Legutóbb június végén, Spielbergben rajtolhatott az első pozícióból Max Verstappen, aki bár ezúttal „csupán” egy sprintkvalifikáción bizonyult a leggyorsabbnak, igencsak örül annak, hogy visszatért a mezőny legelejére.
„Jó napot zártunk. A sprintidőmérő mindig nehéz, hiszen sosem tudhatjuk, pontosan mennyire nyomhatjuk keményen, de elégedett vagyok a pénteki nappal – vélekedik a háromszoros világbajnok. – Az autó egész nap jól működött, és nyilván nagyon örülök, hogy én rajtolhatok az első helyről. Nem mostanában történt ilyen legutóbb, szóval nagyon elégedett vagyok. Fontos viszont, hogy megfelelően vezethető legyen az autó, és jól bánjunk a gumikkal a versenyen. Számunkra ez jelentheti a siker kulcsát, és persze a sprinten is mindent beleadunk, de tisztában vagyunk azzal, hogy a pontok nagy részét a vasárnapi versenyen osztják. Akkor szeretnénk igazán jól teljesíteni.”
A szabadedzésen még úgy tűnt, hogy a Mercedesre kissé nehéz hétvége várhat Austinban, a sprintidőmérőn azonban George Russell majdnem megszerezte a pole pozíciót. A brit versenyző elégedett autójával, és nem kisebb célt tűzött ki maga elé a szombati napra, mint a sprintfutam győzelmének megszerzése.
„Az autó eddig igen jónak érződik az új elemekkel – mondta csapata fejlesztéseiről Russell. – Egyértelműen szoros az erősorrend, de sikerült magunkat is meglepni a második rajthellyel. Ha ezen a pályán ebben a pozícióban végzünk, ráadásul néhány tizedmásodperccel másik előtt, kifejezetten elégedett vagyok. Izgatottsággal tölt el, hogy újra ennyire előkelő helyről rajtolhatok, hiszen az utolsó alkalom óta eltelt némi idő, de ez az, ami számomra izgalmassá teszi a Formula–1-et. Kihajtok a pályára, a pole pozícióért harcolok, majd a sprinten remélhetőleg a győzelemért.”
Jól kezdett a Ferrari Austinban, péntek délutánra azonban szinte odalett Charles Leclerc-ék meggyőző tempója. A monacói pilóta sem érti, hogyan került eléjük például a Mercedes, ám így is bízik abban, hogy megnyerheti a sprintfutamot.
„Valamilyen okból kifolyólag a Mercedes olyan tempóelőnyre tett szert a lágy gumikon, amire mi nem voltunk képesek – kommentálta a kialakult helyzetet kissé értetlenül Leclerc. – Mi is erősek voltunk ezen a keveréken, mégsem volt meg a tempónk ahhoz, hogy harcba szálljunk a pole-ért. A köröm gyengén sikerült, de nem azért, mert bármit furcsán csináltam volna. Néha történik ilyen, főleg akkor, amikor keveset gyakorolhattunk előtte. Szombaton vár ránk egy másik időmérő, ráadásul a harmadik rajtpozíció nem olyan rossz. Max egyelőre elég gyorsnak tűnik, és fogalmunk sincs arról, kié a legjobb versenytempó, szóval még mindig sok a kérdőjel. Egyelőre nincsenek válaszaim, de reménykedek benne, hogy megnyerhetem a sprintversenyt.”
Az utóbbi versenyhétvégéken domináló McLaren eddig kisebb tempóhiánnyal küzd Austinban – a világbajnoki címért harcoló Lando Norris nem is tudott különösebben beleszólni a rajtelesőségért folyó csatába a sprintkvalifikáción.
„Nem alakultak túl jól a dolgok, hiszen csak a negyedik helyen végeztem – emlékezett vissza a brit versenyző. – Egész nap szenvedtem az egyensúllyal és a beállításokkal. Persze bizonyos szempontból elégedett lehetek a negyedik rajthellyel, hiszen akár sokkal rosszabb is lehetett volna. Az autónk nem alakult át teljesen, nagyjából olyan, mint amilyen eddig volt. Remélhetőleg sikerül előrébb verekednem magam, és mindenképpen ez a tervem, de ott végeztünk, ahol a tempónkat tekintve megérdemeltük. Az a célom, hogy előrébb kerüljek, de egyelőre fogalmam sincs, hogy ez mennyire sikerül.”
Csapattársa, Oscar Piastri számára még nehezebben alakult a pénteki nap, ugyanis az ausztrál versenyző már az első szakaszból sem jutott tovább. A 16. pozícióból rajtoló Piastri ennek ellenére reménykedik a pontszerzésben a sprintfutamon.
„A köröm nagy része jól alakult, de az utolsó szektorban vétettem néhány hibát, és összességében túl gyors akartam lenni, aminek ez lett az eredménye – vallotta be a fiatalabb McLaren-pilóta. – Kár, de ha van valami jó a sprinthétvégékben, akkor mindenképpen az, hogy lesz lehetőségünk a javításra. Jónak érzem az autót, de annyira talán nem erős, mint az elmúlt versenyhétvégéken. Nem hiszem, hogy ez amiatt van, mert mi lennénk gyengébbek, inkább a többi csapat vált kissé gyorsabbá. Nehéz dolgom lesz pontot szerezni onnan, ahonnan rajtolok, de mindenképpen megpróbálom. Meglátjuk, mire leszünk képesek.”
45. AMERIKAI NAGYDÍJ | |
OKTÓBER 18., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Sainz 1:33.602 |
Sprintidőmérő | 1. Verstappen 1:32.833 |
OKTÓBER 19., SZOMBAT | |
Sprintfutam | 20.00–21.00 |
Időmérő | 00.00–01.00 |
OKTÓBER 20., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja: | 21.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | Október 27., 21.00 |
Sao Pauló-i Nagydíj, Interlagos | November 3., 18.00 |
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | November 24., 7.00 |