Noha Max Verstappen meglehetősen rossz formában kezdett Monacóban, miután egy eltérő beállítással próbálkozott a csapata, a második edzésen visszatért, és az élen fejezte be a pénteki a körözést. A címvédő előnye ugyanakkor nem volt számottevő, hiszen mindössze 65 ezreddel előzte meg a második Charles Leclerc-t, és a harmadik Carlos Sainz Jr. lemaradása is csak egy tized körül mozgott.
MÁJUS 26., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:13.372 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.462 | |||||
MÁJUS 27., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
MÁJUS 28., VASÁRNAP | |||||
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
A kétszeres vb-első tisztában van vele, hogy nem lesz könnyű a folytatás sem, hiszen a Ferrari és az Aston Martin is komoly fenyegetést jelenthet rá.
„Az első gyakorláson nem igazán voltam elégedett az autó viselkedésével, főleg a rázóköveken és az útegyenetlenségeken, de a második már sokkal jobban alakult számomra. A kocsi sokkal versenyképesebb lett, viszont a Ferrarihoz képest még mindig szenvedünk az általános vezethetőség terén. Ezen még dolgozunk kell, közel vannak, szóval a határon kell mennünk ahhoz, hogy a Ferrarik előtt maradjunk. Úgy hiszem, van még kis mozgásterünk, és remélhetőleg szombaton még jobb lesz. A kocsi legalább vezethető volt, és így meg tudtam futni azt a kört, sikerült kicsit jobban megnyomni és közelebb kerülni a falakhoz. Nehéz volt a kezdés, ám végül jól zárult a nap. Alonso is közel volt hozzánk, szóval szükségünk lesz némi előny kiépítésére ahhoz, hogy elöl maradjunk."
Leclerc a pénteki gyakorlások nagy részében hátrányban volt a csapattársához képest, azonban a második tréning végén sikerült előrelépnie, és végül a második helyen zárt.
„Kissé nehéz nap volt, mivel az autó nem igazán úgy viselkedett, ahogyan kellett volna. Szóval át kell néznünk a beállításokat, hogy biztosítsuk, szombaton jól érezzem magam a kocsiban. Itt minden az időmérőről szól, tehát nem igazán teljesítettünk versenyszimulációt, csakis arra összpontosítottunk, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a kvalifikációra."
Sainz nagyon magabiztosan kezdett a hercegségbeli pályán, hiszen ő bizonyult a leggyorsabbnak a nyitányon, és sokáig állt az élen a lágy gumis próbálkozásokat követően is. Bő negyedórával a vége előtt azonban hibázott, és a fal állította meg a Ferrariját, aminek következtében a piros zászlót is lengették.
„Összességében pozitív napot zártunk. Mindkét edzésen gyorsak voltunk, és a kocsi is rendben volt. Még van néhány dolog, amit ki szeretnék szombaton próbálni a beállítások terén, hogy javuljak, de elég versenyképesek vagyunk. Nyilvánvalóan nem volt ideális így zárni a tréninget, kicsit elszámoltam magam, miközben próbáltam megtartani a határt. Elnézést kérek a csapattól és a szerelőktől a pluszmunka miatt."
Fernando Alonso győzelmi reményekkel érkezett meg Monacóba, és az első két gyakorláson mutatott teljesítménye alapján akár harcba is szállhat az első sorért. A kétszeres világbajnok így értékelt:
„Elég sok kört teljesítettünk, és sikerült megértenünk az autót. Fontos volt, hogy minél hamarabb felvegyük a ritmust, és ne legyen probléma. A kocsit jó érzés volt vezetni mindkét tréningen, ami sokat segít ezen a pályán. Mindenkinek lesznek hullámhegyei és -völgyei az idén, szóval készen kell állnunk ezen a hétvégén, hogy a lehető legjobb eredményt szállítsuk. Egyes helyszíneken gyorsabbak leszünk a riválisainknál, míg másokon talán nem ez lesz a helyzet, ám izgatottan várom már a szombati időmérőt."
