F1: „Elfogadhatatlan a helyzet” – megkongatták a vészharangot a Ferrarinál

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.03.20. 14:12
null
A Ferrari jobb évkezdésben reménykedett (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Ferrari csapata korántsem lehet elégedett az idény első két versenyén mutatott teljesítményével. Carlos Sainz Jr.-t váratlanul érte, hogy ilyen gyenge volt a versenytempójuk Dzsiddában, Charles Leclerc úgy érzi, kihozta a maximumot az SF-23-asból, míg a csapatfőnök, Frédéric Vasseur elfogadhatatlannak tartja a helyzetet.

 

 

A Ferrari bajnoki reményekkel vágott neki a 2023-as idénynek, azonban még dobogós helyezést sem sikerült elérnie. A nyitó futamon Charles Leclerc megbízhatósági gondok miatt esett ki a harmadik helyről, míg a csapattárs, Carlos Sainz Jr. a negyedikként látta meg a kockás zászlót a két Red Bull és az Aston Martin mögött.

3. SZAÚDI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 17., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:29.617
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:29.603
MÁRCIUS 18., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.485
Időmérő: 1. Pérez 1:28.265
MÁRCIUS 19., VASÁRNAP
A verseny: 1. Pérez, 2. Verstappen, 3. Alonso
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 2., 7.00Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Április 30., 13.00Azeri Nagydíj, Baki
Május 7., 21.30Miami Nagydíj, Miami

Az olaszok a vártnál gyengébb kezdés után arra számítottak, hogy a dzsiddai pálya jobban fekszik az autójuknak, és a második erőt képviselhetik, ám versenyzőik csak a 6–7. pozícióban értek célba a Red Bullok, az egyik Aston Martin, valamint a Mercedes kettőse mögött. Bár a biztonsági autó időzítése elég rosszul jött ki a páros számára, a Scuderia tisztában van vele, hogy nem a balszerencse miatt szerepeltek ilyen rosszul.

A pénteki szabadedzések alapján, de már a hétvége előtt is úgy gondoltuk, jobbak leszünk a Mercedesnél. Sőt, még az időmérő után is, amelyen Charles briliáns kört rakott össze, miközben én szenvedtem, úgy véltük, hogy rendben lesz a versenytempónk. Lesz munkánk, és egyértelműen szükségünk van a fejlesztésekre is, de sajnos idő kell hozzájuk."

Sainz a futam elején Lance Stroll mögé is beragadt, és a versenyző egyáltalán nem volt biztos benne, hogy meg tudta volna előzni az Aston Martint, ha nem esik ki előle. „Kicsit megfizettem a gumikkal az első etapon. A gumikopás valamivel rosszabb volt, mint egy évvel ezelőtt, a tapadás és a szabályváltoztatások miatt. A mostani helyzet olyan volt, mint a korábbi kocsikkal, szenvedtünk a piszkos levegőben, és nehéz volt előzni. De nem hinném, hogy ez sokat változtatott volna a végeredményen. A negyedik leggyorsabb autó volt a miénk. Meg kell vizsgálnunk, hogy miért, és rá kell jönnünk, pontosan miken kell változtatnunk, mert ez már két eltérő pálya volt, amin nem volt jó a versenytempónk. Tudjuk, hogy lesz min dolgoznunk."

Leclerc motorelemcsere miatt kapott 10 rajthelyes büntetése értelmében a 12. helyről volt kénytelen nekivágni a futamnak. Bár a monacói az első etap során remek tempóban zárkózott fel, a csapattárs mögött a 7. helyen szelte át a célvonalat.

„Jól kezdtünk, remek volt az első etapom. Nagyon jól menedzseltem a lágy gumikat, a kemény keveréken azonban más volt a helyzet. Nem tudom, hogy a Mercedesek elérhetőek lettek-e volna. Amint egy másodpercen belülre kerültem Carloshoz képest, nem igazán tudtam közelebb férkőzni hozzá. Nem volt elég nagy sebességkülönbség közöttünk. Emellett elkövettem egy kis hibát is, amikor DRS-zónán belül voltam, és amint kikerültem onnan, vége volt. Túl sok tapadást vesztettem, amikor nagyjából 1–1.5 szekundumos távolságban követtem, szóval egyszerűen ottmaradtam mögötte."

„Összességében nem volt elég jó a tempónk, és őszintén nem hiszem, hogy ennél több lett volna az autóban. Kihoztunk belőle mindent. Nagyon sok munka vár ránk, ha harcolni akarunk a vb-címért."

A pilóták mellett a csapatfőnök, Frédéric Vassuer is csalódottan vette tudomásul, hogy jelenleg ennyire voltak képesek. „Nem ilyen eredményre számítottunk Ennél sokkal meggyőzőbb teljesítményt vártunk. A problémáink leginkább a kemény gumikon mutatkoznak meg, körről körre veszítjük a teljesítményünket. Elfogadhatatlan a helyzet, ki kell elemeznünk a dolgokat."

Ne áltassuk magunkat! Az ilyen helyzetekben az a legfontosabb, hogy tudjuk, mit csinálunk jól, és mit csinálunk rosszul. Nem csaphatjuk be önmagunkat. Változtatnunk kell. Meg kell értenünk, hogy hol rontjuk el, és nyomnunk kell. Nem elég beszélni, attól nem leszünk gyorsabbak, cselekednünk kell. Számomra elég világos a kép. Remek potenciál rejlik az autóban, de a Red Bullhoz képest nem elég, mert nem tudjuk minden alkalommal kihozni a maximumot a belőle."

„Az első etap elég jól alakult, Leclerc szépen visszakapaszkodott a lágy gumikon, és Carlos is jó tempót diktált a közepeseken. A kemény gumin azonban teljesen visszaestünk. A fő problémát ez jelenti, és ha valamilyen területen mindenképpen javulnunk kell, akkor az a különböző keverékek menedzselése."

Noha a versenytempó terén bőven van még javítania a csapatnak, a francia szakember úgy véli, egy körön sikerült előrelépniük. „Nem igazán akarom a pozitívumokat hangoztatni, hiszen egyáltalán nem úgy alakult a hétvége, ahogy terveztük, és most arra kell összpontosítanunk, amit rosszul csinálunk. Ugyanakkor a kvalifikációnk egészen jól ment. Kétségtelen, hogy mindig jobb munkát akarsz végezni, és nem kaptunk tiszta képet arról sem, milyen potenciál volt a Red Bullban, mivel Verstappen nem vett részt a Q3-ban, de a Mercedeshez és az Aston Martinhoz viszonyítva sikerült javulnunk."

Egy tized volt a lemaradásunk, míg az ő hátrányuk három-négy tized volt, úgy hiszem, jó úton járunk. A potenciál egy dolog, hiába sikerült előrelépnünk, egyszerűen nem tudjuk az egész hétvégén kihozni a maximumot, a problémát ez jelenti."

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik