MÁRCIUS 3., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:32.758 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:30.907 | |||||
MÁRCIUS 4., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Alonso 1:32.340 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:29.708 | |||||
MÁRCIUS 5., VASÁRNAP | |||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 16.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Március 19., 18.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | ||||
Április 2., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | ||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
Max Verstappen ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta, az élen. A holland pályafutása 21. pole pozícióját szerezte a bahreini éjszakában, és 2021 után újra ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását a sivatagban. Noha az elmúlt években mindig harcban állt a győzelemért Szahírban, egyelőre még nem sikerült nyernie a helyszínen, tavaly ráadásul a Red Bull meghibásodása okán kénytelen volt feladni a versenyt is.
A kétszeres bajnoknak most minden esélye megvan rá, hogy először győzedelmeskedjen Bahreinben, főleg, hogy saját bevallása szerint is még jobb lehet a Red Bull versenytávon: „Nehezen kezdődött a hétvége, és még a harmadik edzésen sem vettem fel igazán a ritmust, de szerencsére az időmérőre minden összeállt. Nagyon örülök neki, hogy megszereztem a pole-t, és csodálatos, hogy a tavalyi év után megint ilyen erős autóval állt elő a csapat, és Sergio (Pérez) is itt van mellettem."
„Ugyan a szabályváltozások lassulást hoztak magukkal, már most gyorsabbak vagyunk, ami nagyszerű. Az év folyamán mindenki egyre gyorsabbá fog válni, ez a szép F1-ben. Pozitív meglepetés, hogy sikerült megszerezni a rajtelsőséget azután, hogy szenvedtünk az edzéseken. A futamokon általában gyorsabbak vagyunk. Bármikor futottunk hosszú etapot, versenyképesek voltunk. Az autó nagyon gyors volt a versenyszimulációk során."
„Csak jobb versenyünk lehet a tavalyinál" – utalt vissza az egy évvel ezelőtti kiesésére.
Charles Leclerc számára rosszul kezdődött a kvalifikáció, az első szakasz elején ugyanis letört két kisebb darab az autójáról, de szerencsére a csapat orvosolta a problémát, és a monacói egészen a harmadik helyig menetelt. Bár kisebb meglepetésre csak egyszer próbálkozott a Q3-ban, mint mondta, nem volt semmilyen gond a Ferrarival, sokkal inkább tudatos döntésről volt szó, hiszen így maradt friss gumija a versenyre.
„Nem volt semmilyen gond a kocsival – jelentette ki Leclerc, majd kitért arra is, mi állt a döntés hátterében. – Harcban voltunk a pole-ért, ami kellemes meglepetés volt, mert egyáltalán nem számítottunk rá a teszt és az edzések után. Szerencsére a kvalifikációra találtunk még némi tempót, de azt nem szabad elfelejtenünk, hogy a hosszú etapokon hátrányban voltunk a Red Bull-lal szemben. Pontosan ezért éreztem úgy, hogy jobb friss gumin rajtolni a harmadik helyről, mint használton a pole-ból. Nem tudom, hogy meglett volna-e a rajtelsőség, de mindenképpen szoros lett volna."
Fernando Alonso már pénteken jelezte, hogy egyáltalán nem lenne csalódott, ha nem szerezne pole-t, a második és a harmadik szabadedzés után azonban egyértelműen az esélyesek között szerepelt. A spanyol végül a Red Bull és a Ferrari kettőse mögött, az ötödik rajtkockát sajátította ki, míg a sérült csuklóval versenyző márkatársa, Lance Stroll a nyolcadik lett azután, hogy csapata tavaly már a Q1-ben búcsúzott szombaton.
Amikor a kétszeres bajnokot a dobogós esélyekről kérdezték, elnevette magát. „Nevetek, mert az, hogy már az első versenyen esélyünk lehet a pódiumra, túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Olyan furcsa érzés kimondani, hogy az ötödik helyről indulok, és akár még ennél is előrébb végezhetünk. Őszintén arra gondoltunk, hogy az első három csapat elérhetetlen lesz a számunkra azután, hogy olyan nagy előnyben voltak a mezőny többi részéhez képest tavaly. Inkább a középmezőny elejét céloztuk meg, hogy harcban lehetünk a három élcsapat mögött."
„Most pedig az ötödik rajkockából rugaszkodhatok el, és talán a Ferrarival csatázhatunk a dobogóért. Ez hihetetlen! Folytatjuk a kemény munkát, két lábbal állunk a földön, és a lehető legjobb versenyt akarjuk futni. Hiba nélkül, jó rajttal, remek bokszkiállásokkal, aztán meglátjuk, mi lesz a vége. Ez egészen álomszerű!"
