Harmadik rajtelsőségét szerezte Charles Leclerc hazai pályán, s reméli, hogy ezúttal győzelemre tudja váltani a pole-ját. 2021-ben már a felvezető kör előtt véget ért számára a futam, 2022-ben pedig csupán a negyedik helyen ért célba.
„Az érzés, ami egy időmérős kör végén önt el ezen a pályán, mindig különleges – árulta el a Ferrari-pilóta. – Rendkívül elégedett vagyok a körömmel. Mostanra sajnos megtanultam, hogy nem minden az időmérőn múlik, és bár a pole nagy segítség a vasárnapi versenyen, mindent megfelelően elő kell készítenünk. Az elmúlt években ez nem igazán sikerült, de mostanra erősebbek lettünk csapatként, és jobb helyzetben vagyunk. Biztos vagyok abban, hogy nagyszerű eredményt érhetünk el holnap, a célunk nyilván a győzelem.”
Az első sorból vághat neki Oscar Piastri a monacói futamnak. Az ausztrál versenyző legjobb Q3-as köre másfél tizedmásodperccel maradt el attól, amivel Leclerc elhódította a pole-t, ám úgy érzi, akár a rajtelsőség is meglehetett volna.
„Úgy érzem, hogy ha összeraknám a Q3-as első köröm második felét a második köröm első felével, az elég lett volna, hogy meglegyen a pole – ecsetelte Piastri. – Az időmérő végén vétettem néhány kisebb hibát, de ez nem von le semmit Charles érdemeiből, hiszen egész hétvégén nagyon gyors. Kétlem, hogy korábban megfordult a fejünkben, hogy ennyire közel leszünk hozzá. Jó érzés, hogy az első sorból rajtolhatok, és úgy érzem, hogy eddig jól alakul ez a hétvége. Mi is nézhetne ki jobban, mint egy ilyen rajthely?”
Nehéz versenyhétvégét teljesít jelenleg Carlos Sainz Jr., aki ennek ellenére a második sorból rajtolhat vasárnap. A Ferrari spanyol versenyzője nem érzi teljesen jól magát az autójában, ám örül annak, hogy mégis összejött egy nem éppen rossz rajthely.
„Nem voltam eddig a helyzet magaslatán ezen a hétvégén – vallotta be Sainz. – Szenvedek az autóval, és folyamatosan rossz pillanataim voltak. Az időmérő arról szól, hogy szinte csukott szemmel kell mindent beleadni, és bár összehoztam néhány egészen jó kört, ezek elég távol voltak attól, amiben reménykedtem. Végső soron mégis megmentették az időmérőmet, hiszen a harmadik pozícióból rajtolhatok holnap.”
Véget ért Max Verstappen a tavalyi idényzáró óta tartó pole pozíciós sorozata, ráadásul Q3-as hibája következtében csupán a hatodik helyről rajtolhat Monacóban. Márpedig ha valahol, akkor éppen ezen a helyszínen számít rendkívül a minél jobb rajtpozíció.
„Őszintén szólva engem már az is meglepett, ahogyan eljutottunk a Q3-ig, hiszen úgy tűnt, hogy versenyben lehetünk – mondta a háromszoros világbajnok. – Pengeélen autóztam, és nem hajthattam át a kerékvetőkön. Emiatt veszítettem sok időt a kettes szektorban, hiszen minden kerékvetőt ki kellett kerülnöm, miközben a többiek simán átmehettek rajtuk. Az autó úgy viselkedett, mint egy gokart, szóval hihetetlenül nehéz dolgom volt. Ha csak egy centiméterrel később kanyarodtam, fél méterrel repült az autó balra vagy jobbra, ami nagyon kiszámíthatatlanná tette a helyzetet.”
Az imolai időmérő után Monacóban sem jutott be Sergio Pérez a Q3-ba, ám ezúttal már a kvalifikáció második szakaszában sem vehetett részt. A Red Bull versenyzője elmondta, mi okozta korai kiesését.
„Forgalomba kerültem, és ez elég is volt ahhoz, hogy veszítsek néhány tizedmásodpercet – emlékezett vissza Pérez. – Sajnos nem készültünk fel kellően, és ennek ez lett az eredménye. Elég rosszul végződött ez a nap számomra, hiszen semmi jóban sem reménykedhetünk a holnapi versenyt illetően. Teljesen kiszálltunk a jó pozícióért folyó harcból, és nagy kihívást jelent, hogy előrébb verekedjük magunkat. A mai szabadedzésen megtaláltuk a fényt az alagút végén, ezért végrehajtottunk néhány módosítást az autón, mégsem sikerült felvennünk a megfelelő ritmust.”
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:10.270 | átlag: 170.957 km/ó |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:10.424 | 0.154 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:10.518 | 0.248 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:10.542 | 0.272 |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 1:10.543 | 0.273 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:10.567 | 0.297 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:10.621 | 0.351 |
8. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:10.858 | 0.588 |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:10.948 | 0.678 |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:11.311 | 1.041 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:11.285 | 0.553 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:11.440 | 0.708 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1:11.482 | 0.750 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:11.563 | 0.831 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:11.725 | 0.993 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:12.019 | 0.527 |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:12.020 | 0.528 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:12.060 | 0.568 |
19. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:12.512 | 1.020 |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:13.028 | 1.536 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Russell | 1:11.492 | 1. | Norris | 1:10.732 |
2. | Piastri | 1:11.500 | 2. | Verstappen | 1:10.745 |
3. | Hamilton | 1:11.528 | 3. | Piastri | 1:10.756 |
4. | Sainz | 1:11.543 | 4. | Leclerc | 1:10.825 |
5. | Leclerc | 1:11.584 | 5. | Gasly | 1:10.896 |
6. | Albon | 1:11.623 | 6. | Russell | 1:10.929 |
7. | Verstappen | 1:11.711 | 7. | Hamilton | 1:11.056 |
8. | Gasly | 1:11.714 | 8. | Sainz | 1:11.075 |
9. | Stroll | 1:11.728 | 9. | Cunoda | 1:11.106 |
10. | Norris | 1:11.760 | 10. | Albon | 1:11.216 |
11. | Ricciardo | 1:11.785 | 11. | Ocon | 1:11.285 |
12. | Magnussen | 1:11.832 | 12. | Hülkenberg | 1:11.440 |
13. | Cunoda | 1:11.852 | 13. | Ricciardo | 1:11.482 |
14. | Hülkenberg | 1:11.876 | 14. | Stroll | 1:11.563 |
15. | Ocon | 1:11.887 | 15. | Magnussen | 1:11.725 |
16. | Alonso | 1:12.019 | |||
17. | Sargeant | 1:12.020 | |||
18. | Pérez | 1:12.060 | |||
19. | Bottas | 1:12.512 | |||
20. | Csou | 1:13.028 |
70. MONACÓI NAGYDÍJ | |
Május 24., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Hamilton 1:12.169 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.278 |
Május 25., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.369 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:10.270 |
Május 26., VASÁRNAP | |
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kanadai Nagydíj, Montreal | Június 9., 20.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | Június 23., 15.00 |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | Június 30., 15.00 |