A LEGFORRÓBB TÉMÁK
Élesedik a helyzet a mezőny elején
A Red Bull nagy fölényben kezdte a 2024-es idényt, és az első versenyeket követően az volt a legnagyobb kérdés, vajon valamennyi helyszínen győzedelmeskedik-e. Ausztráliában aztán első ízben maradt alul a címvédő gárda, majd Miamiban elszenvedte az idei második vereségét is, és most a nyolcadik állomásra úgy érkezik meg, hogy nem számít egyértelmű favoritnak.
A McLaren Amerikában bevetett fejlesztései ugyanis nagy előrelépést hoztak, és a wokingiak a floridai siker után múlt hétvégén is komoly kihívói voltak az osztrákoknak. Lando Norris hét tizedre volt attól, hogy első győzelmét követően újra felálljon a dobogó felső fokára, ám végül meg kellett elégednie a második pozícióval. A brit ki is emelte a leintés után, hogy csapatának hozzá kell szoknia ahhoz, hogy bárhol esélyesek lehetek a sikerre.
Az első kettőshöz ráadásul közel került a Ferrari is, Charles Leclerc a futam egy pontján még a McLarenre is veszélyes volt, majd végül bő hét másodperces hátránnyal szelte át a célvonalat a harmadik helyen. A dobogósok a verseny után üdvözölték az egyre szorosabb küzdelmet az élen, és egyöntetűen arra jutottak, nagyjából egy tized választotta el egymástól a top 3 autót.
Noha a monacói pálya speciális, az előző két versenyhétvégén látottak alapján különösen izgalmas csatára lehet számítani, és a szűk utcai nyomvonalon versenyzői tudás kerülhet előtérbe, miközben az időjárás is megkeverheti a lapokat, ami még tovább árnyalhatja az élen zajló harcot.
Leclerc-re ezúttal rámosolyog Fortuna hazai pályán?
A Ferrari monacói versenyzője csalódottan vette tudomásul, hogy a harmadik helyen intették le Imolában, mivel csapata úgy érezte, nyerhetett is volna, ha nem rontja el az időmérőt. A Scuderia azonban sokáig nem foglalkozhatott azzal, mi lett volna, ha, hiszen most hétvégén már Monacóban, Leclerc hazai nagydíján csap össze a mezőny.
Noha a versenyző már két ízben szerzett pole pozíciót a helyszínen, Monte-Carlo egyáltalán nem volt kegyes hozzá, sőt, inkább a „monacói átok” üldözi hazai közönség előtt. Amellett, hogy még nem sikerült az első háromban végeznie, 2021-ben nem is tudott rajthoz állni azt követően, hogy kisajátította az első helyet, s kétszer ki is esett a versenyen.
Ugyan mindezek fényében a ferraris már a pódiumnak is nagyon örülhetne, kétségtelen, hogy a jelenlegi formájukat látva a győzelmet célozza meg. A Scuderia csapatfőnöke, Frédéric Vasseur már utalt rá, hogy a hercegségbeli aszfaltcsík az elmúlt években kedvezett nekik, így a hétvége egyik legnagyobb kérdése az lesz, Leclerc megtöri-e a „monacói átkot”.
Nyílik az olló a Red Bull-versenyzők között
Bár Sergio Pérez valamennyi időmérőn és versenyen alulmaradt a csapattársával szemben, összességében erősebb formát mutatott, mint az előző év nagy részében, és több ízben is sikerült közvetlenül a győzedelmeskedő Verstappen mögött célba érnie. Az Emilia-romagnai Nagydíj azonban inkább a 2023-as rosszabb hétvégéket idézte: a mexikói a szombati utolsó szabadedzésen összetörte az autóját, majd az időmérőn kiszorult a harmadik szakaszból, és végül a két Mercedes mögött a nyolcadik pozícióban szelte át a célvonalat.
Ugyan Monaco tökéletes helyszín lehet a visszatérésre, hiszen Pérez erős szokott lenni az utcai pályákon, az előző évi események megmutatták, elég egy rossz mozdulat ahhoz, hogy rossz irányt vegyen a teljes hétvégéje. A mexikói tavaly a kvalifikáció elején törte össze a Red Bullt, és a másnapi versenyen nem igazán tudott előrelépni.
A „vörös bikák” csapatfőnöke, Christian Horner az imolai teljesítményről egyszeri esetként beszélt, és Péreznek most bizonyítania kell, hogy a csalódást keltő eredmény után kész visszatérni az erős formájához. Az egyre élesedő harcban az osztrákoknak szüksége lesz mindkét autójára.
Sargeant veszélyben? Ocon a Haashoz tart?
