Sergio Pérez a biztonsági autós szakasz alatt állt az élre, amit követően már nem engedte ki a kezei közül az első helyet. A mexikói az első versenyző, akinek sikerült dupláznia Azerbajdzsánban, és pályafutása hatodik sikere révén 6 pontra csökkentette a lemaradását az egyéni vb-összetettet vezető csapattársa, Max Verstappen mögött.
ÁPRILIS 28., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:42.315 | |||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:40.203 | |||||
ÁPRILIS 29., SZOMBAT | |||||
Sprintidőmérő: 1. Leclerc 1:41.697 | |||||
Sprint: 1. Pérez, 2. Leclerc, 3. Verstappen | |||||
ÁPRILIS 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Pérez, 2. Verstappen, 3. Leclerc | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
„Minden nagyon jól alakult a számunkra. Sikerült ottmaradnom a DRS-vonatban, és nyomást tudtam helyezni Maxre. Úgy hiszem, az első etapban jobb volt a gumikopásom is, ami mindenképpen jó előjel volt. Aztán jött a biztonsági autó, ami megkavarta a dolgokat. Ezt követően a kemény gumikon egy új verseny kezdődött. Nagyon szoros volt a csata, végig a határon autóztunk, és mind a ketten eltaláltuk a falat is. Nem volt egyszerű dolgom, hiszen Max végig nyomás alatt tartott, de sikerült kontrollálnom a helyzetet – kezdte az értékelést Pérez, majd kitért a falazásra is. – Szerencsém volt, hogy a jobb elsőm nem adta meg magát.”
A mexikói ezt követően beszélt a bajnoki esélyekről is. „Három gyermekem van otthon, ha nem hinnék abban, hogy világbajnok lehetek, akkor nem utaznék a világ körül. Dolgozom rajta, sok mindent mondhatsz az autón kívül, de a lényeg az, hogy a pályán szállítsd az eredményt. Figyelembe véve, milyen gondjaink voltak a melbourne-i kvalifikáción, nekem kellene vezetnem a bajnokságot. Szóval határozottan hiszem, hogy az idén sikerülhet.”
Verstappen a második helyről vágott neki a versenynek, és már a 3. körben átvette a vezetést. A rosszul időzített kerékcsere miatt azonban visszaesett a harmadik pozícióba, amit követően hiába előzte meg szinte azonnal Charles Leclerc-t, a folytatásban egyszer sem került előzési pozícióba a csapattársa mögött.
„A biztonsági autós szakasz szerencsétlenül jött ki a számomra. Utána keményen nyomtam, és próbáltam közel maradni Sergióhoz, hogy használhassam a DRS-t. A gumik azonban túlmelegedtek, és szenvedtem az autó egyensúlyával is, nem volt túl következetes. Az utolsó tíz körre ezen sikerült változtatni, de akkor már késő volt. Sokat tanultam ezen a versenyen, és csapatként remek eredményt értünk el. Néhányszor eltaláltam a falat is, miközben nyomtam, de ez hozzátartozik a versenyzéshez az utcai pályákon. Hosszú idény áll még előttünk, Miami más lesz, mint Azerbajdzsán, és különbözik a többi pályától is.”
Leclerc a pole pozícióból vághatott neki a futamnak, de nem tudott túl nagy ellenállást tanúsítani a Red Bullok ellen. A monacóit a harmadik körben Verstappen, majd a hatodikban Pérez is könnyedén maga mögé utasította, s noha a biztonsági autónak köszönhetően újra beékelődött a „vörös bikák” közé, az újraindítást követően a címvédő újra levadászta.
A ferraris ezt követően végig arra összpontosított, hogy meg tudja tartani a harmadik helyét, hiszen Fernando Alonso nagy fenyegetést jelentett rá, és az utolsó körre teljesen utol is érte őt. A spanyolnak ekkor azonban már nem maradt ideje, hogy offenzívát indítson, így Leclerc a Ferrari idei első dobogós helyezését ünnepelhette.
„A Red Bull külön ligában van a versenyen. A nagyon jól sikerült időmérős körömnek köszönhetően az élre kerültem, de az ötvenegy körös futam alatt esélyem sem volt. Sokkal jobb a versenytempójuk. Valamit találtak, amit mi még nem. Szóval most arra összpontosítunk, hogy ez változzon, nagyon keményen dolgozunk azért, hogy jobb teljesítményre legyünk képesek versenytávon.”
„Összességében most jobb érzés vezetni az autót, mint korábban, de amikor látom a különbséget, és valószínűleg ilyen nagy előny birtokában nem is nyomják százszázalékosan, akkor nem igazán tudom, hogy pontosan mennyire is közelítettünk hozzájuk. Emellett az Aston Martin is nagyon gyors volt, szóval bőven van még munka” – mutatott rá, majd kicsit részletesebben is mesélt az Alonso elleni harcról.
