Norris-elsőség, áramszünet és hosszabbítás a bahreini teszt első napján

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.02.26. 18:02
AFPNorris erős idővel hívta fel magára a figyelmet (Fotó: AFP)
Lando Norris (McLaren) zárt az élen a 2025-ös Formula–1-es idény előtti teszt első napján, szerdán. A brit versenyzőt George Russell (Mercedes) és Max Verstappen (Red Bull) követte, míg az első ötöst Charles Leclerc (Ferrari) és Carlos Sainz Jr. (Williams) tette teljessé.

Szerdán közép-európai idő szerint reggel 8 órakor zöldre váltott a bokszutca végi lámpa a Bahreini Nagydíjnak otthont adó szahíri aszfaltcsíkon, amivel hivatalosan is kezdetét vette a 2025-ös idény előtti kollektív teszt. Elsőként a Mercedesszel bemutatkozó újonc, Andrea Kimi Antonelli hajtott pályára, őt további nyolc pilótatársa követett a sorban, így a csapatok láthatóan nem vesztegették az időt, az egyedüli kivételt a Williams jelentette, amelyik kicsit később csatlakozott.

Az első körök megtétele után Jack Doohan nevével kezdődött az időlista, az Alpine ausztrál versenyzőjét a Sauberhez igazoló Nico Hülkenberg követte, harmadikként a Haasszal az első teljes idényére készülő Oliver Bearman érkezett, majd a Red Bullnál bizalmat kapó Liam Lawson, valamint a Ferrarival új fejezetet nyitó Lewis Hamilton tette teljessé a top 5-öt, miközben Fernando Alonso, Oscar Piastri és Alexander Albon bő fél óra elteltével is mért kör nélkül állt.

A McLaren délelőtt és délután is utolsóként hajtott pályára (Fotó: AFP)

Noha a spanyol és a thaiföldi még az első órában feliratkozott az időlistára, a többiekétől kissé eltérő programot teljesítő mclarenes csak szűk másfél órával a kezdés után futotta meg az első mért körét, miközben a vezetést Hamilton vette át a Ferrarival. Az újabb etapok után Alexander Albon állt az élre, más versenyzők pedig szorgosan gyűjtötték a kilométereket, bő két óra után négy pilóta, Cunoda, Oliver Bearman, Hülkenberg, illetőleg Hamilton már a 40-es körhatárt is elérte.

 

A folytatásban Antonelli tört az élre 1:31.428-as körrel, aminél már senki sem tudott jobbat elérni a délelőtti etap lezárása előtt. A mindössze 18 éves olasz pilóta ráadásul Cunoda Juki mellett a legszorgalmasabbnak is bizonyult, így mindenképpen ígéretesen indult az ő és a csapata számára az idei tesztszezon. Másodikként Lawson zárt, akihez az első négyórás futás egyetlen nagyobb hibája köthető. A jelentések szerint túlkormányzottságra panaszkodó új-zélandi a 2–3-as kanyarnál futott rá a rázókőre, és veszítette el az irányítást a Red Bull felett.

Megforgott, de szerencsére ennél nem történt nagyobb baj, ráadásul egyéb gond sem jelentkezett egyik csapatnál sem, így elmondható, hogy eddig eléggé megbízható a mezőny, és nyugodt mederben folyik a tesztelés.

A harmadik Albon lett a Williamsszel, majd Cunoda és Hamilton zárta az első ötöst. A Racing Bulls-pilóta összesen 78 kört futott, a ferraris meg egy volt a négy versenyző közül, aki elérte a 70 kört. A hatodik az Alpine újonca, Jack Doohan lett, aki nagyjából egy versenytávot teljesített Bahreinben, majd Alonso érkezett – a spanyol a versenyzők közül egyedüliként nem lépte át az 50-es határt. A kétszeres vb-első után Piastri végzett, az ausztrál a lassabb kezdés után 66 kört tett meg a konstruktőri címvédő McLaren volánja mögött.

Hamilton produktív délelőttön van túl a Ferrarival (Fotó: AFP)

A sort Hülkenberg és Bearman zárta, utóbbi egyedüliként végzett egy másodpercen kívül a leggyorsabb Antonellihez képest. A Haas-pilóta több mint 4 szekundummal maradt el a legjobb időtől, miközben az első kilenc helyezett bő 7 tizeden belül követte egymást. A hivatalos ebédszünetet követően minden csapatnál versenyzőcsere volt, így valamennyi pilóta pályára hajtott az első napon.

A délelőtt leggyorsabbja: Antonelli (Fotó: AFP)

A délutáni etap eléggé csendesen indult, húsz perc elteltével még egyetlen pilóta sem hagyta el a garázst. A csendet végül a Racing Bulls újonca, Isack Hadjar törte meg, akit rövidesen Esteban Ocon is követett immár a Haas volánja mögött. Szépen sorban a többiek is kidugták orrukat a pályára, és rövidesen fokozódni kezdett a helyzet az élen is.

Először a címvédő Max Verstappen közelítette meg 16 ezredre a délelőtt leggyorsabb időt futó Antonellit, majd Pierre Gasly furakodott be a két első közé, miután csupán egy ezreddel ért el gyorsabb kört, mint a Red Bull-os. Míg délelőtt Lawson, a délutáni első etap órájában Hadjar hívta fel magára a figyelmet egy megforgással. A francia megpördült a Racing Bulls volánja mögött, de a gumik teljes leradírozását eltekintve ezúttal sem történt nagyobb baj, így zökkenőmentesen folytatódhatott a teszt.