Azt követően, hogy Alexander Albon meghosszabbította a szerződését a Williamsszel, az egyik legforróbb témát az jelenteti, ki lesz a csapattársa, hiszen míg a csapatfőnök, James Vowles is megerősítette, hogy Logan Sargeant helye veszélyben van. A grove-iakkal szóba hozták már a Mercedes-protezsált Andrea Kimi Antonellit, Valtteri Bottast, sőt Carlos Sainz Jr-t is, igaz, mindannyiuk neve szerepelhet más-más csapatok listáján is.
A fiatal olaszt nem meglepő módon az „ezüstnyilakkal”, a finnt az Alpine-nal és a Haasszal, míg a spanyolt az Audival, a Red Bull-lal és a Mercedesszel is összeboronálták már. Ami az enstone-i gárdát illeti, Esteban Ocon távozásáról kezdtek el pusmogni a paddockban, a francia az amerikai istállóhoz tarthat, amely nem kizárt, hogy teljesen új pilótafelállással vág neki a következő évnek.
MI VÁRHATÓ A MONACÓI NAGYDÍJON?
Nincs megállás, szünet nélkül folytatódik a bajnokság, a nyolcadik állomás Monte-Carlo, ahol a 70. Monacói Nagydíjat rendezik meg a hétvégén. A 3337 méter hosszú pálya valamennyi versenyző szívében különleges helyet foglal el, magabiztosságot, elszántságot és bátorságot követel, miközben keményen megbünteti a legkisebb hibát is.
A nyomvonal jellegéből és a falak közelségéből adódóan ráadásul a hangsúly is átrendeződik a hétvége programjai között, hiszen különösen fontossá válik az időmérő. Az elmúlt húsz ottani nagydíjból tizenhárom alkalommal a pole pozíciós örülhetett a versenyen, miközben a harmadik rajthelynél hátrébbról nem született győzelem.
Ami a történelmi múltat illeti, a jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, valamint Leclerc neve mellett áll a legtöbb rajtelsőség, szám szerin kettő, míg a versenyen Hamilton a legsikeresebb három győzelemmel. A hétszeres világbajnokot Alonso és Verstappen követi két sikerrel, míg Ricciardo és Pérez egyenként egyszer nyert.
Ami a jelenlegi formát illeti, a Red Bull, a Ferrari és a hétvégére különleges autófestéssel készülő McLaren is remek esélyekkel indul, és a versenyzők közötti pillanatnyi forma, illetőleg a szerencse lehet a döntő, miközben az időjárás mindhárom nap során fontos szerepet játszhat. Az előrejelzések szerint ugyanis a pénteki első két szabadedzésen, valamint a szombati időmérőn is megnyílhat az ég, és a vasárnapi futamon sem kizárható, hogy megérkezik az eső. A legnagyobb valószínűséggel ugyanakkor péntek és szombat délután alakulhatnak ki zivatarok, vagyis a második gyakorlás és a kvalifikáció lehet elsődlegesen érintett.
A csapadék egy évvel ezelőtt már káoszt okozott a hercegségbeli verseny második felében, a győzelmet akkor Verstappen szerezte meg, a holland mögött Alonso, valamint Ocon szelte át a célvonalat, míg a hazai pályán versenyző Leclerc a hatodik lett.
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 6 | 6 | 6 | 2 | 161 |
2. | Charles Leclerc | - | 4 | 7 | - | 113 |
3. | Sergio Pérez | - | 3 | 7 | 2 | 107 |
4. | Lando Norris | 1 | 3 | 6 | - | 101 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 3 | 6 | - | 93 |
6. | Oscar Piastri | - | - | 7 | - | 53 |
7. | George Russell | - | - | 6 | 1 | 44 |
8. | Lewis Hamilton | - | - | 6 | - | 35 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 5 | 1 | 33 |
10. | Cunoda Juki | - | - | 4 | - | 15 |
11. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 11 |
12. | Oliver Bearman | - | - | 1 | - | 6 |
13. | Nico Hülkenberg | - | - | 4 | - | 6 |
14. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 5 |
15. | Esteban Ocon | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 1 | - | 1 |
1.. | Red Bull-Honda RBPT | 268 |
2. | Ferrari | 212 |
3. | McLaren-Mercedes | 154 |
4. | Mercedes | 79 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 44 |
6. | RB-Honda RBPT | 20 |
7. | Haas-Ferrari | 7 |
8. | Alpine-Renault | 1 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
70. MONACÓI NAGYDÍJ | |
Május 24., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 13.30–14.30 |
2. szabadedzés | 17.00–18.00 |
Május 25., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 12.30–13.30 |
Időmérő | 16.00–17.00 |
Május 26., VASÁRNAP | |
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kanadai Nagydíj, Montreal | Június 9., 20.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | Június 23., 15.00 |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | Június 30., 15.00 |