Szerdán közép-európai idő szerint reggel 8 órakor zöldre váltott a bokszutca végi lámpa a Bahreini Nagydíjnak otthont adó szahíri aszfaltcsíkon, amivel hivatalosan is kezdetét vette a 2025-ös idény előtti kollektív teszt. Elsőként a Mercedesszel bemutatkozó újonc, Andrea Kimi Antonelli hajtott pályára, őt további nyolc pilótatársa követett a sorban, így a csapatok láthatóan nem vesztegették az időt, az egyedüli kivételt a Williams jelentette, amelyik kicsit később csatlakozott.
Az első körök megtétele után Jack Doohan nevével kezdődött az időlista, az Alpine ausztrál versenyzőjét a Sauberhez igazoló Nico Hülkenberg követte, harmadikként a Haasszal az első teljes idényére készülő Oliver Bearman érkezett, majd a Red Bullnál bizalmat kapó Liam Lawson, valamint a Ferrarival új fejezetet nyitó Lewis Hamilton tette teljessé a top 5-öt, miközben Fernando Alonso, Oscar Piastri és Alexander Albon bő fél óra elteltével is mért kör nélkül állt.
Noha a spanyol és a thaiföldi még az első órában feliratkozott az időlistára, a többiekétől kissé eltérő programot teljesítő mclarenes csak szűk másfél órával a kezdés után futotta meg az első mért körét, miközben a vezetést Hamilton vette át a Ferrarival. Az újabb etapok után Alexander Albon állt az élre, más versenyzők pedig szorgosan gyűjtötték a kilométereket, bő két óra után négy pilóta, Cunoda, Oliver Bearman, Hülkenberg, illetőleg Hamilton már a 40-es körhatárt is elérte.
A folytatásban Antonelli tört az élre 1:31.428-as körrel, aminél már senki sem tudott jobbat elérni a délelőtti etap lezárása előtt. A mindössze 18 éves olasz pilóta ráadásul Cunoda Juki mellett a legszorgalmasabbnak is bizonyult, így mindenképpen ígéretesen indult az ő és a csapata számára az idei tesztszezon. Másodikként Lawson zárt, akihez az első négyórás futás egyetlen nagyobb hibája köthető. A jelentések szerint túlkormányzottságra panaszkodó új-zélandi a 2–3-as kanyarnál futott rá a rázókőre, és veszítette el az irányítást a Red Bull felett.
Megforgott, de szerencsére ennél nem történt nagyobb baj, ráadásul egyéb gond sem jelentkezett egyik csapatnál sem, így elmondható, hogy eddig eléggé megbízható a mezőny, és nyugodt mederben folyik a tesztelés.
A harmadik Albon lett a Williamsszel, majd Cunoda és Hamilton zárta az első ötöst. A Racing Bulls-pilóta összesen 78 kört futott, a ferraris meg egy volt a négy versenyző közül, aki elérte a 70 kört. A hatodik az Alpine újonca, Jack Doohan lett, aki nagyjából egy versenytávot teljesített Bahreinben, majd Alonso érkezett – a spanyol a versenyzők közül egyedüliként nem lépte át az 50-es határt. A kétszeres vb-első után Piastri végzett, az ausztrál a lassabb kezdés után 66 kört tett meg a konstruktőri címvédő McLaren volánja mögött.
A sort Hülkenberg és Bearman zárta, utóbbi egyedüliként végzett egy másodpercen kívül a leggyorsabb Antonellihez képest. A Haas-pilóta több mint 4 szekundummal maradt el a legjobb időtől, miközben az első kilenc helyezett bő 7 tizeden belül követte egymást. A hivatalos ebédszünetet követően minden csapatnál versenyzőcsere volt, így valamennyi pilóta pályára hajtott az első napon.
A délutáni etap eléggé csendesen indult, húsz perc elteltével még egyetlen pilóta sem hagyta el a garázst. A csendet végül a Racing Bulls újonca, Isack Hadjar törte meg, akit rövidesen Esteban Ocon is követett immár a Haas volánja mögött. Szépen sorban a többiek is kidugták orrukat a pályára, és rövidesen fokozódni kezdett a helyzet az élen is.
Először a címvédő Max Verstappen közelítette meg 16 ezredre a délelőtt leggyorsabb időt futó Antonellit, majd Pierre Gasly furakodott be a két első közé, miután csupán egy ezreddel ért el gyorsabb kört, mint a Red Bull-os. Míg délelőtt Lawson, a délutáni első etap órájában Hadjar hívta fel magára a figyelmet egy megforgással. A francia megpördült a Racing Bulls volánja mögött, de a gumik teljes leradírozását eltekintve ezúttal sem történt nagyobb baj, így zökkenőmentesen folytatódhatott a teszt.
