F1: Az autó nem érdemli meg az első két helyet – Mercedes

Vágólapra másolva!
2023.06.17. 02:23
null
A Mercedes leginkább az esőben és a versenytempóban bízik (Fotó: AFP)
Noha Lewis Hamilton vezérletével a Mercedes kettőse zárt az élen a Formula–1-es Kanadai Nagydíj péntekjén, a versenyzők nem voltak különösebben elragadtatva az eredménytől. A top 5-ön kívül záró Max Verstappen egyelőre a megfelelő beállításokat keresi, Fernando Alonso még nem tudta teljesen feltérképezni az Aston Martin fejlesztéseit, míg Carlos Sainz Jr. pozitívan tekint előre.

 

 

Érdekesen alakult Kanadai Nagydíj péntekje, hiszen az első szabadedzés elején probléma adódott a helyi zártláncú televízió-rendszerrel (CCTV), aminek következményeként a mezőny a garázsban volt kénytelen végignézni, ahogy lepereg a hatvan perc. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a hosszúra nyúlt szünet után úgy határozott, némileg átalakítja a programot, és fél órával meghosszabbította a második tréning időtartamát is, így kilencven percen keresztül gyűjthették a csapatok az adatokat.

52. KANADAI NAGYDÍJ
JÚNIUS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.728
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.718
JÚNIUS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés: 18.30–19.30
Időmérő: 22.00–23.00
JÚNIUS 18., VASÁRNAP
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja: 20.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 2., 15.00Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 9., 16.00
Brit Nagydíj, Silverstone
Július 23., 15.00Magyar Nagydíj, Mogyoród

A leggyorsabbnak végül kisebb meglepetésre a Montrealban pályafutása során összesen hét alkalommal győzedelmeskedő Lewis Hamilton bizonyult, míg mögötte a csapattárs, George Russell következett, vagyis a Mercedes párosa foglalhatta el az első két helyet.

„Úgy hiszem, hosszú idő után ez a leghepehupásabb pálya, amin mentünk. Elég furcsa napot tudhatunk magunk mögött, hiszen az első gyakorláson nem volt lehetőségünk körözni. Sajnálom a szurkolókat, de örülök, hogy végül ki tudtunk menni, és jó volt másfél órán keresztül körözni” – kezdte az értékelést Hamilton.

„Régen volt ilyen hosszú edzésünk, és a végén úgy éreztem, talán nem optimálisan használtuk fel a rendelkezésünkre álló időt. Imádok ezen a pályán vezetni. Az autó nem érződött rossznak, de úgy vélem, van még tennivalónk”.

A második tréning végén leszakadt az ég Montrealban, és az időjárás-előrejelzések alapján a folytatásban is érkezik utánpótlás. Hamilton már a hétvége előtt is megosztotta, hogy bízik az esőben, és most is hangsúlyozta, örülne, ha vizes körülmények között zajlana le az időmérő. „Nagyon szeretem az esőt, szóval igyekszem jól szórakozni szombaton. “

Hamiltonhoz hasonlóan a márkatárs sem nyilatkozott különösebben pozitívan, a fiatal brit szerint nem lehet messzemenő következtetéseket levonni a második gyakorláson látottakból, és azt is kiemelte, hogy csapata akkor érte el a leggyorsabb köridőt, amikor jobbak voltak a pályaviszonyok.

„A spanyolországi fejlesztések kitolták az autó határait, de úgy hiszem, még mindig a Ferrari és az Aston Martin mögött foglalunk helyet az időmérős tempót tekintve. Valtteri (Bottas) is gyorsnak tűnt, és talán az egyik Alpine is beleszól, de a vasárnap mindig jobb a számunkra, szóval az számít igazán” – magyarázta Russell.

„Az előző és a mostani aszfaltcsík nagyon eltér egymástól, a spanyolországi rendkívül sima, míg a kanadai rettentően hepehupás. Végső soron egészen produktív edzést zártunk, de nem hiszem, hogy messzemenő következtetéseket lehetne levonni az eredményekből. A tréning végén értük el a legjobb időnket, amikor már gyorsabb volt a pálya.”

Russellhez mellett a technikai főigazgató, James Allison is kiemelte, hogy csalóka képet mutathat az eredménysor, és rámutatott, a korábbi fejlesztéseikkel elsősorban a közepes és gyors kanyarokban értek el előrelépést, így a kanadai nyomvonalat jellemző alacsony sebességű kanyarokban még sokat kell javulniuk.

„A fejlesztéseinkkel elsősorban a közepes és gyors tempójú kanyarokat céloztuk meg, míg a lassú tempójúakban még rengeteg tennivalónk van. A kanadai pályát inkább a lassabb kanyarok jellemzik. Sokat kell még dolgoznunk a kocsin az időmérő előtt, és szerintem a mostani eredményekből csupán annyit lehet levonni, hogy az autó rendben van, de nem érdemli meg az első két helyet, mivel más programot futottunk, mint a többiek.”

