F1: „Határozottan előreléptünk” – Hamilton örül a fejlesztéseknek

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.05.26. 21:27
null
Hamilton érzi a javulást, de valami még hiányzik (Fotó: AFP)
Max Verstappen számára nem alakult jól a nyitány a Formula–1-es Monacói Nagydíjon, és noha a második szabadedzésen sikerült az élen zárnia, tudja, hogy a Ferrari és az Aston Martin is komoly fenyegetést jelenthet rá a szombati időmérőn. A nagy fejlesztésekkel érkező Mercedes úgy érzi, sikerült előrelépnie, de Lewis Hamilton némileg csalódott, hogy délután már nem voltak olyan közel, mint remélte.

 

 

 

Noha Max Verstappen meglehetősen rossz formában kezdett Monacóban, miután egy eltérő beállítással próbálkozott a csapata, a második edzésen visszatért, és az élen fejezte be a pénteki a körözést. A címvédő előnye ugyanakkor nem volt számottevő, hiszen mindössze 65 ezreddel előzte meg a második Charles Leclerc-t, és a harmadik Carlos Sainz Jr. lemaradása is csak egy tized körül mozgott.

69. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 26., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:13.372
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.462
MÁJUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.30–13.30
Időmérő: 16.00–17.00
MÁJUS 28., VASÁRNAP
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 4., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona
Június 18., 20.00Kanadai Nagydíj, Montreal
Július 2., 15.00Osztrák Nagydíj, Spielberg

A kétszeres vb-első tisztában van vele, hogy nem lesz könnyű a folytatás sem, hiszen a Ferrari és az Aston Martin is komoly fenyegetést jelenthet rá.

„Az első gyakorláson nem igazán voltam elégedett az autó viselkedésével, főleg a rázóköveken és az útegyenetlenségeken, de a második már sokkal jobban alakult számomra. A kocsi sokkal versenyképesebb lett, viszont a Ferrarihoz képest még mindig szenvedünk az általános vezethetőség terén. Ezen még dolgozunk kell, közel vannak, szóval a határon kell mennünk ahhoz, hogy a Ferrarik előtt maradjunk. Úgy hiszem, van még kis mozgásterünk, és remélhetőleg szombaton még jobb lesz. A kocsi legalább vezethető volt, és így meg tudtam futni azt a kört, sikerült kicsit jobban megnyomni és közelebb kerülni a falakhoz. Nehéz volt a kezdés, ám végül jól zárult a nap. Alonso is közel volt hozzánk, szóval szükségünk lesz némi előny kiépítésére ahhoz, hogy elöl maradjunk."

Leclerc a pénteki gyakorlások nagy részében hátrányban volt a csapattársához képest, azonban a második tréning végén sikerült előrelépnie, és végül a második helyen zárt.

„Kissé nehéz nap volt, mivel az autó nem igazán úgy viselkedett, ahogyan kellett volna. Szóval át kell néznünk a beállításokat, hogy biztosítsuk, szombaton jól érezzem magam a kocsiban. Itt minden az időmérőről szól, tehát nem igazán teljesítettünk versenyszimulációt, csakis arra összpontosítottunk, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a kvalifikációra."

Sainz nagyon magabiztosan kezdett a hercegségbeli pályán, hiszen ő bizonyult a leggyorsabbnak a nyitányon, és sokáig állt az élen a lágy gumis próbálkozásokat követően is. Bő negyedórával a vége előtt azonban hibázott, és a fal állította meg a Ferrariját, aminek következtében a piros zászlót is lengették.

„Összességében pozitív napot zártunk. Mindkét edzésen gyorsak voltunk, és a kocsi is rendben volt. Még van néhány dolog, amit ki szeretnék szombaton próbálni a beállítások terén, hogy javuljak, de elég versenyképesek vagyunk. Nyilvánvalóan nem volt ideális így zárni a tréninget, kicsit elszámoltam magam, miközben próbáltam megtartani a határt. Elnézést kérek a csapattól és a szerelőktől a pluszmunka miatt."

