A Holland Nagydíj nyitó napjának leggyorsabbja Lando Norris volt, aki a második edzésen 1:11.330-nál állította meg a stoppert. A McLaren brit pilótája 23 ezreddel előzte meg a másodikként záró Max Verstappent, és úgy tűnik, szombaton akár esélye is lehet harcba szállni az első sorért, és esetlegesen a pole pozícióért is.
AUGUSZTUS 25., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.852 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Norris 1:11.330 | ||||||
AUGUSZTUS 26., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||||
AUGUSZTUS 27., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja: 15.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 3., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | |||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka |
„Jó napunk volt, remek érzés visszatérni, és újra vezetni az autót. Kicsit berozsdásodtam, de néhány körön belül helyreállt minden. Az első gyakorlás nagy részét feláldoztuk annak érdekében, hogy aerodinamikai teszteket hajthassunk végre, szóval kissé hátrányba kerültünk a tanulást illetően, de a jövőt tekintve értékes adatokra tettünk szert. Úgy gondolom, a mai teljesítményünk bizakodásra adhat okot, így már alig várjuk a folytatást" – kezdte az értékelést, majd arra a kérdésre is felelt, hogy harcba szállhat-e a rajtelsőségért.
„Száz százalék. Nagyon szoros, és úgy vélem, szombaton is nagyon közel leszünk egymáshoz. Rövid a pálya, az időmérőn valószínűleg 1:10-es körök lesznek, és sokan lesznek nagyon közel. Ott van a Williams, az Alpine, valamint az AlphaTauri is, nagy küzdelem lesz az első helyért."
A hazai pályán versenyző Max Verstappen a nyitányon még közel három tizeddel előzte meg a közvetlen riválisát, a második tréningen azonban visszaszorult a második pozícióba. A helyszínen az előző két évben rajtelsőséget és futamgyőzelmet szerző holland tudja, hibátlan teljesítményt kell nyújtania az időmérőn.
„Összességében jó napot zártunk, és kipróbáltunk néhány dolgot az autón is. A második edzés valamivel nehezebb volt, egyáltalán nem volt könnyű tiszta kört teljesíteni, hiszen mindig nagy volt a forgalom a pályán. Bizonyos területeken még javítanunk kell, de a hosszú etapokon elég jó volt a kocsi kezelhetősége, és csak egyes kanyarokban nem voltam elégedett az egyensúllyal" – összegzett, majd kitért arra, milyen esélyei lehetnek szombaton.
„Jók a megérzéseim, úgy hiszem, a kocsiban nagy potenciál van ahhoz, hogy szombaton is jó napot zárjunk. Néhány finomhangolást még el kell végeznünk, de ha ez meglesz, egészen magabiztos vagyok azt illetően, hogy elöl lehetünk" – tette hozzá a sorozatban nyolc sikernél járó címvédő.
A Mercedesnél továbbra is Lewis Hamilton tűnik az erősebbnek, a hétszeres világbajnok harmadik és negyedik pozícióval kezdte a versenyhétvégét, és lemaradása mindkét edzésen három tized körül mozgott.
„Nagyszerű napom volt. Reggel nagyon izgatott voltam, hogy újra autóba ülhetek, és az első körtől fogva úgy éreztem, erős alapunk van. Az első tréning jó volt, aztán végrehajtottunk néhány változtatást, de egyelőre nem igazán tudom megmondani, hogy javítottak-e, vagy sem a teljesítményünkön. Szóval ezt ki kell még nyomoznunk. A kocsi összességében versenyképesebbnek érződik itt, meglátjuk, hogy szombaton esetleg sikerül-e még többet kiaknázni belőle."
A Haas német versenyzője a második gyakorláson tartotta fel Verstappent, és az eset miatt a sportfelügyelőknél is jelenése volt Zandvoortban. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) végül úgy határozott, nem ró ki büntetést Hülkenbergre. |
A Ferrari meglehetősen rossz formában kezdett Hollandiában, hiszen mindkét gyakorláson kiszorult a top 10-ből. Charles Leclerc tizenhatodik és tizenegyedik, míg a nyitányt kihagyó Carlos Sainz Jr. a tizenhatodik helyen zárt pénteken.
