Érdekesen alakult Kanadai Nagydíj péntekje, hiszen az első szabadedzés elején probléma adódott a helyi zártláncú televízió-rendszerrel (CCTV), aminek következményeként a mezőny a garázsban volt kénytelen végignézni, ahogy lepereg a hatvan perc. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a hosszúra nyúlt szünet után úgy határozott, némileg átalakítja a programot, és fél órával meghosszabbította a második tréning időtartamát is, így kilencven percen keresztül gyűjthették a csapatok az adatokat.
JÚNIUS 16., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.728 | |||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.718 | |||||
JÚNIUS 17., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 18.30–19.30 | |||||
Időmérő: 22.00–23.00 | |||||
JÚNIUS 18., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja: 20.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | ||||
Július 9., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | ||||
Július 23., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
A leggyorsabbnak végül kisebb meglepetésre a Montrealban pályafutása során összesen hét alkalommal győzedelmeskedő Lewis Hamilton bizonyult, míg mögötte a csapattárs, George Russell következett, vagyis a Mercedes párosa foglalhatta el az első két helyet.
„Úgy hiszem, hosszú idő után ez a leghepehupásabb pálya, amin mentünk. Elég furcsa napot tudhatunk magunk mögött, hiszen az első gyakorláson nem volt lehetőségünk körözni. Sajnálom a szurkolókat, de örülök, hogy végül ki tudtunk menni, és jó volt másfél órán keresztül körözni” – kezdte az értékelést Hamilton.
„Régen volt ilyen hosszú edzésünk, és a végén úgy éreztem, talán nem optimálisan használtuk fel a rendelkezésünkre álló időt. Imádok ezen a pályán vezetni. Az autó nem érződött rossznak, de úgy vélem, van még tennivalónk”.
A második tréning végén leszakadt az ég Montrealban, és az időjárás-előrejelzések alapján a folytatásban is érkezik utánpótlás. Hamilton már a hétvége előtt is megosztotta, hogy bízik az esőben, és most is hangsúlyozta, örülne, ha vizes körülmények között zajlana le az időmérő. „Nagyon szeretem az esőt, szóval igyekszem jól szórakozni szombaton. “
Hamiltonhoz hasonlóan a márkatárs sem nyilatkozott különösebben pozitívan, a fiatal brit szerint nem lehet messzemenő következtetéseket levonni a második gyakorláson látottakból, és azt is kiemelte, hogy csapata akkor érte el a leggyorsabb köridőt, amikor jobbak voltak a pályaviszonyok.
„A spanyolországi fejlesztések kitolták az autó határait, de úgy hiszem, még mindig a Ferrari és az Aston Martin mögött foglalunk helyet az időmérős tempót tekintve. Valtteri (Bottas) is gyorsnak tűnt, és talán az egyik Alpine is beleszól, de a vasárnap mindig jobb a számunkra, szóval az számít igazán” – magyarázta Russell.
„Az előző és a mostani aszfaltcsík nagyon eltér egymástól, a spanyolországi rendkívül sima, míg a kanadai rettentően hepehupás. Végső soron egészen produktív edzést zártunk, de nem hiszem, hogy messzemenő következtetéseket lehetne levonni az eredményekből. A tréning végén értük el a legjobb időnket, amikor már gyorsabb volt a pálya.”
Russellhez mellett a technikai főigazgató, James Allison is kiemelte, hogy csalóka képet mutathat az eredménysor, és rámutatott, a korábbi fejlesztéseikkel elsősorban a közepes és gyors kanyarokban értek el előrelépést, így a kanadai nyomvonalat jellemző alacsony sebességű kanyarokban még sokat kell javulniuk.
„A fejlesztéseinkkel elsősorban a közepes és gyors tempójú kanyarokat céloztuk meg, míg a lassú tempójúakban még rengeteg tennivalónk van. A kanadai pályát inkább a lassabb kanyarok jellemzik. Sokat kell még dolgoznunk a kocsin az időmérő előtt, és szerintem a mostani eredményekből csupán annyit lehet levonni, hogy az autó rendben van, de nem érdemli meg az első két helyet, mivel más programot futottunk, mint a többiek.”
„Persze jobb az élen lenni, mint hátul, de nem lehet messzemenő következtetéseket tenni, hiszen az edzés elején hosszabb etapokat teljesítettünk, és a végére hagytuk az időmérős szimulációt, míg a többiek pont fordítva jártak el. Szóval akkor futottuk a gyors köreinket, amikor a legjobbak voltak a pályakörülmények.”
