SEBASTIAN ÉS JUAN PABLO MONTOYA (kolumbiaiak)
Miután Juan Pablo Montoya 1998-ban F3000-es összetett első lett, a tengerentúlon előbb a Champ Carban nyert bajnoki címet, majd az Indy 500-on diadalmaskodott. Mindez elég volt ahhoz, hogy a Williams 2001-ben megváljon a kedvéért a jövő nagy tehetségének tartott Jenson Buttontól, és a kolumbiai hozta is az elvárt szintet az F1-ben. Rögtön első idényében futamot nyert, aztán 2003-ban a hajráig harcban állt a bajnoki címért, ám a McLarenhez 2005-ben átnyergelve Kimi Räikkönen elhomályosította, és Montoya a következő év közepén az egész F1-et otthagyta hét győzelemmel a háta mögött. Jelenlegi célja, hogy tudását és tapasztalatát átadva fiát, Sebastiant is eljuttassa a csúcskategóriába. A 17 éves fiúnak lehet is esélye rá, igaz, formulaautós karrierje egyelőre döcögősebben halad a vártnál. Két nekifutás sem volt neki elegendő ahhoz, hogy harcoljon az olasz és a német Formula–4 bajnoki címéért, viszont idén beugróként mindkét zandvoorti F3-as versenyt a pontszerzők között zárta. 2023-ban a teljes idényben bizonyíthat.ENZO ÉS JARNO TRULLI (olaszok)
DAVID ÉS RALF SCHUMACHER (németek)
Egyes nyilatkozataiban még Ralf Schumacher is elismerte, bátyja, Michael F1-es sikerei nélkül nem biztos, hogy bemutatkozhatott volna a legjobbak között, ez azonban korántsem jelenti azt, hogy a német pilóta kilógott volna a vb-sorozatból. Sőt, 1997-ben kifejezetten biztatóan kezdett a Jordannel, utána pedig a patinás Williams csapott le rá, amelynek színeiben hat győzelmet aratott. F1-es pályafutását a Toyotánál zárta le 2007-ben, az utóbbi időszakban pedig szakkommentátori teendői mellett arra koncentrál, hogy fia, a 20 éves David karrierjét egyengesse. A fiú különböző nemzeti Formula–4-es bajnokságokban indította autós pályafutását, de a hangos sikerek elkerülték, így nem jelentett nagy meglepetést, hogy az F3-ban sem termett neki sok babér. Első teljes idényét 2020-ban pont nélkül fejezte be, és bár tavaly összejött neki egy győzelem és egy második hely, úgy tűnik, idén letért az F1 felé vezető útról. Noha két hétvégén beugróként még visszatért az F3-ba, teljes idényt már a DTM-ben fut, amelyben az első 12 versenyen nem szerzett pontot.
EDUARDO, FERNANDO ÉS RUBENS BARRICHELLO (brazilok)
GIULIANO ÉS JEAN ALESI (franciák)
CHARLIE ÉS ALEXANDER WURZ (osztrákok)
Alexander Wurz 1997-ben fantasztikus beugrásával alapozta meg későbbi F1-es karrierjét. A Benetton osztrák tartalékja három nagydíjon helyettesítette Gerhard Bergert, és bár kétszer technikai hiba miatt kiesett, Silverstone-ban dobogóra állhatott. Ezzel kiérdemelte a folytatást is a következő évtől, de a csapat zuhanórepülésbe kezdett, Wurz pedig 2001-től felcsapott a McLaren tesztpilótájának. Beugróként 2005-ben egy futamon indult is, aztán 2007-ben egy teljes idényt lehúzott a Williamsnél. A győzelem nem jött össze neki, de 69 versenyen háromszor dobogós volt. Idősebb fia, a 16 éves Charlie tavaly kezdte formulaautós karrierjét az olasz F4-ben, amelyhez idén még hozzácsapta a kategória német, spanyol és emírségekbeli változatát. Keleten bajnoki címet szerzett, Európában viszont a futamgyőzelem még várat magára, igaz, hét dobogós helyezése már van. Öccse, a 14 éves Oscar még csak gokarttal versenyez, de jövőre ő is belekóstolhat a formulasorozatok világába.
PIETRO, ENZO, EMERSON JR. ÉS EMERSON FITTIPALDI (brazilok)
A Fittipaldi család négy tagja is bemutatkozott már az F1-ben, de közülük toronymagasan a kétszeres világbajnok Emerson a legsikeresebb. A brazil klasszis 1972-ben és 1974-ben ért fel a csúcsra, további sikereit pedig csak az gátolta meg, hogy ezután mindenáron saját csapatát akarta felvirágoztatni – kevés eredménnyel. F1-es pályafutását 1980-ban fejezte be 14 futamgyőzelemmel, a tengerentúlon azonban tovább halmozta a diadalokat. Érdekesség, hogy első leszármazottja, aki az F1 közelébe került, nem a fia, hanem az unokája, a most 26 éves Pietro volt. Ő először Európában próbálkozott, és 2017-ben bajnok is lett a Formula V8 3.5-ben, de aztán Amerika felé vette az irányt, és az IndyCarban húzott le egy idényt. 2019-ben lett a Haas F1-es tesztpilótája, egy évvel később pedig Romain Grosjeant helyettesítve két verseny erejéig be is mutatkozott az elitkategóriában. A csapat tartalékjaként továbbra sem tett le az F1-es folytatásról, de öccsének, a 21 éves Enzónak talán fényesebbek a kilátásai. A fiú második kísérletével bajnok lett az olasz F4-ben, majd másodikként végzett az európai Formula Regionalban, aztán az F3-ban is bemutatkozott. Tavaly fellépett a Formula–2-be, amelyben idén hat dobogós helyezést szerezve az összetett hatodik helyén áll. Emerson unokáinál is fiatalabb az új házasságából született, most 15 éves fia, Emerson Jr., aki formulaautós pályafutását tavaly kezdte a dán F4-ben, idén pedig az olasz és a német F4-ben versenyez.
BRANDO ÉS LUCA BADOER (olaszok)
(A cikk a Nemzeti Sport szombati melléklete, a Képes Sport 2022. szeptember 17-i lapszámában jelent meg.)