A pénteki nap közel sem alakult tökéletesen Charles Leclerc számára, szombaton azonban megszerezte pályafutása 18. rajtelsőségét. A monacói versenyző úgy véli, hogy ha ezúttal nem hibáznak, a futamgyőzelemre is nagy esélye lehet.
„Az utcai pályákon a határon kell autózni az időmérőn, különösen akkor, amikor nedves az aszfalt – mondta Leclerc. – Voltak olyan részek, amik már felszáradtak, de könnyen elveszíthettem volna az uralmat az autó hátulja felett. Végül sikerült összehoznom egy jó kört, és nagyon elégedett vagyok a mai eredménnyel, főleg ahhoz viszonyítva, amin pénteken keresztülmentünk. Tegnap akadt néhány problémánk, ami miatt nem tölthettem elég időt a pályán, de kellően talpra tudtam állni utána. Viszont nem rendelkezünk túl sok adattal a futammal kapcsolatban, de ha tökéletesen teljesítünk, biztos vagyok abban, hogy nyerhetünk.”
SZEPTEMBER 30., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:43.033 | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:42.587 | |||||
OKTÓBER 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:57.782 | |||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:49.412 | |||||
OKTÓBER 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja: 14.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Október 9., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | ||||
Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | ||||
Október 30., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
A pole pozícióról egy hajszállal lemaradó Sergio Pérez egyértelműen a futamgyőzelmet veszi célkeresztjébe vasárnap. A mexikói versenyző nagyon elégedett azzal, ahogyan csapata az előkelő rajthelyhez segítette.
„A tegnapi volt valószínűleg a legrosszabb pénteki napunk idén, nem tudtunk elég kört teljesíteni, hiszen gondunk akadt a motorral – emlékezett vissza Pérez. – Ma viszont jól dolgozott a csapat, és sikerült összeraknunk egy jó kört. Nagyszerű munkát végeztünk, és holnap minden tőlem telhetőt megteszek, hogy megszerezzem a győzelmet. A rajt nagyon fontos lesz, de hosszú verseny vár ránk azt követően is.”
Mindössze 54 ezredmásodperccel autózott lassabb kört Lewis Hamilton a pole-t megszerző Leclerc-nél, és ezzel a vereséggel teljes mértékben meg tud barátkozni a hétszeres világbajnok. Hamilton emellett reméli, hogy vasárnap még jobb teljesítményre lesznek képesek.
„Azt gondoltam, hogy bár nehéz tökéletes kört autózni ezen a pályán, ha sikerül, meglehet az első rajthely – árulta el a brit pilóta. – Az utolsó körömön viszont nem volt elég tapadásom, de így is örülök a második rajtsornak. Hálás vagyok, amiért a csapat továbbra is keményen dolgozik. Folyamatosan csökkentjük a lemaradásunkat, de remélhetőleg a holnapi nap jobban sikerül. Nem tudjuk, mennyire vagyunk közel a többiekhez, de azzal tisztában vagyunk, hogy az autónk erősebb lehet, mint amilyen Monzában volt. Az, hogy ennyire kis különbséggel kaptunk ki, nem nagy probléma.”
A harmadik szabadedzést követően a sportfelügyelők beidézték Lewis Hamiltont, amiért a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) az idei szezonra szigorított szabályai ellenére a hétszeres világbajnok piercinggel az orrában vett részt az utolsó tréningen. Hamilton a meghallgatáson elmondta, hogy orvosa tanácsára tette vissza a testékszert, ezt pedig szakértői dokumentummal is bizonyítani tudta. A szakmai véleményt Dr. Ian Roberts, az FIA főorvosa is áttanulmányozta, amit követően a felügyelő bizottság végül felmentette Hamiltont a vádak alól. |
Bár Max Verstappennek megvan az esélye arra, hogy a szingapúri futam végén kétszeres világbajnoknak mondja magát, az időmérő nem éppen úgy alakult, hogy a címvédő nagy eséllyel bebiztosítsa második vb-sikerét már hat futammal az idény vége előtt. A Red Bull tőle nem megszokott bakija következtében ugyanis Verstappen csak a negyedik sorból vághat neki a Szingapúri Nagydíjnak.
„Az előző kört jónak éreztem, de aztán szóltak, hogy vegyem el a gázt, amibe belementem – mesélte a holland versenyző. – Az utolsó köröm végén aztán arra kértek, hogy hajtsak be a bokszutcába, és hamar rájöttem, mit is jelent ez. Fogyóban volt az üzemanyag, ami rettentő frusztráló, ilyennek nem szabadna megtörténnie. Jóval hamarabb rá kellett volna jönnünk, hogy ez a helyzet, és ennek most egyáltalán nem örülök. Persze csapatmunkáról van szó, hiszen hibázhatok én is és a többiek is, de ez sosem elfogadható.”
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:49.412 | átlag: 166.588 km/ó |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:49.434 | 0.022 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:49.466 | 0.054 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:49.583 | 0.171 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:49.966 | 0.554 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.584 | 1.172 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:51.211 | 1.799 |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:51.395 | 1.983 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:51.573 | 2.161 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:51.983 | 2.571 |
11. | George Russell | brit | Mercedes | 1:54.012 | 1.669 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:54.211 | 1.868 |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:54.370 | 2.027 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:54.380 | 2.037 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:55.518 | 3.175 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:56.083 | 3.026 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:56.226 | 3.169 |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:56.337 | 3.280 |
19. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:56.985 | 3.928 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:57.532 | 4.475 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:53.057 | 1. | Leclerc | 1:52.343 |
2. | Hamilton | 1:53.161 | 2. | Hamilton | 1:52.691 |
3. | Leclerc | 1:54.129 | 3. | Verstappen | 1:52.723 |
4. | Pérez | 1:54.404 | 4. | Pérez | 1:52.818 |
5. | Sainz | 1:54.559 | 5. | Alonso | 1:53.127 |
6. | Russell | 1:54.633 | 6. | Sainz | 1:53.219 |
7. | Magnussen | 1:55.103 | 7. | Gasly | 1:53.546 |
8. | Cunoda | 1:55.314 | 8. | Cunoda | 1:53.848 |
9. | Alonso | 1:55.360 | 9. | Norris | 1:53.942 |
10. | Csou | 1:55.375 | 10. | Magnussen | 1:54.006 |
11. | Vettel | 1:55.602 | 11. | Russell | 1:54.012 |
12. | Gasly | 1:55.606 | 12. | Stroll | 1:54.211 |
13. | Stroll | 1:55.629 | 13. | Schumacher | 1:54.370 |
14. | Schumacher | 1:55.736 | 14. | Vettel | 1:54.380 |
15. | Norris | 1:55.914 | 15. | Csou | 1:55.518 |
16. | Bottas | 1:56.083 | |||
17. | Ricciardo | 1:56.226 | |||
18. | Ocon | 1:56.337 | |||
19. | Albon | 1:56.985 | |||
20. | Latifi | 1:57.532 |