Előbb Russell, majd Charles Leclerc vette át a vezetést, mögéjük pedig az addig rendkívül keveset köröző Norris zárkózott fel. Ám amikor az előző idényt a második helyen záró mclarenes nekifogott volna az első rendes etapjának, teljes sötétségbe borult a szahíri pálya. A váratlan áramszünet közel egyórás kényszerszünetet vont maga után, mivel hiába jött vissza a világítás egy idő után a paddokcban, a pályát környező lámpák továbbra sem működtek, miközben teljesen lement a nap, és elkezdett csepegni is az eső.

A délutáni etap során Leclerc sokáig vezetett, majd a negyedik lett (Fotó: AFP)

A hivatalos közlés szerint egy külső állomás meghibásodása okozta az áramkimaradást, ami jócskán felborította a csapatok tervezett programját. A kiesett időt pótolván ugyanakkor egy órával meghosszabbították a tesztnapot, így az alakulatoknak lehetőségük nyílt rá, hogy befejezzék a szerdai munkát. Az eső viszont továbbra is fenyegetést jelentett, és hamarosan újra eleredt. Ez azért volt érdekes, mert az istállók közül csak kettő, az Aston Martin és a Haas kért vizes pályára is alkalmas gumikat, míg a többiek a választásuk értelmében kizárólag slick abroncsokból gazdálkodhatnak a teszten.

Végül is azonban megúszták: nem erősödött fel olyan mértékben az eső, hogy az megkövetelje a gumiváltást, ám a következő napokban is van rá esély, hogy jön az égi utánpótlás. Érdekes lesz majd látni, hogyan is alakul a helyzet a folytatásban.

Előkerültek a zseblámpák az áramszünet alatt (Fotó: AFP)

Ami az időeredményeket illeti, a korábban alig mutatkozó Norris erős körrel irányította magára a figyelmet: 1:30.430-nál állította meg a stoppert, közel öt tizeddel megelőzve az addig magabiztosan vezető Leclerc-t. Noha a mcalerenest már senki sem tudta letaszítani a trónról, az utolsó órába kanyarodva Russell és Verstappen is felzárkózott rá. A mercedeses 157 ezredre közelítette meg a honfitársát, míg a holland további 87 ezred lemaradással következett a harmadik pozícióban.

Leclerc a negyedik helyre szorult vissza, ötödikként Sainz zárt a Williamsszel, majd Gasly, Antonelli, Lawson, Albon, Cunoda tette teljessé az első tízes sorát. A délután tesztelők közül Hadjar a tizenegyedik, Bortoleto a tizenkettedik, Stroll a tizenötödik, míg Ocon a tizenkilencedik lett.

Ami a megtett körszámot illeti, a nap legszorgalmasabbja Ocon lett 88 körrel, míg a legkisebb távot Stroll tette meg.

F1, IDÉNY ELŐTTI BAHREINI TESZT, 1. NAP – végeredmény
  1. Lando Norris (brit, McLaren) 1:30.430, 52 kör
  2. George Russell (brit, Mercedes) 1:30.587, 70 kör
  3. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:30.674, 74 kör
  4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:30.878, 71 kör
  5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams) 1:31.338, 68 kör
  6. Pierre Gasly (francia, Alpine) 1:31.353, 72 kör
  7. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 1:31.428, 78 kör*
  8. Liam Lawson (új-zélandi, Red Bull) 1.31.560, 58 kör *
  9. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:31.573, 63 kör*
10. Cunoda Juki (japán, Racing Bulls) 1:31.610, 78 kör*
11. Isack Hadjar (francia, Racing Bulls) 1:31.747, 76 kör
12. Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 1:31.690, 59 kör
13. Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 1:31.834, 70 kör*
14. Jack Doohan (ausztrál, Alpine) 1:31.841, 68 kör*
15. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:31.874, 46 kör*
16. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:32.084, 66 kör*
17. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:32.169, 55 kör*
18. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:32.332, 43 kör
19. Esteban Ocon (francia, Haas) 1:33.600, 88 kör
20. Oliver Bearman (brit, Haas) 1:35.522, 72 kör*
*: csak délelőtt tesztelt.

IDÉNY ELŐTTI KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN
 február 26.február 27.február 28.
 délelőttdélutándélelőttdélutándélelőttdélután
MCLARENPiastriNorrisPiastriNorrisNorrisPiastri
FERRARIHamiltonLeclerc    
RED BULLVerstappenLawsonVerstappenLawson
MERCEDESAntonelliRussellRussellAntonelliAntonelliRussell
ASTON MARTINAlonsoStrollAlonsoStrollStrollAlonso
ALPINEDoohanGaslyGaslyDoohanDoohanGasly
HAASBearmanOconOconBearmanBearmanOcon
RACING BULLSCunodaHadjarCunodaHadjarHadjarCunoda
WILLIAMSAlbonSainzSainzAlbon
SAUBERHülkenbergBortoletoHülkenbergBortoletoBortoletoHülkenberg

 

 

Legfrissebb hírek

Pályán az F1-es mezőny – képeken a tíz új versenyautó!

F1
9 órája

Vége a várakozásnak – minden, amit a szerdán rajtoló bahreini tesztről tudni érdemes

F1
Tegnap, 14:29

Bemutatkozott a 2025-ös Red Bull, az RB21-es – képek

F1
Tegnap, 10:45

A Mercedes is leleplezte új autóját, a W16-ost – képek

F1
2025.02.24. 15:04

Pályán az Aston Martin és a Haas is Bahreinben – videó

F1
2025.02.24. 12:10

70 éves a Formula–1 legendás „professzora”, Alain Prost

Képes Sport
2025.02.24. 07:09

Megérkezett az új Aston Martin, az AMR25-ös – videó

F1
2025.02.23. 18:06

Sainz váltja Vettelt a GPDA igazgatói posztján

F1
2025.02.23. 14:05
Ezek is érdekelhetik