A hétvégén Brazíliában véget ér az idény végi erőltetett menet első szakasza, amely során a mezőny három hét leforgása alatt három versenyhétvégét teljesít. Austin után ráadásul most Sao Paulóban ismét a sprintformátum kihívásaival kell megküzdeniük a versenyzőknek, akik közül Lando Norrisra nehezedik a legnagyobb nyomás. Négy nagydíjjal az idény vége előtt ugyanis 47 pontos hátránnyal vág neki a folytatásnak, és ha ezt a lemaradást a hétvégén nem csökkenti számottevő mértékben, reálisan nézve búcsút inthet bajnoki álmainak.
A lehetőség mindenesetre adva van, hiszen szombaton nyolc, vasárnap pedig 26 pont szerezhető, így ha mind a sprintfutamon, mind a nagydíjon több hellyel maga mögé utasítja a vb-éllovas Max Verstappent, jelentősen közeledhet ellenfelére. A helyzetet bonyolítja, hogy az őszi szünet után a Ferrari tért vissza a legjobb formában, ezt ugyanakkor Norris a saját javára is fordíthatja, ha le tudja győzni a maranellóiak versenyzőit, Verstappen pedig mögöttük végez. Mexikóban kiemelkedő volt a brit pilóta tempója, és ha a futam elején nem tartja fel a címvédő, a győzelemért is harcba szállhatott volna. Sao Paulóban viszont azért változhatnak az erőviszonyok a Ferrari, a McLaren és a Red Bull között.
Ez a pálya ugyanis jellegében teljesen más, mint Austin és Mexikó, így Norris sem mert konkrét célokat kitűzni maga elé: „Sűrű néhány hét áll mögöttünk a sok futammal, de jó érzés, hogy a felénél Mexikóban erős eredményt értem el a második hellyel, mielőtt Brazília felé vettük az irányt. Az újabb sprinthétvége miatt most több pontot lehet szerezni.”
Verstappennek már az is üdvözítő lenne, ha közvetlenül Norris mögött végezne a Sao Pauló-i eseményeken, mert ha 40 pont körüli előnnyel vágna neki az utolsó három futamnak, azt valószínűleg különösebb probléma nélkül be tudná osztani. De nem biztos, hogy zökkenőmentes hétvége vár a hollandra, mert minden bizonnyal motorcsere miatt öthelyes rajtbüntetéssel sújtják vasárnap. A Red Bullnál azonban úgy kalkulálnak, hogy ezen a pályán több optimális előzési pont van, így talán összejöhet a kármentés. Az egyéni bajnoki harc mindenesetre vízválasztó szakaszhoz érkezhet, Verstappen nagy lépést tehet a címvédés felé.
A konstruktőröknél mindazonáltal teljesen képlékeny a helyzet, a Ferrari ugyanis a hirtelen őszi feltámadással bajnokesélyessé lépett elő. Sőt, ha folytatódik a maranellóiak Austinban és Mexikóban látott tündöklése, akkor Brazíliában ismét változás történhet a tabella élén. Egyenletesség szempontjából jelenleg a Charles Leclerc, Carlos Sainz páros képviseli a legmagasabb szintet az élmezőnyben, így ha a két versenyző ezúttal is maximalizálni tudja lehetőségeit, a Ferrari az első helyre állhat – 2022 után először. Nagyon izgalmas helyzetben érkezik meg tehát a mezőny Sao Paulóba, és remélhetőleg úgy távozik onnan, hogy mindkét bajnokság teljesen nyílt marad. Ez esetben felejthetetlen vb-hajrá várhat ránk november végén és december elején.
A mexikói hétvége számos kihívást tartogatott, de nagyon sok pozitívumot tapasztaltunk, például az újabb sikeres fejlesztési csomagunkat, a csapat által mutatott kitűnő rugalmasságot, valamint egy jól kivitelezett versenyt. Ebből mind erőt merítünk Brazíliára, és motiválóan hat ránk, hogy az utolsó néhány versenyen is keményen nyomjuk. Ahogy vártuk, a bajnokság elképesztően szoros, ellenfeleink pedig továbbra is fejlesztenek és lépéseket tesznek előre. Ugyanakkor mi is leszegett fejjel dolgozunk, hogy gyors autót biztosítsunk versenyzőinknek, és még több pontot szerezzünk. Interlagosban újabb sprinthétvége vár ránk, ami nagy fizikai és mentális erőfeszítéssel jár. A Maranellóban és a pályán dolgozó munkatársak célja, hogy a hétvége kezdetén olyan kiindulási alapot biztosítsanak Charles-nak és Carlosnak az autó egyensúlyát és beállításait tekintve, hogy csak a vezetésre kelljen koncentrálniuk. Az időjárás Brazíliában gyakran szerepet játszik, szóval mindenkinek nagyon kell koncentrálnia, hogy a maximumot hozza ki minden kínálkozó lehetőségből. A csapatmorál most nagyon jó, harcolunk, és úgy dolgozunk tovább, ahogy eddig. Csak később tekintünk a tabellára. |
A SAO PAULÓ-I GP PROGRAMJA (magyar idő szerint)
PÉNTEK
15.30: szabadedzés
19.30: sprintidőmérő
SZOMBAT
15.00: sprintfutam
19.00: időmérő
VASÁRNAP
18.00: verseny
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 11 | 19 | 2 | 362 |
2. | Lando Norris | 3 | 11 | 18 | 4 | 315 |
3. | Charles Leclerc | 3 | 10 | 18 | 1 | 291 |
4. | Oscar Piastri | 2 | 7 | 19 | - | 251 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 2 | 7 | 17 | 1 | 240 |
6. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 18 | 2 | 189 |
7. | George Russell | 1 | 4 | 17 | 2 | 177 |
8. | Sergio Pérez | - | 3 | 15 | 3 | 150 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 11 | 1 | 62 |
10. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | - | 31 |
11. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 7 | - | 22 |
13. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | - | 14 |
14. | Alexander Albon | - | - | 4 | - | 12 |
15. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | 1 | 12 |
16. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 9 |
17. | Oliver Bearman | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Franco Colapinto | - | - | 2 | - | 5 |
19. | Esteban Ocon | - | - | 4 | 1 | 5 |
20. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
1. | McLaren-Mercedes | 566 |
2. | Ferrari | 537 |
3. | RB-Honda RBPT | 512 |
4. | Mercedes | 366 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 86 |
6. | Haas-Ferrari | 46 |
7. | RB-Honda RBPT | 36 |
8. | Williams-Mercedes | 17 |
9. | Alpine-Renault | 14 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |