Lando Norris fontos pole pozíciót szerzett a szombati időmérőn, hiszen a hétvége addigi pontjáig úgy tűnt, Max Verstappen mindent vihet az Amerikai Nagydíjon. Az egyetlen gyors körén kis hibát vétő címvédő 31 ezreddel maradt alul közvetlen riválisával szemben, így a második helyről várhatta a rajtot. A két bajnokaspiráns így egymás mellől rugaszkodhatott el. Noha a mclarenes és a Red Bull-os szoros csatára számított, mindketten úgy vélték, a második sorból induló Ferrarik is komoly fenyegetést jelenthetnek rájuk, így izgalmas futamra volt kilátás.
A kvalifikáción már az első szakaszban búcsúzó Lewis Hamilton a tizenhetedik helyről, míg a leváltott Daniel Ricciardo helyére érkező Liam Lawson, valamint Csou Kuan-jü a rajtrács végéről volt kénytelen elrugaszkodni, miután több motorelemet is cseréltek az autójukban. A Q3-ban autót törő George Russell eközben a bokszutcából indult, mivel csapata megsértette a parc fermé-szabályokat.
Ami a gumistratégiát illeti, öt versenyző, Lance Stroll, Franco Colapinto, Hamilton, Lawson és Russell a kemény, míg a többiek a közepes keverék mellett döntöttek.
Norris és Verstappen már az első kanyarba menet összecsapott egymással, a párharcukból Leclerc jött ki a legjobban, aki azonnal átvette a vezetést. A holland maradt a második helyen, igaz, Sainz folyamatosan nyomás alatt tartotta, míg Norris a negyedik helyre szorult vissza. Az első ötöst Oscar Piastri zárta, míg a tizenhetedik rajtkockából induló Hamilton bár remek rajtot vett, és felzárkózott a tizenkettedik helyre, a harmadik körben elásta magát a kavicságyban.
Az eset miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót – a Kanadai Nagydíj óta először vezette fel a safety car a mezőnyt. Leclerc az újraindításnál is megtartotta a vezetést, és bár Verstappen eleinte szorosan tapadt rá, a monacói hamarosan elkezdett ellépni az élen, és a tizedik körben már több mint három másodperccel haladt a Red Bull-os előtt.
A ferraris körről körre növelte az előnyét, miközben Sainz nagyjából tartotta a távolságot Verstappenhez képest, miközben a tizenhatodik körben tovább folytatódott a Mercedes vesszőfutása, hiszen a bokszutcából a tizenharmadik pozícióba kapaszkodó Russellt öt másodperces időbüntetéssel sújtották, miután leszorította Valtteri Bottast a pályáról.
Az élmezőnyből elsőként Sainz szánta el magát kerékcserére, a spanyol a 22. körben váltott kemény gumikra, és tért vissza Pérez előtt az ötödik helyen a pályára. Verstappen négy körrel később ment ki, majd pont a spanyol mögé érkezett, míg Leclerc további egy kört várt, és jött vissza a csapattársa előtt a pályára. A vezetést így ideiglenesen Norris vezérletével a McLaren kettőse vette át, igaz, előnyük rohamosan olvadt Leclerc előtt.
A monacói pilóta a 31. körben ért fel Piastrira, és a következőben sikerült is megelőznie az ausztrált, amikor Norris is elszánta magát a kerékcserére, azaz a ferraris visszaállt az élre. A McLaren britje Verstappen mögé sorolt be, az egy körrel később cserélő csapattársa pedig az ötödik helyet foglalta el.
A mezőnyt immár a Scuderia párosa vezette fel, míg hátrébb először Pierre Gasly, majd a mögötte haladó Cunoda Juki kapott 5 másodperces időbüntetést, előbbi jogosulatlan előnyszerzés, utóbbi leszorítás miatt.
Miközben a két Ferrari növelte az előnyét Verstappen előtt, a kemény gumikon szenvedő holland mögött Norris folyamatosan lopta a távolságot. A mclarenes a 44. körben már nyithatta az állítható hátsó szárnyát a Red Bull-os mögött, de hiába próbálkozott számtalan alakalommal, egészen az 52. körig nem talált fogást vetélytársán. Akkor azonban sikerült maga mögé utasítania a címvédőt, igaz, a manőver közben lesodródott a pályáról, így gyorsan kérdésessé vált, a sportfelügyelők elengedik-e az esetet.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) végül az utolsó körben jelezte, 5 másodperces büntetést ró ki a pályaelhagyással előnyt szerző Norrisra, így bár a brit látta meg a harmadik helyen a kockás zászlót, a dobogó alsó fokára Verstappen állhatott fel, aki így még tovább növelte az előnyét legfőbb riválisa előtt az egyéni vb-összetettben.
A Ferrari ezalatt magabiztos kettős sikert aratott Leclerc vezérletével, és nyolc pontra megközelítette a Red Bullt a konstruktőri tabellán. Az ötödik Piastri lett, majd az óriási felzárkózást bemutató Russell, Pérez, Nico Hülkenberg, Lawson, valamint Franco Colapinto tette teljessé a pontszerzők sorát.
Folytatás jövő hétvégén a Mexikói Nagydíjjal.
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 11 | 18 | 2 | 354 |
2. | Lando Norris | 3 | 10 | 17 | 4 | 297 |
3. | Charles Leclerc | 3 | 9 | 17 | - | 275 |
4. | Oscar Piastri | 2 | 7 | 18 | - | 247 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 6 | 16 | 1 | 215 |
6. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 17 | 2 | 177 |
7. | George Russell | 1 | 4 | 16 | 2 | 167 |
8. | Sergio Pérez | - | 3 | 15 | 3 | 150 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 11 | 1 | 62 |
10. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | - | 29 |
11. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 7 | - | 22 |
13. | Alexander Albon | - | - | 4 | - | 12 |
14. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | 1 | 12 |
15. | Kevin Magnussen | - | - | 4 | 8 | |
16. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 8 |
17. | Oliver Bearman | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Franco Colapinto | - | - | 2 | - | 5 |
19. | Esteban Ocon | - | - | 4 | 1 | 5 |
20. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
1. | McLaren-Mercedes | 544 |
2. | Red Bull-Honda RBPT | 504 |
3. | Ferrari | 496 |
4. | Mercedes | 344 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 86 |
6. | Haas-Ferrari | 38 |
7. | RB-Honda RBPT | 36 |
8. | Williams-Mercedes | 17 |
9. | Alpine-Renault | 13 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
45. AMERIKAI NAGYDÍJ | |
OKTÓBER 18., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Sainz 1:33.602 |
Sprintidőmérő | 1. Verstappen 1:32.833 |
OKTÓBER 19., SZOMBAT | |
Sprintfutam | 1. Verstappen, 2. Sainz, 3. Norris |
Időmérő | 1. Norris 1:32.330 |
OKTÓBER 20., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja | 1. Leclerc, 2. Sainz, 3. Verstappen |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | Október 27., 21.00 |
Sao Pauló-i Nagydíj, Interlagos | November 3., 18.00 |
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | November 24., 7.00 |