Max Verstappen sorozatban az ötödik, míg idénybeli 11. győzelmét aratta, s immár 116 ponttal előzi meg a legközelebbi riválisát, Charles Leclerc-t az egyéni összetettben. Noha még hat nagydíj hátra van a 2022-es kiírásból, a holland akár már a soron következő Szingapúri Nagydíjonbiztosíthatja a második világbajnoki címét, igaz, sikere több vetélytárs szereplésétől is függ.
SZEPTEMBER 9., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:22.410 | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:21.664 | |||||
SZEPTEMBER 10., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:21.252 | |||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:20.161 | |||||
SZEPTEMBER 11., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Russell | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | ||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | ||||
Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
A Red Bull-osnak mindenekelőtt nyernie kell, hiszen ha nem ő szeli át elsőként a célvonalat Szingapúrban, akkor legkorábban Japánban ülhet fel a sportág trónjára.
Ha Verstappen megszerzi idénybeli 12. sikerét, valamint megfutja a verseny leggyorsabb körét, akkor abban az esetben világbajnok, ha Leclerc nem végez előrébb a 8., míg Sergio Pérez a 4. helynél.
Ha a címvédő nyer, de nem az övé a leggyorsabb kör, akkor abban az esetben biztosítja be az újabb címet, ha Leclerc legfeljebb 9., míg Pérez nem zárhat előrébb a 4. pozíciónál vagy az ötödiknél, ha ő futja meg a leggyorsabb kört.
Fontos megjegyezni továbbá, hogy a mezőnynek mindenképpen teljesítenie kell a futamtáv legalább 75 százalékát ahhoz, hogy megvalósulhasson a bajnokavatás, hiszen az idei szabályok szerint ha ennél kisebb táv után hirdetnek győztest, 25 pontnál kevesebbet kap az első helyezett – ebben az esetben a holland a diadallal sem szerezne elegendő pontot ahhoz, hogy biztosítsa a címet.
A Red Bull még nem tudja megszerezni a konstruktőri címet Szingapúrban.
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 11 | 13 | 14 | 4 | 335 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 7 | 13 | 3 | 219 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 8 | 14 | 3 | 210 |
4. | George Russell | - | 7 | 15 | - | 203 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 7 | 14 | 3 | 187 |
6. | Lewis Hamilton | - | 6 | 14 | 2 | 168 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 12 | 1 | 88 |
8. | Esteban Ocon | - | - | 12 | 1 | 66 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 11 | - | 59 |
10. | Valtteri Bottas | - | - | 7 | - | 46 |
11. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 22 |
12. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | - | 22 |
13. | Sebastian Vettel | - | - | 6 | - | 20 |
14. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 19 |
15. | Mick Schumacher | - | - | 2 | - | 12 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
18. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 5 |
19. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 4 |
20. | Nyck de Vries | - | - | 1 | - | 2 |
1. | Red Bull | 545 |
2. | Ferrari | 406 |
3. | Mercedes | 371 |
4. | Alpine-Renault | 125 |
5. | McLaren-Mercedes | 107 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 52 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Red Bull | 33 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 25 |
10. | Williams-Mercedes | 6 |