Zsinórban ötödik futamgyőzelmét aratta idén Max Verstappen, s immár 116 pontos előnyre tett szert a világbajnoki pontversenyben. A biztonsági autó mögött véget érő futamról a holland versenyző is kifejtette a véleményét, ám egyesekkel ellentétben Verstappent nem különösebben zavarta a furcsa végjáték.
„Lenyűgöző, amit a csapaton belül tapasztalunk – árulta el a 31-szeres futamgyőztes. – Nagyszerű évünk van, de fontos, hogy ki is élvezzük azt. Sok kihívással szembesültünk különböző pályákon, viszont most úgy tűnik, hogy az autónk mindenhol jól működik, amivel kifejezetten elégedettek vagyunk. Sajnálatos, ahogyan véget ért a futam, hiszen mindenki szabad versenyzés közben szerette volna befejezni, de sajnos már nem volt hátra elég kör. Viszont az autómon új lágy gumik voltak fenn, szóval nem aggódtam amiatt, ha megtámadtak volna az utolsó körben.”
Bár a szezonból még hat forduló hátra van, Verstappen abba a helyzetbe került, hogy a következő helyszínen, Szingapúrban akár be is biztosíthatja második világbajnoki címét.
„Ehhez szükségem van némi szerencsére is, de még egyáltalán nem gondolok erre. Csak elutazom Szingapúrba, és megpróbálom megnyerni azt a versenyt is. Nagyszerű szezont teljesítünk, és szeretnénk kiélvezni a szép pillanatokat” – mondta a holland pilóta.
A Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert kissé jobban aggasztotta, hogy elhúzódott Daniel Ricciardo autójának mentése a futam legvégén, hiszen úgy véli, tőlük és a rajongóktól is elvették a méltó befejezés lehetőségét.
SZEPTEMBER 9., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:22.410 | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:21.664 | |||||
SZEPTEMBER 10., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:21.252 | |||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:20.161 | |||||
SZEPTEMBER 11., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Russell | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | ||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | ||||
Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
„Nem a biztonsági autó mögött célba érve szeretnénk futamokat nyerni, és erről már évek óta sokat beszéltünk – szögezte le a brit szakember. – Rendesen kellene befejezni a versenyeket, és most is megvolt a kellő idő ahhoz, hogy még elengedjék a mezőnyt. A miénk volt a leggyorsabb autó, és a pályán szerettük volna megnyerni a versenyt. Sajnálom a rajongókat, amiért elvették tőlük a normális befejezést. Ez ellentétes azokkal az alapelvekkel, amikben korábban megállapodtunk. Szerintem bőven elég idő volt arra, hogy elszállítsanak egy olyan autót, ami hozzá sem ért a gumifalhoz.”
A pole pozícióból rajtoló Charles Leclerc-nek meg kellett elégednie a második pozícióval a Ferrari hazai futamán. A Ferrari ezúttal sem bírt a Red Bull-lal, de abban egyetértenek a két istállónál, hogy a futamnak nem úgy kellett volna véget érnie, ahogyan az történt.
„A futam vége frusztráló volt, mert abban reménykedtem, hogy versenyezhetünk még – vallotta be a monacói. – Mondjuk sajnos csak a második helyen voltunk akkor amiatt, ami korábban történt. Kár, de mindent beleadtam, hogy legalább a második hely meglegyen. Reméltem, hogy győzhetek a nagyszerű rajongóink előtt, de ez ma sajnos nem ment. Nem vagyok túlságosan elégedett a versenyünkkel, de dolgozunk ezen. Elég jó volt a tempónk, és majd meg kell néznünk a részleteket, de hiába voltunk erősek, ez sem volt elég.”
Horner és Leclerc véleményét osztja Mattia Binotto is, aki szerint a sportfelügyelőknek és a versenyirányítást végző személyeknek még mindig van hova fejlődniük bizonyos döntések meghozatalakor.
„Tavaly, az abu-dzabi verseny után hosszasan egyeztettünk arról, min tudnánk javítani, hiszen a legfőbb cél mindig az, hogy a lehető leghamarabb újra lehessen indítani a versenyt, ha a biztonsági tényezők is úgy engedik – mondta a Ferrari csapatfőnöke. – Hiszem, hogy ez ma is sikerülhetett volna, és bár az FIA sokat változott ezen a téren, még több tapasztalatra és jobb munkára lenne szükség. A Formula–1 jobbat érdemel ebben a tekintetben.”
