Kedd délelőtt nagyszabású sajtótájékoztatót tartottak a Hungaroringen, ahol a létesítmény vezetői részletesen beszámoltak a pályát érintő aktuális és jövőbeli változásokról. Az egyik legfontosabb újdonság, hogy a Hungaroring tulajdonosi joggyakorlása a sportért felelős államtitkárság égisze alatt működő Nemzeti Sportügynökséghez került. Az államtitkárságot vezető Schmidt Ádám nagy reményeket fűz az együttműködéshez:
„Nem árulok el nagy újdonságot azzal, hogy a Formula–1 Magyarországnak kiemelkedő sportesemény, sőt, túl is mutat azon. Az elmúlt időszakban rengeteg háttértárgyalás zajlott arról, milyen formában kellene rendezni a Hungaroring jövőjét, és megszületett az ezt illető kormánydöntés. Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató úrral eddig is kiváló volt a munkakapcsolatunk, a jövőben is mindent megteszünk azért, hogy Magyarország sokáig otthont adhasson a Formula–1-es versenyeknek.”
Ezzel kapcsolatban is fontos döntés született nemrég: a Hungaroring megkapta a zöld jelzést és a szükséges anyagi forrást a kormányzattól a pálya teljes körű infrastrukturális megújításához. Ez azért lényeges, mert az F1 jogtulajdonosa a létesítmény modernizálását szabta feltételül a 2027-ben lejáró szerződés 2032-ig történő hosszabbítását illetően. „Ezzel Európában nekünk lesz a leghosszabb szerződésünk – mondta büszkén Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Tulajdonképpen már végleges formába öntöttük a kontraktust, csupán egy-két apró részletet kell tisztázni. Bízom benne, hogy az elkövetkező időszakban alá is írhatjuk a dokumentumot.”
Gyulay Zsolt egyébként kedden megcsillantotta „idegenvezetői” képességeit is, amikor egy városnézőbuszon körbekalauzolta a Hungaroringen a média képviselőit, és beszámolt a jelenleg zajló munkálatokról. A rendkívül elavult közművek fejlesztése már hónapok óta zajlik, számos átfúrási pozíciót létesítettek a pályacsík alatt, több helyen elkészült a csőátvezetés és további munkálatokat is előkészítettek. Nagyjából hat kilométeres vezetékrendszert telepítenek, amelyek 40-50 évig elláthatják a pálya igényeit, valamint a létesítmény főbejárata is teljesen megújul közösségi térrel, irodaházzal, kávézóval.
Ami az átfogó felújítási munkálatokat illeti, három ütemben öltöztetik új köntösbe a Hungaroringet. A stratégiai fejlesztési program első szakaszában a paddocképületet, a garázsokat, a kommentátorfülkéket és a célegyenes menti lelátót készítik el, második lépésben pedig mérlegelik annak lehetőségét, el lehet-e végezni olyan módosításokat, amelyek a MotoGP fogadásához is alkalmassá teszik a pályát. A harmadik ütemben a többi, már elavult faszerkezetes rendszerű lelátókat újítják fel.
Az időzítés részleteiről Schmidt Ádám beszélt: „Májusban írjuk ki a feltételes közbeszerzési eljárást a munkálatokra, remélhetőleg az év végén eredményt tudunk hirdetni, és 2024 elején megkötjük a szerződést. Ezt követően indulhat az előkészületi munka, vagyis a jövő évi futamot még a jelenlegi állapotok között rendezzük meg. 2024 őszén kezdődne meg az érdemi kivitelezés, a 2025-ös futam eközben zajlana, 2026-ban pedig már a teljesen megújult Hungaroring fogadná a mezőnyt.”
Gyulay Zsolt elmondta, számos további tervük is van a jövőre nézve, a szerződéshosszabbításhoz azonban először mindenképp a kedden felvázolt módosításokat kell megvalósítani, így a következő években csak ezekre koncentrálnak.