Russell-elsőség, szétrobbanó üvegpanel és busz a bahreini teszt záró napján

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.02.28. 17:00
Russell az utolsó pillanatokban futotta meg az utolsó nap leggyorsabb körét (Fotó: AFP)
George Russell (Mercedes) bizonyult a leggyorsabbnak a 2025-ös Formula–1-es idényt megelőző teszt harmadik napján, Bahreinben. Az utolsó pillanatokban az élre álló brit pilótát Max Verstappen (Red Bull) és Alexander Albon (Williams) követte, míg az első ötöst Oscar Piastri (McLaren) és Pierre Gasly (Alpine) egészítette ki.

Bahrein a szebbik arcát mutatta az idény előtti teszt utolsó napjának kezdetén: előbújt a nap, aminek köszönhetően is bőven 20 Celsius-fok felett volt az aszfalt hőmérséklete már az első órában is. A versenyzők nem is vesztegették az idejüket, és az egész napot kapó Max Verstappen irányításával azonnal ki is sorjáztak a pályára. Az egyetlen kivételt Fernando Alonso jelentette, aki noha kigurult a garázsból, valamilyen okból leparkolta az Aston Martint a bokszutca végén, amit követően a szerelők tolták vissza.

Hamarosan ugyanakkor a kétszeres világbajnok is csatlakozott a többiekhez, igaz, mért kör fél óra elteltével sem szerepelt a neve mellett. Az első etapok után Andrea Kimi Antonelli állt az időlista élén, a fiatal olaszt az ezúttal délelőtt tesztelő Charles Leclerc és a címvédőhöz hasonlóan teljes napot futó Alexander Albon követte, míg az első ötös sorát Jack Doohan és Gabriel Bortoleto tette teljessé.

Az Aston Martin mellett a Haas számára sem alakult zökkenőmentesen a kezdés: Oliver Bearman a célegyenesben hagyta el a motorborítása egy darabját, amit sárga zászlós jelzés mellett az egyik pályamunkásnak kellett eltávolítania a pálya menti füves részéről. Az eset következtében sérült az oldaldoboz is, így volt munkájuk a szerelőknek, miután a brit pilóta visszavánszorgott a garázsba.

Az első óra végén Leclerc nevével kezdődött az időlista, a ferrarist Antonelli és Verstappen követte, miközben Norris a versenyzők közül egyedüliként állt mért kör nélkül. Rövidesen azonban a mclarenes is feliratkozott az időlistára, miközben az is kiderült, az Aston Martin miért változtatott a beosztáson: az előzetes tervek szerint ugyanis Alonso csak délután jutott volna szerephez.

A silverstone-i alakulat a közlése szerint azért kényszerült cserére, mert  Lance Stroll nem érezte jól magát reggel, ám azóta már javult az állapota, így a második négyórás etap során autóba ülhet a kanadai is.

Míg Bearman viszonylag gyorsan vissza tudott hajtani a pályára a korábbi incidens után, Gabriel Bortoleto nem volt ilyen szerencsés. A brazil pilóta hosszú időre eltűnt a garázsban, és az utolsó órába lépve csak 22 kör szerepelt a neve mellett, miközben a legszorgalmasabbnak számító Hadjar már 60 kört tett meg.

Ugyanakkor nemcsak Bortoleto, hanem valamennyi versenyző értékes időt vesztett, amikor bő 50 perccel a vége előtt először a rajtvonalnál a bírói posztról lehulló egyik üvegpanel tört ripityára a célegyenesben, amit fel kellett takarítani, majd nem sokkal később a jelentések szerint egy quadot kellett levinni a pályáról, ami a piros és a zöld zászlós jelzés gyors váltakozásához vezetett.

A körözés végül közel negyedóra múlva folytatódhatott, és addigra a Saubernek is sikerült végeznie a munkálatokkal, így Bortoleto is visszatérhetett. A folytatásban már nem változott a sorrend, a többség hosszabb etapokat futott, és volt, aki új elemeket is kipróbált, a Ferrari például orrkúpot cserélt az utolsó negyedórában.

Leclerc volt a leggyorsabb az utolsó nap délelőttjén (Fotó: AFP)

Az élen Leclerc zárt a korábban futott, 1:30.811-es körével, mögötte Antonelli érkezett 77 ezred lemaradással, majd a pálya szélét többször is megjáró Norris, Verstappen, Doohan, Albon, Hadjar, Alonso, valamint Bortoleto tette teljessé az első tízest. 

Ami a megtett körök számát illeti, Hadjar kimagaslott a 73 körével, mögötte a 60 körös határt egyaránt átlépő Leclerc, Antonelli, illetve Doohan következett, míg a legkisebb távot a sok időt veszítő Bortoleto tette meg, szám szerint 35-öt.

Az ebédszünetben két csapat, a Red Bull és a Williams kivételével valamennyi versenyzőt cserélt, így az utolsó nap során összesen tizennyolc pilóta hajtott pályára. Alig nyolc perccel a délutáni szakasz kezdete után azonaban újabb furcsa eset okozott piros zászlós leállást: ezúttal egy busz parkolt a 10-es kanyarnál a menekülőúton… A rövid megszakítást követően folytatódhatott a teszt, és többen azonnal pályára is hajtottak, sőt, a két korábbi csapattárs, Pierre Gasly és Esteban Ocon fel is iratkozott az időlistára. Előbbi ráadásul nem sokkal később az élre is ugrott, majd még tovább faragott az idején, miközben Stroll és Oscar Piastri fél óra alatt egyszer sem dugta ki az orrát a garázsból.

