Sergio Pérez a remek rajtját követően, végig kontroll alatt tartotta a versenyt, és pályafutása negyedik győzelmét könyvelhette el Szingapúrban. A mexikói boldogsága azonban nem lehetett felhőtlen, hiszen már a futam közben kiderült, hogy a leintést követően jelenése lesz a sportfelügyelőknél, miután a gyanú szerint megsértette a biztonsági autós szakaszra vonatkozó szabályokat, és több mint tíz autóhosszal leszakadt a safety carról.
SZEPTEMBER 30., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:43.033 | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:42.587 | |||||
OKTÓBER 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:57.782 | |||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:49.412 | |||||
OKTÓBER 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Pérez, 2. Leclerc, 3. Sainz | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 9., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | ||||
Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | ||||
Október 30., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
„Egyértelműen ez volt a legjobb teljesítményem. Végig kontrolláltam a versenyt még annak ellenére is, hogy a gumik munkára bírása korántsem volt egyszerű. Az utolsó körök ráadásul elég eseménydúsan teltek, keményen nyomtam, és mindent beleadtam, hogy meglegyen a győzelem."
„Nem igazán tudom, hogy miért vizsgálnak. A futam közben szóltak, hogy vizsgálat alatt állok, és növeljem az előnyömet, szóval én így is tettem. Összességében ez egy fantasztikus nap volt" – tette hozzá, majd kitért az elmaradt bajnokavatásra is.
„Szerintem jobb Max és a csapat számára is, hogy Japánban védheti meg a címét, hiszen nagyon különleges lenne a Honda miatt."
Pérez vizsgálatával kapcsolatban a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto is megszólalt. A szakember úgy számol, a mexikói két büntetést is kaphat.
„Nemcsak egyszer, hanem kétszer is elkövette ugyanazt a szabálysértést. Ez elég nagy hiba. Ha visszatekintünk a korábbi esetekre, Antonio Giovinazzit büntették, szóval sajnálom, hogy Pérezt nem szankcionálták már a verseny közben."
Pérezt végül annak ellenére is megtarthatta a győzelmet, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) több esetben is vétkesnek találta egyazon szabály megsértése ügyében, hiszen 5 másodperces időbüntetést, 2 büntetőpontot, valamint megrovást kapott, miközben több mint 7 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat a riválisa előtt.
Charles Leclerc a pole pozícióból várhatta a versenyt, azonban már a startnál elvesztette a vezetést, és a későbbiekben már nem tudott javítani a pozícióján, így végül meg kellett elégednie a második hellyel. A monacói elég szűkszavúan nyilatkozott a leintés után.
„Végig nagyon keményen nyomtam, de az elrontott rajt miatt azonnal lépéshátrányba kerültem. Ezen ment el a győzelem. Kipörögtek a kerekeim, és onnantól nagyon nehéz volt a verseny. Most egy nagy alvásra van szükségem, aztán jöhet Japán."
Verstappen abban a tudatban érkezhetett meg Szingapúrban, hogy matematikailag esélye lesz megvédeni a címét. A holland számára azonban nem alakult jól a hétvége, az időmérőn a nyolcadik helyre kvalifikálta magát, majd a küzdelmes verseny végén a hetedik pozícióban látta meg a kockás zászlót.
„Elengedtem a kuplungot, és beindult a lefulladásgátló, így több pozíciót is vesztettem – emlékezett vissza a rosszul sikerült indulásra. – Onnantól próbáltam visszazárkózni, néhány helyet sikerült is javítanom, de aztán beragadtam a vonatba. Mindenki felmelegítette már a gumijait, ezért elég nehéz volt követni."
„Néha szerencsénk volt azzal, hogy mások hibáztak. Már az ötödik helyen haladtunk, és igyekeztem megelőzni Landót (Norris). Ahogy mellé értem, próbáltam fékezni. Nem mondanám, hogy túl későn léptem volna a fékre, a problémát az okozta, hogy leért az autó alja. A pálya azon szakaszán sokat szenvedtem az úthoz verődéssel, és talán az ív mellett még hepehupásabb volt. Szóval amint a fékre léptem, elemelkedtek az első kerekeim, és ennyi volt, mentem tovább egyenesen."
„Az esetet követően újra ki kellett állnom a bokszba, mert nagy vibrációval küzdöttem. Az utolsó helyről aztán visszatértem a pontszerzők közé, de egyáltalán nem ilyen eredményre vágyunk."
„Ez az egész szombaton kezdődött, amikor ilyen helyzetbe hoztuk magunkat. Innen bármi lehet: visszaküzdheted magad az élre, vagy olyan frusztráló versenyed lesz, mint most nekünk volt. Természetesen sikerült előrébb lépnünk a nyolcadik pozícióból, de nem ezért vagyunk itt. Főleg nem egy ilyen autóval. Ahhoz képest, milyen teljesítményt mutattunk még a szabadedzéseken, eléggé zűrösen alakult a hétvége."
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 2:02:15.238 | |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.595 mp h.* | |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 15.305 mp h. | |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 26.133 mp h. | |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 58.282 mp h. | |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:01.330 p h. | |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:03.825 p h. | |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:05.032 p h. | |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:06.515 p h. | |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:14.576 p h. | |
11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.844 p h. | |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:37.610 p h. | |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | George Russell | brit | Mercedes | 2 kör h. | |
FELADTÁK | Megtett körök | Kiesés oka | |||
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 34 | feladta | |
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 26 | feladta | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 25 | feladta | |
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 20 | feladta | |
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 7 | feladta | |
Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 6 | feladta | |
*:Pérez utólag 5 másodperces időbüntetésben részesült |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 11 | 13 | 15 | 5 | 341 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 8 | 14 | 3 | 237 |
3. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 15 | 3 | 235 |
4. | George Russell | – | 7 | 15 | – | 203 |
5. | Carlos Sainz | 1 | 8 | 15 | 2 | 202 |
6. | Lewis Hamilton | – | 6 | 15 | 2 | 170 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 13 | 1 | 100 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 12 | – | 66 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 11 | – | 59 |
10. | Valtteri Bottas | – | – | 7 | – | 46 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | – | 29 |
12. | Sebastian Vettel | – | – | 7 | – | 24 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 23 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | – | 22 |
15. | Lance Stroll | – | – | 6 | – | 13 |
16. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 3 | – | 6 |
19. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 4 |
20. | Nyck de Vries | – | – | 1 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 576 |
2. | Ferrari | 439 |
3. | Mercedes | 373 |
4. | McLaren-Mercedes | 129 |
5. | Alpine-Renault | 125 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 52 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 37 |
8. | Haas-Ferrari | 34 |
9. | AlphaTauri-Honda | 34 |
10. | Williams-Mercedes | 6 |