Kilencvenöt nap várakozás után újra zöldre váltott a bokszutca végi lámpa Bahreinben, ahol kezdetét vette az idényt megelőző háromnapos teszt. Elsőként George Russell hajtott a pályára a fekete Mercedesszel, akit többek között a címvédő Max Verstappen, Carlos Sainz Jr., valamint Felipe Drugovich is követett.
A sérült Lance Strollt helyettesítő kanadai számára ugyanakkor nem kezdődött túl jól a nap, hiszen alig néhány kanyar megtétele után megadta magát az Aston Martin, aminek következményeként kevesebb mint tíz perccel a kezdés után lengetni kellett a piros zászlót a napsütéses Szahírban – a teszt nagyjából 20 percen keresztül szünetelt, mielőtt újra benépesült volna az 5412 méter hosszú pálya.
Noha Alexander Albon is megfordult az élén, az idő nagy részében Sainz és Verstappen versengett egymással az első helyért, miközben szorgosan gyűjtötték a kilométereket. A spanyol, holland kettős az első két óra végén már több mint 30 megtett körnél járt, míg az elektronikai meghibásodás után rövid időre kimerészkedő, majd a garázsban újra eltűnő Drugovich éppen akkor teljesítette az első mért körét.
A Ferrarit és a Red Bullt a folytatásban sem lehetett letaszítani az első két helyről, a leggyorsabbnak végül a címvédő Verstappen bizonyult 1:32.959-es körrel. A holland 294 ezreddel előzte meg a sokáig vezető Sainzot, míg a harmadik pozícióban Albon zárt a Williamsszel.
Negyedikként Csou Kuan-jü érkezett, majd Russell, a három év kihagyás után visszatérő Hülkenberg, az utolsó pillanatokban javító Drugovich, Cunoda Juki, Pierre Gasly és Oscar Piastri zárta a sort délelőtt.
Ami megtett köröket illeti, a korai piros zászlós szakaszt leszámítva a mezőny nyugodtan tudta gyűjteni az adatokat. A legszorgalmasabb Albon volt 74 körrel, ami mindenképpen biztató kezdés a tavaly utolsóként záró Williams számára, míg a második legtöbb kört Sainz tette meg a Ferrarival. A spanyolt Verstappen követte 71 körrel, míg a negyedik legszorgalmasabb csapatnak a Mercedes számított 69-cel.
A legkevesebb időt Cunoda és Drugovich töltötte a pályán, előbbi 46, utóbbi 40 kört jegyzett az ebédszünet előtt.
Ami a különleges megoldásokat illeti, a Ferrari és a Mercedes keltett feltűnést: előbbi csapat a légtömeg hatására behorpadó orrkúpjával hívta fel magára a figyelmet, míg utóbbi azzal került a középpontba, hogy „legoautót” épített. Míg az olaszok elismerték, hogy nem szándékos a jelenség, és mielőbb orvosolni kívánják a problémát, a németek úgy alkották meg az oldaldobozok környékét, hogy az elemeket könnyedén forgatni/cserélni tudják.
Az ebédszünetben a Red Bull kivételével valamennyi csapatnál pilótacsere volt, így délután megkezdhette a munkát a hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Lando Norris, a tesztre különleges sisakfestéssel készülő Valtteri Bottas és Kevin Magnussen is, míg Nyck de Vries az AphaTaurinál, Logan Sargeant a Williamsnél, Fernando Alonso az Aston Martinnál mutatkozhatott be.
Míg a többség lassan birtokba vette a pályát, az Aston Martin ezúttal is a garázsban vesztegette az időt. Helyszíni pletykák szerint a padlólemez sérülése okozta a fennakadást, aminek következményeként Alonso első mért körére több mint másfél órát kellett várni.
A spanyol mellett Norris is sok időt vesztett, a brit neve mellett mindössze 5 kör szerepelt két órával az ebédszünet után, és végig nagy volt a sürgés-forgás a McLaren garázsában. A wokingiakkal az ötödik idényére készülő versenyző végül bő két órával a tesztnap vége előtt kezdett neki a munka érdemi részének.
A legszorgalmasabb a versenyzők közül természetesen Verstappen volt, a holland több mint két versenytávot teljesített a szahíri aszfaltcsíkon. A csapatok közül eközben a Red Bull után a Mercedes futotta a legtöbb kilométert, míg a lista végén az Aston Martin és a McLaren foglalt helyet. A silverstone-iak pontosan 100 kört teljesítettek, így a wokingiak kivételével valamennyien teljesítettek a 100-as határt.
Ami a köridőket illeti, Verstappen a nap folyamán tovább javított a délelőtti legjobbján, és noha Alonso az utolsó órában igazán közel férkőzött hozzá, sikerült megtartania az első helyét. Mögöttük Sainz vezérletével a Ferrari duója zárt, míg az első ötös sorát az utolsó fél órában javító Norris egészítette ki.
Hatodikként Hamilton érkezett a Mercedesszel, majd Albon, Csou, Russell és Sargeant érkezett az első tízesben.
Folytatás péntek reggel 8 órakor a második tesztnappal.
IDÉNY ELŐTTI BAHREINI TESZT, 1. NAP, VÉGEREDMÉNYCSÜTÖRTÖK | PÉNTEK | SZOMBAT | |
RED BULL | Versteppen | Pérez, Verstappen | Pérez |
FERRARI | Sainz, Leclerc | Sainz, Leclerc | Leclerc, Sainz |
MERCEDES | Russell, Hamilton | Hamilton, Russell | Russell, Hamilton |
ALPINE | Gasly, Ocon | Ocon, Gasly | Gasly, Ocon |
MCLAREN | Piastri, Norris | Norris, Piastri | Piastri, Norris |
ALFA ROMEO | Csou, Bottas | Csou | Bottas |
ASTON MARTIN | Durgovich, Alonso | nem ismert | nem ismert |
HAAS | Hülkenberg, Magnussen | Magnussen, Hülkenberg | Hülkenberg, Magnussen |
ALPHATAURI | Cunoda, De Vries | Cunoda, De Vries | De Vries, Cunoda |
WILLIAMS | Albon, Sargeant | Sargeant | Albon |