A Mercedes nehéz idénykezdésre készült, és Lewis Hamilton már a pénteki szabadedzések után eléggé lemondóan nyilatkozott, úgy érezte, nagyobb hátrányban vágnak neki az új évnek, mint az előzőnek. A hétszeres bajnok ráadásul kritizálta is a németek által választott autókoncepciót, és megosztotta, úgy érzi, sokkal nehezebb lesz így előrelépniük.
A brit a hetedik helyen zárta az időmérőt, a pénteki pesszimizmusa ugyanakkor enyhe optimizmusba csapott át.
„Reggel azzal a gondolattal ébredtem, hogy ennél sokkal hátrébb leszünk, szóval nagyszerű, hogy mindkét autóval eljutottunk az utolsó szakaszba. A harmadik edzésre sikerült előrelépnünk, és a kocsi is életre kelt, azonban a kvalifikáción ez már nem volt igaz, csak közepesnek éreztem a gépet. Ennek hátterében az állt, hogy más irányba indultam el a beállításokkal annak érdekében, hogy a versenyen jobb legyek, és ez nehézzé tette az időmérőt."
„Nem magasodik előttünk megmászhatatlan hegy, ami mindenképpen pozitívum, és tudom, hogy mindenki nagyon keményen dolgozik itt és a gyárban is. A hátrány egyértelműen behozható, most összpontosítanunk kell, és úgy nyomni, mint még soha."
Hamiltonhoz hasonlóan az „ezüstnyilak" csapatfőnöke, Toto Wolff is úgy érzi, hogy csapata még felzárkózhat: „A különbség nem is olyan óriási, főleg figyelembe véve, hogy csak egy gyors kört futottunk, de egyértelműen nem ott tartunk, ahol lenni szeretnénk. Továbbfejlesztettük a koncepciót, és azt hittük, harcban lehetünk a rajtelsőségért, azonban ma egyáltalán nem ez volt a helyzet. Itt van ez a különbség (6 tized) és ennyit, vagy talán még ennél is több időt kell találnunk, hogy nyerjünk."
„Egyik versenyzőnk sem futott tiszta kört, de ez nem igazán változtatott volna az eredményen. Talán mindkét kocsival megelőzhettük volna Alonsót, de igazából ez a valóság, itt tartunk" – jelentette ki, majd beismerte, koncepcióváltásra lesz szükség.
„Nem gondolom, hogy ez a csomag végül versenyképes lesz. Mindent beleadtunk a télen, most pedig össze kell szednünk magunkat, és le kell ülnünk a mérnökeinkkel, akik egyáltalán nem dogmatikusak semmivel kapcsolatban. Mindent felülvizsgálunk, és el kell döntenünk, milyen irányvonalat fogunk követni annak érdekében, hogy versenyeket nyerjünk. Biztos vagyok benne, hogy versenyeket fogunk nyerni az idén, de nekünk elsődlegesen közép és hosszú távon kell most gondolkoznunk. és ennek megfelelően kell döntéseket hoznunk."
A csapatfőnök ezután kissé meglepő módon kitért arra is, hogy küzdeni fognak azért, hogy Hamilton végül megszerezze a hőn áhított nyolcadik bajnoki címet. „Meg fogjuk szerezni Lewisnak a nyolcadikat. Alonsóhoz képest még mindig van benne legalább négy év, tehát időnk van, csak a feladatot kell elvégeznünk. Még akkor is, ha körbe kell tolnom a pályán, hogy meglegyen a nyolcadik, meg fogom tenni. Mindent megteszek, hogy sikerüljön."
Ami a Mercedes vasárnapi esélyeit illeti, a hatodik rajkockát kisajátító George Russell a dobogót célozta meg. „Sokkoló volt a péntek, szóval jár az elismerés a mérnököknek és a gyárban dolgozóknak is, hogy sikerült jobb tempót találni. Valójában ez az a pozíció, amibe a teszt után, valamint a versenyhétvége előtt vártuk magunkat. Nyilván nem vagyok túl pozitív, de az mindenképpen jó hír, hogy sikerült javulnunk az éjszaka, és jó irányt találni a folytatásra."
„Már tegnap is a Ferrariéhoz hasonló volt a versenytempónk, szóval figyelembe véve azt, hogy az alapteljesítményünk mennyire gyenge volt akkor, feltehetően még jobb formában leszünk. Fernando amolyan sötét ló, míg a két Red Bull hamar el fog tűnni az élen, szóval a harmadik helyért szállhatunk harcba."
„A Ferrari mindig rosszabb a versenyen, mint az időmérőn, míg nálunk ez pont fordítva van. Azután, hogy csak három tizeddel maradtunk el tőlük, úgy érzem, jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy a dobogóért küzdjünk" – jelentette ki, majd az Aston Martin teljesítményére is kitért.
„Kicsit többre számítottam tőlük, és meglepett, hogy ilyen közel voltunk hozzájuk. Jó időmérőt futottunk. Érdekes volt látni, hogy ilyen erősek az edzéseken, de valójában az időmérőn mutatkozik meg először, ki hol áll."
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
A RAJTSORREND