Előbb Russell, majd Charles Leclerc vette át a vezetést, mögéjük pedig az addig rendkívül keveset köröző Norris zárkózott fel. Ám amikor az előző idényt a második helyen záró mclarenes nekifogott volna az első rendes etapjának, teljes sötétségbe borult a szahíri pálya. A váratlan áramszünet közel egyórás kényszerszünetet vont maga után, mivel hiába jött vissza a világítás egy idő után a paddokcban, a pályát környező lámpák továbbra sem működtek, miközben teljesen lement a nap, és elkezdett csepegni is az eső.
A hivatalos közlés szerint egy külső állomás meghibásodása okozta az áramkimaradást, ami jócskán felborította a csapatok tervezett programját. A kiesett időt pótolván ugyanakkor egy órával meghosszabbították a tesztnapot, így az alakulatoknak lehetőségük nyílt rá, hogy befejezzék a szerdai munkát. Az eső viszont továbbra is fenyegetést jelentett, és hamarosan újra eleredt. Ez azért volt érdekes, mert az istállók közül csak kettő, az Aston Martin és a Haas kért vizes pályára is alkalmas gumikat, míg a többiek a választásuk értelmében kizárólag slick abroncsokból gazdálkodhatnak a teszten.
Végül is azonban megúszták: nem erősödött fel olyan mértékben az eső, hogy az megkövetelje a gumiváltást, ám a következő napokban is van rá esély, hogy jön az égi utánpótlás. Érdekes lesz majd látni, hogyan is alakul a helyzet a folytatásban.
Ami az időeredményeket illeti, a korábban alig mutatkozó Norris erős körrel irányította magára a figyelmet: 1:30.430-nál állította meg a stoppert, közel öt tizeddel megelőzve az addig magabiztosan vezető Leclerc-t. Noha a mcalerenest már senki sem tudta letaszítani a trónról, az utolsó órába kanyarodva Russell és Verstappen is felzárkózott rá. A mercedeses 157 ezredre közelítette meg a honfitársát, míg a holland további 87 ezred lemaradással következett a harmadik pozícióban.
Leclerc a negyedik helyre szorult vissza, ötödikként Sainz zárt a Williamsszel, majd Gasly, Antonelli, Lawson, Albon, Cunoda tette teljessé az első tízes sorát. A délután tesztelők közül Hadjar a tizenegyedik, Bortoleto a tizenkettedik, Stroll a tizenötödik, míg Ocon a tizenkilencedik lett.
Ami a megtett körszámot illeti, a nap legszorgalmasabbja Ocon lett 88 körrel, míg a legkisebb távot Stroll tette meg.
F1, IDÉNY ELŐTTI BAHREINI TESZT, 1. NAP – végeredmény
1. Lando Norris (brit, McLaren) 1:30.430, 52 kör
2. George Russell (brit, Mercedes) 1:30.587, 70 kör
3. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:30.674, 74 kör
4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:30.878, 71 kör
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams) 1:31.338, 68 kör
6. Pierre Gasly (francia, Alpine) 1:31.353, 72 kör
7. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 1:31.428, 78 kör*
8. Liam Lawson (új-zélandi, Red Bull) 1.31.560, 58 kör *
9. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:31.573, 63 kör*
10. Cunoda Juki (japán, Racing Bulls) 1:31.610, 78 kör*
11. Isack Hadjar (francia, Racing Bulls) 1:31.747, 76 kör
12. Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 1:31.690, 59 kör
13. Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 1:31.834, 70 kör*
14. Jack Doohan (ausztrál, Alpine) 1:31.841, 68 kör*
15. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:31.874, 46 kör*
16. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:32.084, 66 kör*
17. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:32.169, 55 kör*
18. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:32.332, 43 kör
19. Esteban Ocon (francia, Haas) 1:33.600, 88 kör
20. Oliver Bearman (brit, Haas) 1:35.522, 72 kör*
*: csak délelőtt tesztelt.
IDÉNY ELŐTTI KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
február 26. | február 27. | február 28. | ||||
délelőtt | délután | délelőtt | délután | délelőtt | délután | |
MCLAREN | Piastri | Norris | Piastri | Norris | Norris | Piastri |
FERRARI | Hamilton | Leclerc | ||||
RED BULL | Verstappen | Lawson | Verstappen | Lawson | ||
MERCEDES | Antonelli | Russell | Russell | Antonelli | Antonelli | Russell |
ASTON MARTIN | Alonso | Stroll | Alonso | Stroll | Stroll | Alonso |
ALPINE | Doohan | Gasly | Gasly | Doohan | Doohan | Gasly |
HAAS | Bearman | Ocon | Ocon | Bearman | Bearman | Ocon |
RACING BULLS | Cunoda | Hadjar | Cunoda | Hadjar | Hadjar | Cunoda |
WILLIAMS | Albon | Sainz | Sainz | Albon | ||
SAUBER | Hülkenberg | Bortoleto | Hülkenberg | Bortoleto | Bortoleto | Hülkenberg |