Hatodik alkalommal állhatott dobogóra George Russell az idényben, pedig azt a Mercedes versenyzője is elismerte, hogy nem tudtak a Red Bull és a Ferrari szintjén teljesíteni Monzában.
„Sajnos ezen a hétvégén nem ott voltunk, ahol szerettünk volna lenni, de mint a csapatrádióban is mondtam, nem számít, hogy gyorsak vagy lassúak vagyunk-e, ha továbbra is szállítjuk a dobogós helyezéseket – vélekedik Russell. – A mai versenyen valami eltérőt kellett tennünk annak érdekében, hogy harcba szállhassunk Max és Charles ellen, szóval kemény gumikra váltottunk az első kiálláskor, de a többiek sokkal gyorsabbak voltak nálunk. Most van némi időnk feltöltődni és felkészülni a szezon utolsó szakaszára, hogy kihasználhassuk majd az összes lehetőséget, ami adódik számunkra.”
Igen jól sikerült a debütálás Nyck de Vries számára, aki Alexander Albon Williamsét vezethette a monzai versenyen. Sőt, a holland pilóta két ponttal távozhat Olaszországból, és reménykedhet abban, a teljesítménye meggyőzött bizonyos személyeket arról, hogy lehetőséget adjanak neki a következő idényben.
„Amikor beültem az autóba a pilótaparádén, láttam, mekkora rajongás veszi körül az F1-et – mesélt az élményeiről De Vries. – Utána részt vehettem a versenyen, és a top tízből indulhattam, ráadásul jól sikerült a futam, és pontokat szereztem a debütálásomkor. A nap versenyzőjének is megválasztottak, ami egyszerűen lenyűgöző. Nyilván az nem rajtam múlik, hogy eldöntsem, kapok-e jövőre versenyzői ülést vagy sem. Nekem csak tennem kell a dolgom, de olyan világban élünk, ahol nagy a versenyszellem, szóval az utolsó versenyed alapján ítélnek meg, és mindig elvárják, hogy teljesíts. Szerencsére én pont ezt tettem ezen a hétvégén, és két kézzel ragadtam meg a kínálkozó lehetőséget.”
De Vriest egyébként a sportfelügyelők beidézték a futamot követően, amiért a biztonsági autós fázis alatt egy manőverével megzavarta a mögötte autózó Csou Kuan-jüt. A holland versenyzőt végül csupán megrovással sújtották, így nem veszítette el a kilencedik helyét és az azzal járó két pontját.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:20.27.511 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.446 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 3.405 mp h. |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.061 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.380 mp h. |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 6.091 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 6.207 mp h. |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 6.396 mp h. |
9. | Nyck de Vries | holland | Williams-Mercedes | 7.122 mp h. |
10. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 7.910 mp h. |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 8.323 mp h. |
12. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 8.549 mp h. |
13. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1 kör h. |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 45 | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 39 | |
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 31 | |
Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 10 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 11 | 13 | 14 | 4 | 335 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 7 | 13 | 3 | 219 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 8 | 14 | 3 | 210 |
4. | George Russell | - | 7 | 15 | - | 203 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 7 | 14 | 3 | 187 |
6. | Lewis Hamilton | - | 6 | 14 | 2 | 168 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 12 | 1 | 88 |
8. | Esteban Ocon | - | - | 12 | 1 | 66 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 11 | - | 59 |
10. | Valtteri Bottas | - | - | 7 | - | 46 |
11. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 22 |
12. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | - | 22 |
13. | Sebastian Vettel | - | - | 6 | - | 20 |
14. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 19 |
15. | Mick Schumacher | - | - | 2 | - | 12 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
18. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 5 |
19. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 4 |
20. | Nyck de Vries | - | - | 1 | - | 2 |
1. | Red Bull | 545 |
2. | Ferrari | 406 |
3. | Mercedes | 371 |
4. | Alpine-Renault | 125 |
5. | McLaren-Mercedes | 107 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 52 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Red Bull | 33 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 25 |
10. | Williams-Mercedes | 6 |