Mint ismert, a Formula–1 az eredeti tervek szerint Imolában tesztelte volna az új időmérős formátumot a Pirelli fenntarthatósági törekvéseinek jegyében, ám a próba végül elmaradt, hiszen a heves esőzések és az áradások miatt törölni kellett az Emilia-romagnai Nagydíjat. Az új szisztéma, melynek lényege, hogy előírja, a versenyzők milyen keverékeket használhatnak a különböző szakaszokban, így most hétvégén, a Magyar Nagydíjon debütál, és a gumibeszállító reményei szerint változatosabbá is fogja tenni a versenystratégiákat.
JÚLIUS 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 13.30–14.30 | |||||
2. szabadedzés: 17.00–18.00 | |||||
JÚLIUS 22., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
JÚLIUS 23., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3. 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
Alapvetően tizenhárom száraz pályára alkalmas szettből gazdálkodhat egy pilóta a hétvégén. Ez két kemény, három közepes és nyolc lágy szett keveréket foglal magába. Az új szabályozás részeként viszont csökkent a felhasználható gumimennyiség, illetve a leosztás is, hiszen ezúttal tizenegy szett abroncsból kell gazdálkodni, és ebből három kemény, négy közepes és négy lágy lesz.
Egy-egy szettet az első és a második, míg kettőt a harmadik szabadedzés után kell visszaszolgáltatni, és miközben csak egy-egy szett közepes és kemény keveréket kötelező megtartani, ennél több garnitúra fog maradni a versenyre. A Pirelli szerint az alternatív gumikiosztásnak köszönhetően valamennyi csapat két szett kemény, közepes és lágy keverékből gazdálkodhat a futamon, ami a reményei szerint elősegíti a taktikai változatosságot, és növeli a kiállások számát is.
A beszállító ezért az elérhető keverékhez is hozzányúlt, hiszen az egy évvel ezelőttihez képest eggyel lágyabb irányba ment el, ami azt eredményezi, hogy a három legpuhább gumija, vagyis a C3-as, a C4-es és a C5-ös áll a mezőny rendelkezésére – a tavalyi közepes gumi tehát az idei kemény lesz.
Ami a kvalifikációt illeti, az első szakaszban a kemény, a másodikban a közepes, míg a harmadikban a lágy keverék használata lesz a kötelező, ami hatással lesz az istállók felkészülésére, és akár némileg bele is szólhat az erősorrend alakulásába. A sorozat az új formátumot a szeptemberi Olasz GP-n is tesztelni fogja, és csak azt követően dönti el, hogy a későbbiekben többször vagy esetleg állandó jelleggel is bevezeti-e a módosítást.