A Mercedes jelentős fejlesztési csomaggal érkezett meg Monte-Carlóba, s noha azzal a csapat is tisztában van, hogy a most hétvégén mutatott teljesítményéből nem vonhat le messzemenő következtetéseket, a pénteki edzések alapján némileg sikerült előrelépnie. A csapatfőnök, Toto Wolff elmondása szerint is pozitívak az első jelek, és az osztrák azt is elárulta, hogy a két versenyző eltérő beállításokat használt délután, miközben a legjobb köreiket némileg letekert motorral érték el.
Ami a versenyzőket illeti, Lewis Hamilton számára alakult jobban a nyitó nap, hiszen az első tréningen a harmadik, míg a másodikon a hatodik pozícióban végzett, miközben George Russell mindkét alkalommal kiszorult az első tízből.
„Az első gyakorláson úgy éreztem, igazán jók leszünk, de akkor valamiért mindig jónak tűnünk. A másodikon azonban már közel fél másodperc volt a hátrányunk. Talán lehetett volna három tized is a különbség, ám nem hiszem, hogy lett volna még fél szekundum a gépben" – kezdte az értékelést a hétszeres világbajnok.
„Elég sok adatot gyűjtöttünk. Általában nem ez az a helyszín, ahol igazán fel lehetne térképzeni a fejlesztéseket, de összességében jó érzés volt vezetni az autót. Kár, hogy végül nem voltunk olyan közel, mint azt reméltem volna, ugyanakkor határozottan előreléptünk, amiért nagyon hálás vagyok. Csak tovább kell dolgoznunk a kocsin, aztán meglátjuk, ki tudunk-e még préselni valamit belőle" – tette hozzá Hamilton, majd arról is kérdezték, hogy van-e olyan konkrét terület, amiben érzi a javulást.
„Van egy bizonyos terület, de nem fogom elmondani, melyik az! Van, és az én szemszögemből elég egyértelmű, mi hiányzik. Beszélni fogunk róla a csapatmegbeszélésen. Összedugjuk a fejünket, és próbálunk rájönni, hogyan tudjuk ezt megoldani a rendelkezésünkre álló keretek között. Remélhetőleg a mostani csomag olyan alapot jelent, amire építkezhetünk a folytatásban."
1. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:13.372 | átlag: 163.730 km/ó | 26 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:13.710 | 0.338 mp h. | 28 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.035 | 0.663 | 27 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:14.038 | 0.666 | 27 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.093 | 0.721 | 24 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.244 | 0.872 | 26 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.467 | 1.095 | 25 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:14.585 | 1.213 | 29 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:14.653 | 1.281 | 28 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:14.666 | 1.294 | 32 |
11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.718 | 1.346 | 29 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.725 | 1.353 | 29 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:14.820 | 1.448 | 29 |
14. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:14.866 | 1.494 | 30 |
15. | George Russell | brit | Mercedes | 1:15.066 | 1.694 | 24 |
16. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:15.083 | 1.711 | 33 |
17. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.192 | 1.820 | 32 |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:15.557 | 2.185 | 30 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.684 | 2.312 | 25 |
20. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:15.785 | 2.413 | 17 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.462 | átlag: 165.786 km/ó | 30 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:12.527 | 0.065 mp h. | 33 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:12.569 | 0.107 | 22 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:12.682 | 0.220 | 32 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.906 | 0.444 | 18 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.960 | 0.498 | 29 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:12.991 | 0.529 | 30 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.050 | 0.588 | 33 |
9. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:13.089 | 0.627 | 28 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:13.162 | 0.700 | 30 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:13.185 | 0.723 | 31 |
12. | George Russell | brit | Mercedes | 1:13.191 | 0.729 | 32 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.354 | 0.892 | 32 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:13.457 | 0.995 | 28 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:13.520 | 1.058 | 33 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:13.641 | 1.179 | 22 |
17. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:13.663 | 1.201 | 34 |
18. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.673 | 1.211 | 30 |
19. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:14.217 | 1.755 | 10 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:14.238 | 1.776 | 33 |