Bahrein a szebbik arcát mutatta az idény előtti teszt utolsó napján kezdetén: előbújt a nap, aminek köszönhetően is bőven 20 Celsius-fok felett volt az aszfalt hőmérséklete már az első órában is. A versenyzők nem is vesztegették az idejüket, és az egész napot kapó Max Verstappen irányításával azonnal ki is sorjáztak a pályára. Az egyetlen kivételt Fernando Alonso jelentette, aki noha kigurult a garázsból, valamilyen okból leparkolta az Aston Martint a bokszutca végén, amit követően a szerelők tolták vissza.
Hamarosan ugyanakkor a kétszeres világbajnok is csatlakozott a többiekhez, igaz, mért kör fél óra elteltével sem szerepelt a neve mellett. Az első etapok után Andrea Kimi Antonelli állt az időlista élén, a fiatal olaszt az ezúttal délelőtt tesztelő Charles Leclerc és a címvédőhöz hasonlóan teljes napot futó Alexander Albon követte, míg az első ötös sorát Jack Doohan és Gabriel Bortoleto tette teljessé.
Az Aston Martin mellett a Haas számára sem alakult zökkenőmentesen a kezdés: Oliver Bearman a célegyenesben hagyta el a motorborítása egy darabját, amit sárga zászlós jelzés mellett az egyik pályamunkásnak kellett eltávolítania a pálya menti füves részéről. Az eset következtében sérült az oldaldoboz is, így volt munkája a szerelőknek, miután a brit pilóta visszavánszorgott a garázsba.
Az első óra végén Leclerc nevével kezdődött az időlista, a ferrarist Antonelli és Verstappen követte, miközben Norris a versenyzők közül egyedüliként állt mért kör nélkül. Rövidesen azonban a mclarenes is feliratkozott az időlistára, miközben az is kiderült, az Aston Martin miért változtatott a beosztáson: az előzetes tervek szerint ugyanis Alonso csak délután jutott volna szerephez.
A silverstone-i alakulat a közlése szerint azért kényszerült cserére, mert Lance Stroll nem érezte jól magát reggel, ám azóta már javult az állapota, így a második négyórás etap során autóba ülhet a kanadai is.
Míg Bearman viszonylag gyorsan vissza tudott a pályára a korábbi incidens után, Gabriel Bortoleto nem volt ilyen szerencsés. A brazil pilóta hosszú időre eltűnt a garázsban, és az utolsó órába lépve csak 22 kör szerepelt a neve mellett, miközben a legszorgalmasabbnak számító Hadjar már 60 kört tett meg.
Ugyanakkor nemcsak Bortoleto, hanem valamennyi versenyző értékes időt vesztett, amikor bő 50 perccel a vége előtt először a rajtvonalnál a bírói posztról lehulló egyik üvegpanel tört ripityára a célegyenesben, amit fel kellett takarítani, majd nem sokkal később a jelenetések szerint egy qaudot kellett levinni a pályáról, ami a piros és a zöld zászlós jelzés gyors váltakozásához vezetett.
A körözés végül közel negyed óra múlva folytatódhatott, és addigra a Saubernek is sikerült végeznie a munkálatokkal, így Bortoleto is visszatérhetett. A folytatásban már nem változott a sorrend, a többség hosszabb etapokat futott, és volt, aki új elemeket is kipróbált, a Ferrari például orrkúpot cserélt az utolsó negyedórában.
Az élen Leclerc zárt a korábban futott, 1:30.811-es körével, mögötte Antonelli érkezett 77 ezred lemaradással, majd a pálya szélét többször is megjáró Norris, Verstappen, Doohan, Albon, Hadjar, Alonso, valamint Bortoleto tette teljessé az első tízest.
Ami a megtett körök számát illeti, Hadjar kimagaslott a 73 körével, mögötte a 60 körös határt egyaránt átlépő Leclerc, Antonelli, illetve Doohan következett, míg a legkisebb távot a sok időt veszítő Bortoleto tette meg, szám szerint 35-öt.
Az ebédszünetben két csapat, a Red Bull és a Williams kivételével valamennyi versenyzőt cserél.
F1, IDÉNY ELŐTTI BAHREINI TESZT, 3. NAP – ÁLLÁS 12 ÓRAKOR
1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:30.811, 66 kör
2. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 1:30.888, 61 kör
3. Lando Norris (brit, McLaren) 1:30.943, 57 kör
4. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:31.209, 47 kör
5. Jack Doohan (ausztrál, Alpine) 1:31.239, 61 kör
6. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:31.444, 58 kör
7. Isack Hadjar (francia, Racing Bulls) 1:31.761, 73 kör
8. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:32.084, 49 kör
9. Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 1:32.225, 35 kör
10. Oliver Bearman (brit, Haas) 1:32.796, 59 kör
IDÉNY ELŐTTI KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
február 26. | február 27. | február 28. | ||||
délelőtt | délután | délelőtt | délután | délelőtt | délután | |
MCLAREN | Piastri | Norris | Piastri | Norris | Norris | Piastri |
FERRARI | Hamilton | Leclerc | Hamilton | Leclerc | Leclerc | Hamilton |
RED BULL | Verstappen | Lawson | Lawson | Verstappen | ||
MERCEDES | Antonelli | Russell | Russell | Antonelli | Antonelli | Russell |
ASTON MARTIN | Alonso | Stroll | Alonso | Stroll | Alonso | Stroll |
ALPINE | Doohan | Gasly | Gasly | Doohan | Doohan | Gasly |
HAAS | Bearman | Ocon | Ocon | Bearman | Bearman | Ocon |
RACING BULLS | Cunoda | Hadjar | Cunoda | Hadjar | Hadjar | Cunoda |
WILLIAMS | Albon | Sainz | Sainz | Albon | ||
SAUBER | Hülkenberg | Bortoleto | Hülkenberg | Bortoleto | Bortoleto | Hülkenberg |