„Sajnos egyelőre nem tűnünk túl versenyképesnek. Némi köridőt és leszorítóerőt, valamint a megfelelő egyensúlyt is meg kell találnunk. Elég nehéz napot tudhatunk magunk mögött. Magyarországon valami hasonló történt, amikor a nagyobb leszorítóerőt igénylő pályákra érkezünk, akkor a többieknél jobban csúszkálunk. Rá kell jönnünk, hogy ennek mi lehet az oka" – magyarázta Sainz, majd arra is kitért, mik lehetnek a kilátásaik a hétvégén.
„Ha harcba szeretnénk szállni a dobogóért, akkor elég nagy teljesítménybeli ugrásra lesz szükségünk. Ma nem igazán tettünk össze jó kört, ráadásul én csak egyetlen gyakorláson vettem részt, szóval még van tér a fejlődésre, de úgy hiszem, hasonló vár ránk, mint a Hungaroringen, ahol küzdöttünk azért, hogy bejussunk a harmadik szakaszba."
Daniel Ricciardo számára nem alakult jól a zandvoorti délután, hiszen egyenesen a falba állt az AlphaTaurival a 4-es kanyarnál, pillanatokkal azután, hogy a honfitárs,Oscar Piastri is falba szállt. Az idősebbik ausztrált a McLaren zavarta meg, ráadásul a balesetet követően a bal csuklóját fájlalta, és elővigyázatosságból kórházba kellett szállítani további vizsgálatokra.
Ott a röntgenfelvételek megerősítették, hogy a bal kezében eltört a kézközépcsontja, és ez a sérülés nem teszi lehetővé, hogy autóba üljön, helyét az AlphaTauri tartalék pilótája, Liam Lawson veszi át. Azt egyelőre nem erősítették meg, hogy szükséges-e műteni a versenyzőt, illetve az is kérdéses, mennyi időt kell kihagynia. A mezőny jövő hétvégén már Olaszországban fog versenyezni, így nem kizárt, hogy Monzában is az új-zélandi kap lehetőséget.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:11.852 | átlag: 213.388 km/ó | 31 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:12.130 | 0.278 mp h. | 22 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.225 | 0.373 | 24 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:12.323 | 0.471 | 27 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:12.447 | 0.595 | 25 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.460 | 0.608 | 22 |
7. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:12.617 | 0.765 | 30 |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.658 | 0.806 | 21 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:12.749 | 0.897 | 21 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:12.802 | 0.950 | 29 |
11. | George Russell | brit | Mercedes | 1:12.813 | 0.961 | 23 |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:12.895 | 1.043 | 30 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:12.990 | 1.138 | 26 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:13.322 | 1.470 | 30 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.448 | 1.596 | 30 |
16. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:13.519 | 1.667 | 26 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.826 | 1.974 | 20 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:14.023 | 2.171 | 13 |
19. | Robert Svarcman | izraeli | Ferrari | 1:14.803 | 2.951 | 25 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | - | 2 |
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.330 | átlag: 214.950 km/ó | 30 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:11.353 | 0.023 mp h. | 26 |
3. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:11.599 | 0.269 | 31 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.638 | 0.308 | 27 |
5. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:11.720 | 0.390 | 31 |
6. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:11.766 | 0.436 | 30 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:11.817 | 0.487 | 29 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:11.835 | 0.505 | 31 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.857 | 0.527 | 31 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:11.863 | 0.533 | 31 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:11.915 | 0.585 | 30 |
12. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:11.934 | 0.604 | 32 |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:12.001 | 0.671 | 30 |
14. | George Russell | brit | Mercedes | 1:12.009 | 0.679 | 28 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.074 | 0.744 | 30 |
16. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:12.093 | 0.763 | 31 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.404 | 1.074 | 28 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:12.693 | 1.363 | 31 |
19. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.901 | 1.571 | 6 |
20. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:13.096 | 1.766 | 7 |