– Tavaly azt mondta, az autót nem érezte annyira jónak a lassú kanyarokban. Mi a benyomása e tekintetben az ideiről, hiszen a Hungaroring kifejezetten kanyargós pálya?
– Ez azon is múlik, hogyan állítjuk be az autót – mondta csütörtökön Max Verstappen az újságírók kérdésére Mogyoródon. – Tavaly például az időmérőn sem éreztem olyan jónak az autót, amely aztán a versenyen életre kelt. Majd meglátjuk, nehéz arról beszélni, hogy fogom itt érezni az autót. Minden pálya más és más, az aszfalt is eltérő, az időjárásnak is szerepe lehet, és a gumikeverékek típusa is lényeges.
– Hogy érzi, mennyire kerülhet közel a Red Bullhoz a konkurencia?
– Meg kell fordítani a kérdést, ami valójában az, hogy mi mennyire kerülhetünk hozzájuk. Szerintem a legutóbbi két versenyen nem a miénk volt a leggyorsabb autó, és nem számítok rá, hogy most hirtelen megváltozik a helyzet. Hoztunk magunkkal fejlesztéseket, amelyek remélhetőleg nagy lökést adnak, de jelenleg csak várok, hogyan alakul a hétvége.
– Már eddig is bevetettek jelentős fejlesztéseket, de nem léptek el annyira a mezőnytől. Ez aggasztja?
– Olyan újdonságokat hoztunk, amelyek nem voltak különösebben nagyok. Ez most jelentősebb a korábbiaknál. Emiatt is fontos hétvége előtt állunk. Nem tudom, hogy a többiek milyen fejlesztéseket vetnek be, mi csak magunkra koncentrálunk. Sosem jó, ha egy fejlesztés nem működik, hiszen nyilván azt várjuk tőle, hogy javítson a teljesítményen.
– Most is kettős bevetésen vesz részt? Indul a spái online szimulátoros versenyen?
– Már vezettem a szimulátorral, de még nem döntöttem el. Azon múlik, mennyi időm lesz. Itt van a szimulátorom Budapesten, a lehetőség megvan.
– Csapattársa, Sergio Pérez nehéz időszakon megy keresztül. Önnek mennyire volt nehéz egyedül harcba szállni a McLaren és a Mercedes párosával szemben?
– Nem teljesen így volt, mert csapattársak vagyunk, és mindketten értékes visszajelzésekkel szolgálunk az autóról, amiből Checo is kiveszi a részét. Persze azt nem tagadhatjuk le, hogy az elmúlt néhány hétvége nehezen alakult számára. Többször viszont peches is volt, például a silverstone-i időmérőn – egyetlen kicsúszás tönkretette a hétvégéjét. Jobban akar teljesíteni, de tudom, hogy keményen dolgozik, és nem vesz semmit magától értetődőnek. Talán itt majd a pálya jobban fekszik a vezetési stílusának, esetleg jobban ráérez az autóra, és jobb eredményt érhet el. De, ami a csapatot illeti, leginkább a teljesítményre kell koncentrálnunk, mert az autónk időnként trükkös kihívás elé állít minket. Néha csak próbáljuk a megfelelő egyensúlyt megtalálni, ami versenyzőként nem könnyíti meg a helyzeted, szóval nem fair azt mondani, hogy minden Checo hibája. Nekem is nehezemre esett az elmúlt hétvégéken kihozni a legjobbat az autóból, és a csapat tudja ezt. Próbáljuk a kocsit kényelmesebb működési tartományba hozni, és stabil egyensúlyt találni az első szabadedzéstől kezdve a versenyig. Reálisan nézve más istállók nagyobbat léptek előre az elmúlt időszakban, de mindent megteszünk azért, hogy erősebbek legyünk. Nem könnyű megtalálni, hogyan lehet javítani a teljesítményünkön, a versenyképesség elérése és fenntartása nagyon összetett folyamat. Nem keresek kifogásokat, az egész csapat azért dolgozik, hogy a lehető legjobban alakuljon a futam.
– Már akkor is jelentkeztek a problémák, amikor a szezon elején ötből négy versenyt megnyert?
– Az év elején nagyon jónak éreztem az autót, talán annál is jobbnak, mint amilyen tavaly volt. Az első néhány versenyen nem kellett szembenéznünk sok problémával, minden olyan természetesnek tűnt, de aztán több zűrös hétvégénk is volt, értelemszerűen a verseny is szorosabb lett. A többi csapat megmutatta, hogy képes ugrásszerű fejlődésre, mi viszont korábban magasra helyeztük a lécet, így teljesen normális, hogy csak kisebb lépésekben tudunk haladni.
– Minél szorosabb az verseny, annál több kockázatra számíthatunk öntől?
– Ha már nem a te autód a legerősebb, természetes, hogy megpróbálod még jobban megközelíteni a teljesítőképessége határát, de azért nem hajtod túl. Akadnak nehézségeink, de azon vagyunk, hogy megkönnyítsük a dolgunkat, és a fejlesztésekkel elérjük, hogy jobban teljesítsen az autónk.