Tizenhét körrel a verseny vége előtt Esteban Ocon leállása miatt virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe, ami lehetőséget teremtett a Mercedes számára, hogy alternatív stratégiát követve kihívja egy második kerékcserére a versenyzőit. George Russell a második, Lewis Hamilton a negyedik pozíciót adta fel, hogy megkezdhesse a hajszát az új szett közepes gumikon. A brit páros körönként hozzávetőlegesen 1.6 másodperccel volt gyorsabb a kemény keveréken maradó első hármastól, és viszonylag gyorsan maga mögé utasította Charles Leclerc-t, amit követően hamar felért az első kettősre, Carlos Sainz Jr.-ra, valamint Lando Norrisra.
Russell azonban hiába próbálkozott, nem talált fogást a Ferrari segítségével DRS-hez jutó McLarenen, majd az utolsó körben falba szállt a Mercedesszel, így győzelem helyett pont nélkül zárt, míg az utolsó etapban a nála gyorsabb Hamilton kénytelen volt megelégedni a harmadik hellyel. A kissé csalódott hétszeres vb-első a leintést követően igyekezett védelmébe venni a honfitársát, és felajánlotta a segítségét is.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.120 | ||||||
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.065 | ||||||
Időmérő: 1. Sainz 1:30.984 | ||||||
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP | ||||||
A verseny: 1. Sainz, 2. Norris, 3. Hamilton | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
„Mindannyian milliméterre pontosak próbálunk lenni, és nagyon-nagyon könnyű hibát véteni. George-hoz hasonlóan bármelyikünkkel megtörténhetett volna ez. Fenomenálisan vezetett az egész hétvégén, és nagy kár érte, hogy az utolsó körben így ért véget számára a verseny. De tovább fog fejlődni és javulni. Tudom, hogy egyre erősebb és gyorsabb lesz."
„Ha van bármi, amiben segíteni tudok neki, akkor természetesen számíthat rám a következő néhány évben. Rengeteg tapasztalatom van, sok ideje vagyok már itt, és egyáltalán nem olyan egyszerű felépíteni egy futamot. Én verseny közben érzem magam legkényelmesebben a pályán. Tavaly én is hibáztam a hetes kanyarnál, és a falnak csaptam az autót, szóval bárkivel megeshet" – jelentette ki, majd csapata stratégiájáról is elmondta a véleményét.
Hamilton a márkatársa helyében nem jött volna ki egy újabb kerékcserére, és megtartotta volna a második pozíciót. „Kockáztatnunk kellett, hogy legyen lehetőségünk megelőzni a srácokat, és harcba szállhassunk a győzelemért. Úgy hiszem, igazán jó tempót diktáltunk, és a csapat nagyszerű munkát végzett, de George a második pozícióban volt, és talán az ő helyében én nem álltam volna ki újabb kerékcserére, hogy legalább a McLarent magunk mögött tartsuk. De megpróbáltuk, és nagyon élvezetes volt levadászni a fiúkat" – magyarázta, majd kitért arra is, mi lepte meg a végjátékban.
„Ezen a pályán eléggé nehéz előzni, nagyjából másfél szekundummal kell gyorsabbnak lenned az előtted haladónál. Nagyon meglepő volt, hogy a kemény abroncsok nem estek annyira vissza, mint amire mi számítottunk, miközben a mi gumijaink meglehetősen elhasználódtak a felzárkózás során" – mutatott rá.
Hamilton arra a kérdésre is felelt, hogy szerinte nyerhetett volna, ha a futam elején nem kell visszaadnia a pozíciókat Russellnek, illetve Norrisnak. „Carlosnak nagyszerű volt a tempója, szóval nem jelenthetem ki, hogy könnyűszerrel győztem volna. Viszont úgy gondolom, nagyon erős volt az autónk, és ha szombaton előrébb kvalifikálom magam, az első sorból, de még a harmadik rajkockából indulva is jobb helyzetben lettünk volna."
A hétszeres világbajnok elmondta, számára a legnagyobb csalódást az időmérőn mutatott teljesítménye jelentette a hétvégén. „Ha visszagondolok, a kvalifikáció miatt vagyok a legcsalódottabb. Ha megnézzük, George nagyon közel volt a rajtelsőséghez. Pole pozíciót kellett volna szereznem szombaton. Ezt követően a versenyem jó sikerült, és a csapat is nagyszerű munkát végzett a taktikával."
„Elememben vagyok a futamon, de az időmérőn jobbnak kell lennem. Erről nem csak az autó tehet, hiszen George ott volt az első sorban. Én tehetek róla, a vezetési stílusom, talán a dolgok, amiken változtattam. Sok különböző dolog összjátéka, szóval mélyebbre kell ásnom. Leszegett fejjel megyek tovább, keményen fogom nyomni, és nem elégszem meg egészen addig, amíg nem térek vissza a formámhoz."
Hamilton az idei ötödik, míg pályafutása 196. dobogóját ünnepelhette, és harmadik helyének köszönhetően megelőzte Fernando Alonsót az egyéni vb-összetettben. A brit tíz ponttal húzott el a futamot a 15. helyen záró Aston Martin-pilóta előtt.