Egy óra elteltével ugyanakkor már valamennyi versenyző rendelkezett mért körrel, és történt változás az élen is: Russell vette át az irányítást, igaz, túl sok ideig nem őrizte meg az első helyet, hiszen Gasly fél órán belül visszaállt az élre. A francia ezt követően viszonylag sok ideig tartotta az első helyet, ám a harmadik órában Verstappen végül letaszította a trónról, miközben a többség versenyszimulációkat teljesített.

Az Aston Martinnál eközben újabb pilótacsere történt: Stroll 34 kör megtétele után visszatért a garázsba, ahonnan már nem tért vissza a pályára. Helyét Alonso vette vissza, aki már reggel is beugrott a kanadai helyett. A kétszeres bajnok bő egy órával a vége előtt folytatta a munkát, a csapat ugyanakkor értékes időt vesztett a csere nyomán. Mint utóbb kiderült, egyik pilóta sem érezte százszázalékosan magát, de a csapat meg akarta mindkettejüknek adni a lehetőséget, hogy a lehető legtöbb kört tudja teljesíteni.

A silverstone-i alakulat mellett a Ferrari délutánja sem alakult simán: Hamilton 47 kört futott, majd eltűnt a bokszban. A hétszeres világbajnok ezt követően már nem is teljesített újabb kört, és így az előzetesen várt versenyszimuláció is elmaradt, ami nem túl jó hír a versenyző számára. A maranellóiak összességében 113 kört tettek meg pénteken, míg Albon egyedül több mint 130 kört könyvelt el. 

Ami az időeredményeket illeti, Verstappen egészen az utolsó pillanatokig vezetett, ám akkor megérkezett Russell a friss gumikon, és 21 ezreddel megelőzte őt. Az utolsó tesztnap így a Mercedes-elsőségével zárult, míg a címvédőnek meg kellett elégednie a második hellyel. A harmadik Albon lett 105 ezred lemaradással, míg az első ötöst az utolsó próbálkozásánál abszolút legjobb középső szektoridőt futó, de hibázó Piastri, illetőleg Gasly tette teljessé.

Hatodikként Hamilton érkezett, majd Cunoda, Ocon, Leclerc és Antonelli zárta a top 10-et, miközben Norris a tizenegyedik pozícióban végzett. 

F1, IDÉNY ELŐTTI BAHREINI TESZT, 3. NAP – VÉGEREDMÉNY
  1. George Russell (brit, Mercedes) 1:29.545, 91 kör
  2. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:29.566, 81 kör
  3. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:29.650, 137 kör
  4. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:29.940, 85 kör
  5. Pierre Gasly (francia, Alpine) 1:30.040, 84 kör
  6. Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 1:30.345, 47 kör
  7. Cunoda Juki (japán, Racing Bulls) 1:30.497, 87 kör
  8. Esteban Ocon (francia, Haas) 1:30.728, 103 kör
  9. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:30.811, 66 kör*
10. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 1:30.888, 61 kör*
11. Lando Norris (brit, McLaren) 1:30.943, 57 kör* 
12. Jack Doohan (ausztrál, Alpine) 1:31.239, 61 kör*
13. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:31.699, 34 kör**
14. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:31.726, 69 kör’
15. Isack Hadjar (francia, Racing Bulls) 1:31.761, 73 kör*
16. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:32.084, 82 kör**
17. Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 1:32.225, 35 kör*
18. Oliver Bearman (brit, Haas) 1:32.796, 59  kör*
*: csak délelőtt tesztelt.
**: Alonso délelőtt tesztelt, majd a délutáni etap során az utolsó órában újra pályára váltott, így Stroll csak pár órát körözött pénteken.
 

 

IDÉNY ELŐTTI KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN
 Február 26.Február 27.Február 28.
 DélelőttDélutánDélelőttDélutánDélelőttDélután
MCLARENPiastriNorrisPiastriNorrisNorrisPiastri
FERRARIHamiltonLeclercHamiltonLeclercLeclercHamilton
RED BULLVerstappenLawsonLawsonVerstappen
MERCEDESAntonelliRussellRussellAntonelliAntonelliRussell
ASTON MARTINAlonsoStrollAlonsoStrollAlonsoStroll/Alonso
ALPINEDoohanGaslyGaslyDoohanDoohanGasly
HAASBearmanOconOconBearmanBearmanOcon
RACING BULLSCunodaHadjarCunodaHadjarHadjarCunoda
WILLIAMSAlbonSainzSainzAlbon
SAUBERHülkenbergBortoletoHülkenbergBortoletoBortoletoHülkenberg

 

 

Legfrissebb hírek

Cunoda azonnal dobogóra állna a Red Bull-lal a Japán Nagydíjon

F1
10 órája

Banki ügyintézőből az F1 mókamestere – Eddie Jordan története

F1
14 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül a Bahreini GP-re – sajtóhír

F1
2025.03.29. 16:37

Cunoda be fogja fejezni az idényt a Red Bullban – Marko

F1
2025.03.29. 12:06

„Tudjuk, hogy nem boldog" – Marko elismerte, hogy Verstappen nem örül a Red Bull döntésének

F1
2025.03.28. 13:08

„Gyermekkori álmom volt, hogy a Red Bull versenyzője legyek” – Lawson reagált a leváltására

F1
2025.03.27. 22:14

Megalázónak és pánikszerűnek minősítették a Red Bull pilótacseréjét – Verstappen kedvelte a posztot

F1
2025.03.27. 16:39

Bottas a McLarennel tesztel Spanyolországban

F1
2025.03.27. 15:23
Ezek is érdekelhetik