Az „ezüstnyilak” mögött Carlos Sainz Jr. zárt, a ferraris lemaradása egy tized körül mozgott. A spanyol már a hétvége előtt úgy nyilatkozott, a montreali aszfaltcsík jobban feküdhet az SF-23-asnak, és a nyitó napot követően is pozitívan értékelt.
„Tekintve, hogy alig mentünk az első gyakorláson, a második nagyon forgalmas volt, de sikerült így is kipróbálnunk mindhárom száraz pályára alkalmas keveréket, illetve különböző beállításokat is annak érdekében, hogy növeljük a teljesítményt. Sokat javultunk a nap folyamán, és elég pozitívak az eredmények még annak ellenére is, hogy kell némi teljesítményt találnunk szombatra.”
Negyedikként Fernando Alonso végzett a továbbfejlesztett Aston Martinnal. A silverstone-iak többek között új padlólemezt, átalakított oldaldobozokat, valamint módosított motorborítást hoztak Kanadába, és a jelentős fejlesztési csomagtól egyértelmű előrelépést vártak. A kétszeres világbajnok ugyanakkor egyelőre nem igazán tudta meghatározni, beváltak-e az újítások, hiszen az első edzésen adódó gond miatt időt vesztettek.
„Nem volt elég időnk ahhoz, hogy teljesen feltérképezzük a fejlesztéseinket, szóval az éjszaka folyamán ki kell elemeznünk a dolgokat. Fél szemmel az előrejelzést is figyelni fogjuk, hiszen megint változékony időjárásra lehet számítani” – magyarázta a spanyol, aki kritikusan fogalmazott az első edzésen tapasztalt problémával kapcsolatban, és kínosnak ítélte a kialakult helyzetet.
A címvédő Max Verstappen nem fért be a top 5-be a második edzésen, hiszen 424 ezredes hátránnyal a hatodik helyen zárt. A tavalyi Kanadai GP-n pole pozíciót és győzelmet szerző holland egyelőre nem is érzi jól magát a Red Bullban, és megosztotta, még nem találták meg a megfelelő beállításokat.
„Nem volt zökkenőmentes nap, hiszen az első edzésen szinte pályára sem tudtunk hajtani, de legalább a másodikon körözhettünk valamennyit. Még dolgoznunk kell a beállításokon, az autó egyelőre nem viselkedik fantasztikusan, a pályaegyenlőtlenségek és a kerékvetők gondot okoznak a számunkra.”
„Nem tudom, talán nekünk volt nehezebb napunk, míg a többiek jobbat fogtak ki. Tisztában vagyunk a határainkkal, és ez a sok hepehupa nem fekszik a csomagunknak. Az eső természetesen új helyzetet teremthet, és szerintem szombaton esni fog, ami meglepetéseket okozhat a kvalifikáción. Vasárnap viszont talán már száraz lesz, ami ugyancsak hatással lesz a dolgokra."
1. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.728 | átlag: 199.415 km/ó | 3 kör |
2. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:19.175 | 0.447 mp h. | 3 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:19.807 | 1.079 | 3 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.154 | 1.426 | 3 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.231 | 1.503 | 3 |
6. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.496 | 2.768 | 3 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:24.045 | 5.317 | 3 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:24.336 | 5.608 | 3 |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.961 | 6.233 | 3 |
10. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:25.991 | 7.263 | 3 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:26.809 | 8.081 | 3 |
12. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:32.274 | 13.546 | 3 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | - | 2 | |
14. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | 2 | |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | - | 1 | |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | - | 1 | |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | - | 2 | |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | - | 0 | |
19. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | - | 0 | |
20. | George Russell | brit | Mercedes | - | 0 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.718 | átlag: 212.968 km/ó | 30 kör |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:13.745 | 0.027 mp h. | 31 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:13.844 | 0.126 | 39 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:14.044 | 0.326 | 38 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.094 | 0.376 | 38 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:14.142 | 0.424 | 34 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.220 | 0.502 | 40 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:14.250 | 0.532 | 29 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:14.419 | 0.701 | 31 |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:14.477 | 0.759 | 39 |
11. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:14.533 | 0.815 | 38 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.544 | 0.826 | 36 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.617 | 0.899 | 40 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.811 | 1.093 | 37 |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:14.941 | 1.223 | 43 |
16. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:15.002 | 1.284 | 38 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:15.003 | 1.285 | 33 |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:15.092 | 1.374 | 17 |
19. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:15.426 | 1.708 | 38 |
20. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:16.369 | 2.651 | 11 |