„Persze jobb az élen lenni, mint hátul, de nem lehet messzemenő következtetéseket tenni, hiszen az edzés elején hosszabb etapokat teljesítettünk, és a végére hagytuk az időmérős szimulációt, míg a többiek pont fordítva jártak el. Szóval akkor futottuk a gyors köreinket, amikor a legjobbak voltak a pályakörülmények.”

Az „ezüstnyilak” mögött Carlos Sainz Jr. zárt, a ferraris lemaradása egy tized körül mozgott. A spanyol már a hétvége előtt úgy nyilatkozott, a montreali aszfaltcsík jobban feküdhet az SF-23-asnak, és a nyitó napot követően is pozitívan értékelt.

„Tekintve, hogy alig mentünk az első gyakorláson, a második nagyon forgalmas volt, de sikerült így is kipróbálnunk mindhárom száraz pályára alkalmas keveréket, illetve különböző beállításokat is annak érdekében, hogy növeljük a teljesítményt. Sokat javultunk a nap folyamán, és elég pozitívak az eredmények még annak ellenére is, hogy kell némi teljesítményt találnunk szombatra.”

Negyedikként Fernando Alonso végzett a továbbfejlesztett Aston Martinnal. A silverstone-iak többek között új padlólemezt, átalakított oldaldobozokat, valamint módosított motorborítást hoztak Kanadába, és a jelentős fejlesztési csomagtól egyértelmű előrelépést vártak. A kétszeres világbajnok ugyanakkor egyelőre nem igazán tudta meghatározni, beváltak-e az újítások, hiszen az első edzésen adódó gond miatt időt vesztettek.

„Nem volt elég időnk ahhoz, hogy teljesen feltérképezzük a fejlesztéseinket, szóval az éjszaka folyamán ki kell elemeznünk a dolgokat. Fél szemmel az előrejelzést is figyelni fogjuk, hiszen megint változékony időjárásra lehet számítani” – magyarázta a spanyol, aki kritikusan fogalmazott az első edzésen tapasztalt problémával kapcsolatban, és kínosnak ítélte a kialakult helyzetet.

A címvédő Max Verstappen nem fért be a top 5-be a második edzésen, hiszen 424 ezredes hátránnyal a hatodik helyen zárt. A tavalyi Kanadai GP-n pole pozíciót és győzelmet szerző holland egyelőre nem is érzi jól magát a Red Bullban, és megosztotta, még nem találták meg a megfelelő beállításokat.

„Nem volt zökkenőmentes nap, hiszen az első edzésen szinte pályára sem tudtunk hajtani, de legalább a másodikon körözhettünk valamennyit. Még dolgoznunk kell a beállításokon, az autó egyelőre nem viselkedik fantasztikusan, a pályaegyenlőtlenségek és a kerékvetők gondot okoznak a számunkra.”

„Nem tudom, talán nekünk volt nehezebb napunk, míg a többiek jobbat fogtak ki. Tisztában vagyunk a határainkkal, és ez a sok hepehupa nem fekszik a csomagunknak. Az eső természetesen új helyzetet teremthet, és szerintem szombaton esni fog, ami meglepetéseket okozhat a kvalifikáción. Vasárnap viszont talán már száraz lesz, ami ugyancsak hatással lesz a dolgokra."

KANADAI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:18.728 átlag: 199.415 km/ó 3 kör
2. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:19.175 0.447 mp h. 3
3. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:19.807 1.079 3
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:20.154 1.426 3
5. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:20.231 1.503 3
6. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:21.496 2.768 3
7. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:24.045 5.317 3
8. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:24.336 5.608 3
9. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:24.961 6.233 3
10. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:25.991 7.263 3
11. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:26.809 8.081 3
12. Nyck de Vries holland AlphaTauri-Honda 1:32.274 13.546 3
13. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda - 2
14. Lando Norris brit McLaren-Mercedes - 2
15. Pierre Gasly francia Alpine-Renault - 1
16. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes - 1
17. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes - 2
18. Esteban Ocon francia Alpine-Renault - 0
19. Lewis Hamilton brit Mercedes - 0
20. George Russell brit Mercedes - 0
KANADAI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:13.718 átlag: 212.968 km/ó 30 kör
2. George Russell brit Mercedes 1:13.745 0.027 mp h. 31
3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:13.844 0.126 39
4. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:14.044 0.326 38
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:14.094 0.376 38
6. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:14.142 0.424 34
7. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:14.220 0.502 40
8. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:14.250 0.532 29
9. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:14.419 0.701 31
10. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:14.477 0.759 39
11. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:14.533 0.815 38
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:14.544 0.826 36
13. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:14.617 0.899 40
14. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:14.811 1.093 37
15. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:14.941 1.223 43
16. Nyck de Vries holland AlphaTauri-Honda 1:15.002 1.284 38
17. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:15.003 1.285 33
18. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:15.092 1.374 17
19. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:15.426 1.708 38
20. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:16.369 2.651 11

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik