Fernando Alonso már a Bahreini Nagydíj villanyfényes szabadedzésén elért harmadik helyét is kétkedve fogadta, és arra figyelmeztetett, a pénteki időmérőn drámaian megváltozhat a helyzet. Noha a kétszeres világbajnok végül a hatodik pozícióba kvalifikálta magát, vagyis egy hellyel hátrébb, mint a 2023-as idénynyitón, az eredmény mégis mosolyt csalt az arcára.
A spanyol ugyanis ezúttal 265 ezreddel közelebb került a Szahírban tavaly és idén is pole pozíciót szerző Max Verstappen idejéhez, miközben a második Charles Leclerc-től 135, a harmadik George Russelltől 57, a negyedik Carlso Sainz Jr.-tól 35, míg az ötödik Sergio Péreztől mindössze 7 ezreddel maradt el azután, hogy kisebb hibát is vétett az egyetlen gyors körén.
„Nagyszerűen érzem magam, nem számítottam rá, hogy ilyen versenyképesek leszünk. A téli teszt után voltak kétségeink az egykörös tempónkat illetően. Az edzéseken aztán már versenyképesebbnek éreztük magunkat, de a gyakorlások során talán más motormódban szoktunk menni, vagy kevesebb üzemanyagot használunk, mint a többiek, és az időmérő szokott reálisabb képet festeni, szóval eléggé óvatosan közelítettük meg, milyen esélyeink nyílhatnak a kvalifikáción."
„Most az első, a második és a harmadik szakaszban is versenyben voltunk, egy tizeden belül találtuk magunkat a Ferrarihoz képest, Lewis Hamilton előtt, és a McLarennel egy szinten, ami teljesen váratlanul ért minket."
Alonso már azt sem zárja ki, hogy az előző idény után ezúttal is dobogóra állhat Bahreinben, ugyanakkor a szoros időeredményeket látva arra számít, hogy nehéz verseny vár rájuk gumikezelési szempontból. „Ha csütörtökön, vagy egy héttel ezelőtt kérdezik tőlem, azt mondtam volna, hogy száz százalékig lehetetlen. Most már nem mondhatom ezt, ami nagyon jó hír. De úgy hiszem, nehéz lesz, mert szoros a mezőny, és amikor bekerülsz az autók egy csoportjába, sokkal jobban tönkreteszed a gumit a forgalom miatt. Ez nagy kérdőjelet jelent."
„Ez nagyon jó kezdés, kissé váratlan is, de elfogadjuk. Ha harcba szeretnénk szállni a Ferrarival, a Mercedesszel, és a többi csapattal, akkor jobban kell teljesítenünk a fejlesztések terén az idény során. Tavaly nagyon jó alapokkal indultunk, ám leragadtunk. Idén azonban változtattunk az autókoncepción, valamint azon, hogy miként tervezzük a fejlesztéseket. Szóval az, hogy erősen kezdtünk, optimizmussal tölt el a jövőt illetően."
20. BAHREINI NAGYDÍJ | |
FEBRUÁR 29., CSÜTÖRTÖK | |
1. szabadedzés | 1. Ricciardo 1:32.869 |
2. szabadedzés | 1. Hamilton 1:30.374 |
MÁRCIUS 1., PÉNTEK | |
3. szabadedzés | 1. Sainz 1:30.824 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:29.179 |
MÁRCIUS 2., SZOMBAT | |
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja | 16.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | Március 9., 18.00 |
Ausztrál Nagydíj, Melbourne | Március 24., 5.00 |
Japán Nagydíj, Szuzuka | Április 7., 7.00 |