MÁRCIUS 3., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:32.758 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:30.907 | |||||
MÁRCIUS 4., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Alonso 1:32.340 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:29.708 | |||||
MÁRCIUS 5., VASÁRNAP | |||||
Verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Alonso | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Március 19., 18.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | ||||
Április 2., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | ||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
Az Aston Martinra az elmúlt években nemegyszer gyanú árnyéka vetült, és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) is vizsgálódott másolás ügyében.
A 2020-as idényben a csapat jogelődjének számító Racing Point 15 konstruktőri pontot veszített a Mercedes hátsó fékhűtőjének másolása okán, míg tavaly a Spanyolországban bevetett B-autójával került a figyelem középpontjába, hiszen a jócskán átalakított versenygép több elemében is nagy hasonlóságot mutatott a Red Bulléval azután, hogy a „vörös bikák" több meghatározó embere, köztük az aerodinamikai részleg vezetője, Dan Fallows is átszerződött a silverstone-iakhoz.
Noha az egy évvel ezelőtti ügy viszonylag hamar elcsendesedett, az osztrákok a rivális csapat múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon elért dobogós helyezése után újra vádaskodni kezdtek, igaz, egyelőre csak néhány humoros megjegyzést ejtettek el a Red Bullra több elemében hasonlító AMR23-assal kapcsolatban.
„Úgy gondolom, ez bizonyítja minden csapat számára, hogy lehetséges. Nyilvánvalóan jó munkát végeztek a tél folyamán. Azt mondják, az utánzás a legnagyobb bók. Jó látni, hogy a régi autónk is ilyen jól teljesít" – szúrt oda burkoltan az ellenfélnek az osztrákok csapatfőnöke, Christian Horner, a tanácsadó, Helmut Marko ugyanakkor ennél konkrétabban fogalmazott.
Aston Martin | -2.441 másodperc |
Williams | -1.203 másodperc |
Red Bull | -0.973 másodperc |
Mercedes | -0.708 másodperc |
Haas | -0.652 másodperc |
Alpine | -0.637 másodperc |
McLaren | -0.627 másodperc |
Ferrari | -0.558 másodperc |
AlphaTauri | -0.235 másodperc |
Alfa Romeo | -0.117 másodperc |
„Ha összevetjük az autókat, akkor egyértelmű, hogy az Aston Martin hasonlít a legjobban a Red Bullra. Ennek oka van. Nemcsak Fallows váltott csapatot, hanem több alkalmazottunk is. Elég nyilvánvaló, hogy jó a memóriájuk. A fő irányvonal lemásolása nem tilos de vajon lehetséges ilyen részletesen másolni dokumentumok nélkül? Három Red Bull végzett a pódiumon, csak az utolsó egy másik erőforrást használ."
A csapatfőnök és a tanácsadó mellett a második helyen befutó Sergio Pérez is tett utalásokat a két versenygép hasonlóságát illetően.
„Klassz három Red Bull-autót látni a dobogón – mondta mosolyogva a mexikói a versenyt követő sajtótájékoztatón, amelyen a későbbiekben a Marca újságíróját is félbeszakította, aki Fernando Alonsónak és a két Red Bull-pilótának készült feltenni egy kérdést. – Mindhárman Red Bull-versenyzők vagyunk" – korrigálta a mexikói.
Pérez megjegyzései az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack fülébe is eljutottak, a szakember ugyanakkor nem kívánt reagálni az elhangzottakra. „Sosem megyünk bele szócsatákba, szóval ezt is ennyiben hagyjuk."