Fernando Alonso győzelmi reményekkel érkezett meg Monacóba, és az első két gyakorláson mutatott teljesítménye alapján akár harcba is szállhat az első sorért. A kétszeres világbajnok így értékelt:

„Elég sok kört teljesítettünk, és sikerült megértenünk az autót. Fontos volt, hogy minél hamarabb felvegyük a ritmust, és ne legyen probléma. A kocsit jó érzés volt vezetni mindkét tréningen, ami sokat segít ezen a pályán. Mindenkinek lesznek hullámhegyei és -völgyei az idén, szóval készen kell állnunk ezen a hétvégén, hogy a lehető legjobb eredményt szállítsuk. Egyes helyszíneken gyorsabbak leszünk a riválisainknál, míg másokon talán nem ez lesz a helyzet, ám izgatottan várom már a szombati időmérőt."

A Mercedes jelentős fejlesztési csomaggal érkezett meg Monte-Carlóba, s noha azzal a csapat is tisztában van, hogy a most hétvégén mutatott teljesítményéből nem vonhat le messzemenő következtetéseket, a pénteki edzések alapján némileg sikerült előrelépnie. A csapatfőnök, Toto Wolff elmondása szerint is pozitívak az első jelek, és az osztrák azt is elárulta, hogy a két versenyző eltérő beállításokat használt délután, miközben a legjobb köreiket némileg letekert motorral érték el.

Ami a versenyzőket illeti, Lewis Hamilton számára alakult jobban a nyitó nap, hiszen az első tréningen a harmadik, míg a másodikon a hatodik pozícióban végzett, miközben George Russell mindkét alkalommal kiszorult az első tízből.

„Az első gyakorláson úgy éreztem, igazán jók leszünk, de akkor valamiért mindig jónak tűnünk. A másodikon azonban már közel fél másodperc volt a hátrányunk. Talán lehetett volna három tized is a különbség, ám nem hiszem, hogy lett volna még fél szekundum a gépben" – kezdte az értékelést a hétszeres világbajnok.

„Elég sok adatot gyűjtöttünk. Általában nem ez az a helyszín, ahol igazán fel lehetne térképzeni a fejlesztéseket, de összességében jó érzés volt vezetni az autót. Kár, hogy végül nem voltunk olyan közel, mint azt reméltem volna, ugyanakkor határozottan előreléptünk, amiért nagyon hálás vagyok. Csak tovább kell dolgoznunk a kocsin, aztán meglátjuk, ki tudunk-e még préselni valamit belőle" – tette hozzá Hamilton, majd arról is kérdezték, hogy van-e olyan konkrét terület, amiben érzi a javulást.

„Van egy bizonyos terület, de nem fogom elmondani, melyik az! Van, és az én szemszögemből elég egyértelmű, mi hiányzik. Beszélni fogunk róla a csapatmegbeszélésen. Összedugjuk a fejünket, és próbálunk rájönni, hogyan tudjuk ezt megoldani a rendelkezésünkre álló keretek között. Remélhetőleg a mostani csomag olyan alapot jelent, amire építkezhetünk a folytatásban."

MONACÓI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:13.372 átlag: 163.730 km/ó 26 kör
2. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:13.710 0.338 mp h. 28
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:14.035 0.663 27
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:14.038 0.666 27
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:14.093 0.721 24
6. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:14.244 0.872 26
7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:14.467 1.095 25
8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:14.585 1.213 29
9. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:14.653 1.281 28
10. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:14.666 1.294 32
11. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:14.718 1.346 29
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:14.725 1.353 29
13. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:14.820 1.448 29
14. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:14.866 1.494 30
15. George Russell brit Mercedes 1:15.066 1.694 24
16. Nyck de Vries holland AlphaTauri-Honda 1:15.083 1.711 33
17. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:15.192 1.820 32
18. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:15.557 2.185 30
19. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:15.684 2.312 25
20. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:15.785 2.413 17
MONACÓI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:12.462 átlag: 165.786 km/ó 30 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:12.527 0.065 mp h. 33
3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:12.569 0.107 22
4. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:12.682 0.220 32
5. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:12.906 0.444 18
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:12.960 0.498 29
7. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:12.991 0.529 30
8. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:13.050 0.588 33
9. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:13.089 0.627 28
10. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:13.162 0.700 30
11. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:13.185 0.723 31
12. George Russell brit Mercedes 1:13.191 0.729 32
13. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:13.354 0.892 32
14. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:13.457 0.995 28
15. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:13.520 1.058 33
16. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:13.641 1.179 22
17. Nyck de Vries holland AlphaTauri-Honda 1:13.663 1.201 34
18. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:13.673 1.211 30
19. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:14.217 1.755 10
20. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:14.238 1.776 33
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik