Mint ismert, a Pirelli az idény előtt alábecsülte a 2023-as versenygépek javulását, aminek következtében kénytelen volt előrehozni az előzetesen 2024-re tervezett, ellenállóbb gumikeverékek bevetését a Brit Nagydíjon. Noha a kizárólagos gumibeszállító leszögezte, a változtatást nem lesz hatással az erősorrendre, az Aston Martin spanyol versenyzője, Fernando Alonso úgy érzi, csapata, valamint az idén eddig veretlen Red Bull teljesítményét is visszavetette az év közbeni csere.
JÚLIUS 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:38.795 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:17.686 | |||||
JÚLIUS 22., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.811 | |||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.609 | |||||
JÚLIUS 23., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3. 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
„Egy tizedre vagyunk a McLarentől, szóval talán nem olyan rossz a helyzet, mint azt az eredmény mutatja. De igen, javulnunk kell, és semmi kétség, hogy visszaestünk az elmúlt versenyeken, miközben mindenki más előrelépett" – kezdte a Kanadai Grand Prix óta a dobogóról leszoruló kétszeres vb-első, majd kitért a Silverstone-ban életbe lépő gumicserére is.
„Az is véletlen, hogy amikor megérkezett az új gumispecifikáció Nagy-Britanniában, akkor néhány csapat jobban kezdett küszködni, míg mások egyszersmind elégedettek lettek az autójukkal. Nemcsak minket érint, hanem a Red Bullt is nyilvánvalóan visszavetették ezek az abroncsok. Minden időmérőn és versenyen az első és a második helyen zártak, míg most a pole pozíciót sem tudták megszerezni."
„Checo (Sergio Pérez) számára az is nehézséget okoz, hogy az első tízesbe kerüljön, míg Max úgy emlékszem mindössze három másodperccel előzte meg Landót (Norris) Silverstone-ban, szóval látok abnormális dolgokat azóta" – jelentette ki, majd arra is felelt, hogy a gumikkal kapcsolatos gondolatait az autóban érzettekre, vagy a stopperórán látottakra alapozza.
„Mindkettő. A kocsi valamelyest másként viselkedik ezeken a gumikon, de néha nehéz semlegesnek lenni. Az egyértelmű, hogy mi nem fejlesztjük úgy az autót, mint a fő riválisaink. Most minden csütörtökön új elemek érkeznek minden alakulatnál, és könnyen kiszúrható, kik hoznak egyre több és több frissítést."
„Ugyanakkor ha megnézzük a Red Bullt, azok után, hogy valamennyi edzésen, kvalifikáción és futamon az első és a második volt, most hétvégén egyetlen gyakorláson sem zárt az élen, és Silverstone-ban csak három szekundummal volt Lando előtt, szóval szerintem veszített a teljesítményéből Nagy-Britannia óta, ez tény."
A tényekhez ugyanakkor hozzátartozik, hogy Verstappen a biztonsági autós szakasz miatt szelte át ilyen kicsi előnnyel a célvonalat Norris előtt, illetve az is, hogy noha a Red Bull valóban veretlen eddig az idén, csak négyszer aratott kettős győzelmet, míg az időmérőkön már Azerbajdzsánban is vereséget szenvedett, akkor Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Alonso 428 ezredes lemaradással a nyolcadik helyre kvalifikálta magát a Hungaroringen, és noha a hátrányt nem tekinti rossznak, összességében mégis úgy érzi, rossz időmérőn van túl. „Elégedett vagyok az autóval, elvégeztünk néhány módosítást a kvalifikáció előtt, és jónak éreztem, gyorsnak éreztem magam. Átlagosan négy-öt tizeddel maradunk el a pole pozíciótól, most négy tized volt a lemaradásunk, szóval ezt figyelembe véve normális időmérőnk volt."
„De ott van hét autó előttünk, szóval hiába volt normális kvalifikációnk, néhány fő riválisunk kiemelkedően teljesített, szóval az eredmény szempontjából korántsem volt nagyszerű szombatunk" – tette hozzá a pályafutása első győzelmét húsz évvel ezelőtt, a 2003-as Magyar GP-n ünneplő spanyol versenyző.