„Már az elejétől fogva tudtam, hogy mi a célja, hiszen az etapok elején mindig igyekszik óvni a gumikat, majd később nyomja. Pontosan ezért én is ezt a taktikát alkalmaztam. A végén elég szoros volt, de most ez nem volt elég neki. Csapatként a maximumot hoztuk ki a versenyből, a stratégia nagyon jó volt, egyszerűen nem volt elég tempónk ahhoz, hogy harcba szálljunk a Red Bull-lal. Úgy hiszem, az Aston Martin is jobb nálunk versenytávon, és nagy erőfeszítés volt magam mögött tartanom Fernandót.”
„A realitás az, hogy még nagyon sok munka vár ránk ahhoz, hogy visszatérjünk a győztesek útjára. Érkezik néhány fejlesztésünk, remélhetőleg jó irányba megyünk velük. Nem számítok csodára, de a kis lépések segítenek megvédeni magunkat az üldözők előtt."
Alonso 807 ezreddel szelte át Leclerc mögött a célvonalat, és meg kellett elégednie a negyedik hellyel azután, hogy az év előző három versenye mindegyikén harmadikként látta meg a célvonalat. A spanyol az elmaradt pódium miatt egyáltalán nem volt csüggedt, elégedett volt az elért eredménnyel, és bizakodóan tekint előre.
„Rendben volt, nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Ezen a hétvégén talán nem voltunk olyan versenyképesek, mint az első hármon, de úgy vélem, most is erős volt a versenytempónk. Még a dobogóért is harcban voltunk, és alig egy másodperccel Charles mögött értem be. Mindenképpen lelkesítő, hogy egy rosszabb hétvégénken is esélyünk van a pódiumra, méghozzá úgy, hogy a Ferrari a saját legjobbját futotta. Pole pozícióban voltak a sprinten és a versenyen is, és végül csak egy szekundummal előztek meg minket.”
Alonso ezután a jövő hétvégi esélyekre is kitért, a spanyol úgy érzi, Miami jobban fog feküdni nekik. „Sajnos a biztonsági autó elég rosszul jött ki nekünk, ha nem lett volna, a Ferrarinak nehezebb dolga lett volna, mivel nagyon szenvedett az első etapban. Miamiban valószínűleg jobb esélyeink lesznek.”
Folytatás jövő hétvégén a Miami Nagydíjjal.
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 51 | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 51 | 1:32'44.573 mp h. | 2.137 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 51 | 1:33'03.653 | 21.217 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 51 | 1:33'04.460 | 22.024 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 51 | 1:33'27.927 | 45.491 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 51 | 1:33'28.581 | 46.145 |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 51 | 1:33'34.053 | 51.617 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 51 | 1:33'56.676 | 1'14.240 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 51 | 1:34'02.812 | 1'20.376 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 51 | 1:34'06.298 | 1'23.862 |
11. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 51 | 1:34'08.937 | 1'26.501 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 51 | 1:34'11.059 | 1'28.623 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 51 | 1:34'12.165 | 1'29.729 |
14. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 51 | 1:34'13.768 | 1'31.332 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 51 | 1:34'20.230 | 1'37.794 |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 51 | 1:34'23.379 | 1'40.943 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 50 | - | 1 kör |
18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 50 | - | 1 kör |
FELADTÁK | Megtett körök | Kiesés oka | ||||
Csou Kuan-Jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 36 | feladta | ||
Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | baleset |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 2 | 4 | 4 | 1 | 93 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 3 | 4 | 1 | 87 |
3. | Fernando Alonso | – | 3 | 4 | – | 59 |
4. | Lewis Hamilton | – | 1 | 4 | – | 47 |
5. | Carlos Sainz | – | – | 3 | – | 35 |
6. | Charles Leclerc | – | 1 | 2 | – | 28 |
7. | George Russell | – | – | 3 | 1 | 27 |
8. | Lance Stroll | – | – | 3 | – | 26 |
9. | Lando Norris | – | – | 2 | – | 13 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
11. | Oscar Piastri | – | – | 1 | – | 4 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 4 |
11. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | – | 4 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 4 |
15. | Csou Kuan-jü | – | – | 1 | – | 2 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 2 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
18. | Alexander Albon | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 180 |
2. | Aston Martin-Mercedes | 85 |
3. | Mercedes | 74 |
4. | Ferrari | 63 |
5. | McLaren-Mercedes | 17 |
6. | Alpine-Renault | 8 |
7. | Haas-Ferrari | 7 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 6 |
9. | AlphaTauri-Honda | 2 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |