar mém vált, az alábbin éppen azt láthatjuk, ahogyan a hétszeres világbajnok gyalog vágott neki a következő futam helyszínéig (azaz Zandvoortig) vezető útnak.
PLUSZ PONT HELYETT BÜNTETÉS. Bár a Verstappenhez hasonlóan szintén a rajtrács második feléből rajtoló Charles Leclerc-nek sem ment rosszul a felzárkózás, a monacói versenyző jóval hamarabb elakadt a mezőnyben, így a Ferrarinál egyéb módszerekhez folyamodtak, hogy megpróbáljanak pontot rabolni a Red Bulltól. Ennek érdekében kihívták Leclerc-t kerékcserére a futam hajrájában, ám nemhogy nem sikerült megszerezni a leggyorsabb körért járó bónusz pontot, de Leclerc-t még meg is büntették, amiért túl gyorsan hajtott a bokszutcában.
ÚJABB DOMINÁNS KORSZAK KÖVETKEZIK? Az idei szezonban bevezetett szabályrendszer célja az volt, hogy közelebb legyenek egymáshoz a csapatok az erősorrendet tekintve, s bár az idény elején még nehezen lehetett volna megtippelni, ki lesz a világbajnok, néhány hónappal később akár az is előfordulhat, hogy Verstappen az idényzáró előtt bebiztosítja második vb-címét. A Hamilton-éra után vajon elkezdődött a Verstappen-korszak?
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:25:52.894 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 17.841 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 26.886 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 29.140 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:13.256 p h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.936 p h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:15.640 p h. |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:18.107 p h. |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:32.181 p h. |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:41.900 p h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:43.078 p h. |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:44.739 p h. |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:45.217 p h. |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:46.252 p h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:47.163 p h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 11 | 12 | 3 | 284 |
2. | Sergio Pérez | 1 | 8 | 13 | 2 | 191 |
3. | Charles Leclerc | 3 | 5 | 11 | 3 | 186 |
4. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 7 | 12 | 2 | 171 |
5. | George Russell | - | 5 | 13 | - | 170 |
6. | Lewis Hamilton | - | 6 | 12 | 2 | 146 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 10 | 1 | 76 |
8. | Esteban Ocon | - | - | 11 | - | 64 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 10 | - | 51 |
10. | Valtteri Bottas | - | - | 7 | - | 46 |
11. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | - | 22 |
12. | Sebastian Vettel | - | - | 6 | - | 20 |
13. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 19 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 18 |
15. | Mick Schumacher | - | - | 2 | - | 12 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 5 |
18. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 3 |
19. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 3 |
1. | Red Bull | 475 |
2. | Ferrari | 357 |
3. | Mercedes | 316 |
4. | Alpine-Renault | 115 |
5. | McLaren-Mercedes | 95 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Red Bull | 29 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 24 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |