Az F1-et jelenleg irányító Stefano Domenicalinak, valamint az FIA elnökének, Mohamed ben Szulajemnek kedden elküldött levélben – amely a per elindításának az előfeltétele – a brazil versenyzőt képviselő, londoni székhelyű Enyo Law jogi cég azt írta, Massa „az FIA és az F1 vezetésének legfelső szintjein megszervezett összeesküvés” áldozata volt,
„Röviden: Felipe Massa a 2008-as Formula–1-es világbajnokság jogos győztese, míg az FIA és az F1 szándékosan eltussolta és figyelmen kívül hagyta azt a szabálytalanságot, amely gyakorlatilag »elcsalta« Massa világbajnoki címét” – áll a levélben, amely hozzáteszi, hogy Massa komoly bevételektől és bónuszoktól esett el a történtek miatt, és noha a brazil nem tudja felbecsülni a károk mértékét, az várhatóan meghaladja a több tízmillió eurót, nem beszélve a hírnevén esett csorbáról.
A Massa által indított pert az F1 korábbi ügyvezetőjének, Bernie Ecclestone-nak a márciusi nyilatkozata váltotta ki, a 92 éves brit üzletember ugyanis elismerte, ő és az FIA (amelynek élén a 2021-ben elhunyt Max Mosley állt) már a 2008-as idényzáró előtt rendelkezett elég információval ahhoz, hogy vizsgálatot indítson, de mindezt elhallgatták, hogy megóvják a sportág renoméját.
„Úgy döntöttünk, nem teszünk semmit, meg akartuk óvni a sportágat egy hatalmas botránytól. Pontosan ezért győztem meg a korábbi versenyzőmet, Piquet-t arról, hogy hallgasson egy ideig. A szabály értelmében a bajnokság végeredménye érinthetetlen volt a díjátadó gála után. Szóval a trófeát átadták Hamiltonnak, és minden rendben volt.”
„Elég információnk volt ahhoz, hogy időben kivizsgáljuk az ügyet, és az alapszabályzat szerint ilyen esetben törölni kellett volna a szingapúri versenyt. Ez azt jelenti, hogy a bajnoki tabella szempontjából az a futam meg sem történt, és akkor Felipe lett volna a világbajnok, nem Hamilton.”
Ecclestone ehhez képest a Reuters megkeresésére már azt mondta, nem emlékszik arra, hogy ezt nyilatkozta volna, hozzátéve, hogy Massa képviselői sem keresték meg ezzel kapcsolatban.
Felipe Massa 2008-ban mindössze egyetlen ponttal maradt alul a Lewis Hamilton elleni vb-küzdelemben, és vereségében kulcsszerepet játszott a szingapúri nullázása. A brazil a Nelson Piquet Jr. balesete miatt érvénybe lépő biztonsági autós szakasz alatt állt ki, de a Ferrari hibázott a tankolásnál, aminek következményeként visszaesett, és végül a 13. helyen látta meg a kockás zászlót, míg fő riválisa harmadikként futott be.
Egy évvel később, Piquet menesztése után kiderült, a pilóta a Renault parancsára, direkt idézett elő biztonsági autós fázist, ami miatt a francia alakulatot két évre felfüggesztették, illetve az akkori csapatfőnököt, Flavio Biatorét, és a technikai igazgatót, Pat Symondsot is megbüntették, miközben Massa azt próbálta elérni, hogy utólag töröljék a 2008-as Szingapúri Nagydíj végeredményét, aminek révén ő lett volna a bajnok, hiszen Hamilton elvesztette volna a harmadik helyezésért járó pontokat.
Ecclestone 2023-as nyilatkozata a Renault-vezetők 2009-es elmarasztalásával együtt adott esetben akár elég is lehet Massának ahhoz, hogy utólagos kártérítést kapjon. A bírósággal való fenyegetés viszont csak a legvégső lépés, Massa és ügyvédei 14 napon belül várnak érdemi választ az F1-től és az FIA-tól a helyzet rendezésére. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a korábbi versenyző a kártérítés mellett hivatalos elismerést vár arra vonatkozóan, hogy a csalás nélkül ő lett volna 2008 világbajnoka.