Meglepetésre Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a kínai sprintkvalifikáción, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a 19 kört felölelő sprintverseny előtt. A hétszeres világbajnok mellől a címvédő Max Verstappen rugaszkodhatott el, míg a második sorban Oscar Piastri és George Russell foglalhatott helyet, míg a vb-éllovas Lando Norris a hatodik helyről várta a rajtot.
Az első tízesbe ezúttal is befért az Aston Martin, a Racing Bulls, a Wiliams is egy-egy autóval, míg Liam Lawson újabb csalódást keltő eseményen van túl, a huszadik, vagyis az utolsó lett a Red Bull-lal. Az új-zélandi előtt egy hely üresen maradt a rajtrácson, Nico Hülkenberg ugyanis a bokszutcából vágott neki a minifutamnak, miután a csapata változtatott a felfüggesztésén.
A mezőnyt meleg, napsütéses idő fogadta Sanghajban, és valamennyien a közepes gumi használata mellett döntöttek. Hamilton jól jött el a Ferrarival, és sikerült megtartania a vezetést, mögötte Verstappen fordult el, a harmadik helyet Piastrinak kellett megvédenie az egy helyet javító Charles Leclerc-től, igaz, a monacói rövidesen újra a kiindulási pozícióban találta magát, hiszen Russell visszavette tőle a helyét, míg hátrébb Norris élt át meleg pillanatokat a hatos kanyarban, és egészen a kilencedik helyig, vagyis a pontzónán kívülre esett vissza.
Noha Hamilton igyekezett némi előnyre szert tenni az élen, csak időszakosan sikerült egy másodperc fölé emelnie a távolságot a Red Bull előtt, így Verstappen több ízben is nyithatta a hátsó szárnyát a két kijelölt DRS-zónában, ez azonban nem bizonyult elégnek, hiszen nem igazán került előzési helyzetbe. A kettősre ráadásul megérkezett Piastri is, és a Red Bull-os a tizenegyedik körben már inkább hátrafelé volt kénytelen figyelni, főleg úgy, hogy hamarosan leszakadt kissé Hamiltonról.
A hétszeres világbajnok így levegőhöz jutott az élen, míg mögötte Piastri helyezett egyre nagyobb nyomást Verstappenre, de eleinte nem talált rajta fogást. Az ausztrál végül négy körrel a vége előtt indított sikeres támadást a címvédő ellen, amikor Hamilton előnye már a három szekundumot is meghaladta az élen. Bár kérdéses volt, az ausztrál az előzése után elkezdheti-e lopni a távolságot a Ferrari mögött, a hétszeres világbajnok csattanós választ adott, és még inkább elhúzott a mezőny előtt.
Hamilton végig magabiztos volt, és végül közel hét másodperc előnnyel szelte át a célvonalat a McLaren előtt, aminek révén nemcsak először nyert piros színekben, de pályafutása során a mostani volt az első alkalom, hogy sprintfutamon sikerült diadalmaskodnia. A nyolc ponttal gazdagodó brit mögött tehát Piastri látta meg a kockás zászlót, míg Verstappen harmadikként zárt. Mögöttük a sprintfutam kései szakaszában Russell és Leclerc mérkőzött meg egymással, de a Mercedes és a Ferrari között végül nem történt helycsere.
A hatodik Cunoda Juki lett, aki tehát megszerezte az első pontjait is a Racing Bulls volánja mögött, majd Andrea Kimi Antonelli és a miniverseny során a gumikkal küszködő és csak a hajrában javító Norris tette teljessé a pontszerzők sorát. Mint a visszajátszásokból utólag kiderült, az utolsó körben több incidens is történt a mezőny második felében: Jack Doohan Gabriel Bortoletóval ért össze, aminek következtében a Sauber brazil pilótája megforgott, előbbit a huszadik, utóbbit a tizennyolcadik helyen rangsorolták, míg Liam Lawson a tizennegyedik helyre lépett előre a Red Bull-lal a csalódást keltő sprintkvalifikáció után.
Norris előnye két pontra olvadt Verstappen előtt az egyéni vb-összetettben, harmadikként Russell következik további négy pont hátránnyal, míg a sprinten a leggyorsabb kört is megfutó Hamilton a sikerének köszönhetően a hetedik pozícióba lépett előre, és jelenleg ugyanannyi pontja van, mint Piastrinak. A konstruktőri tabellán eközben a McLaren immár egy ponttal előzi meg a Mercedest, míg a Ferrari tizenhét ponttal a negyedik helyet foglalta el a Red Bull mögött.
Az első hármas leintés utáni nyilatkozata:
Hamilton: „Nagyszerű érzésekkel ébredtem. Az első verseny nehéz volt Ausztráliában, de úgy érzem, az emberek tényleg alábecsülik, mennyire nehéz új csapathoz csatlakozni, beilleszkedni, megérteni a kommunikációt, és még sok minden mást. Sok kritikus hangot hallottam, de nyilvánvaló, hogy nem értik, vagy nincsenek a tudatában az emberek. Jó érzésekkel érkeztem meg a helyszínre, és kényelmesebben is érzem magam az autóban, mint Melbourne-ben. Már az első körtől fogva ott voltunk, a mérnökök és a szerelők remek munkát végeztek a kocsi finomhangolásával, és tényleg nagyszerű volt vezetni. Nehéz volt menedzselni a gumikat, de ezzel mindenki ugyanúgy küszködött."
„Nem érzem a nyomást, ismerem a tifosit, a csapat nyerni akar, és a győzelem a cél, de Rómát sem egy nap alatt építették fel. Lépésenként haladunk, nem ragadtatjuk el magunkat, továbbra is keményen nyomjuk, szorgalmasak leszünk, és higgadtak maradunk. Most visszaülünk az íróasztal mögé és az időmérőre összpontosítunk. Ez maraton, nem sprint."
Piastri: „Produktív sprintfutamon vagyunk túl. Másodikként végezni mindig jó eredménynek számít, és lelkesítő, hogyan sikerült elérnem. Sokat tanultam. Nem igazán volt meg a tempónk Lewis ellen, de van néhány remek ötletünk a kvalifikációra és a vasárnapi versenyre is, meglátjuk, sikerül-e javulnunk. Úgy gondolom, remek az autónk tempója, de ezen a hétvégén vannak kihívóink, a Ferrarik nagyon gyorsnak tűnnek."
Verstappen: „Megpróbáltam harcba szállni a győzelemért, s mivel Oscar is nyomást helyezett rám, igyekeztem DRS-távolságon belül maradni. Sajnos az utolsó nyolc körre már nem volt meg a tempónk a többiekhez képest, szóval leginkább a túlélésről szólt. Határozottan elfogadom ezt a harmadik helyet. Nehéz volt kezelni a gumikat, de rendben volt, a folytatásban megpróbálunk még jobb teljesítményt nyújtani. Általában véve egyszerűen hiányzott a tempónk, így keményebben kellett nyomnunk, ami nem tesz jót a gumiknak."
Folytatás 8 órakor az időmérővel.
KÍNAI NAGYDÍJ, A SPRINTVERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
1. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 19 kör | |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 6.889 mp h. | 19 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 9.804 | 19 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 11.592 | 19 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 12.190 | 19 |
6. | Cunoda Juki | japán | Racing Bulls-Honda | 22.288 | 19 |
7. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 23.038 | 19 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 23.471 | 19 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 24.916 | 19 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 38.218 | 19 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 39.292 | 19 |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 39.649 | 19 |
13. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 42.400 | 19 |
14. | Liam Lawson | új-zélandi | Red Bull-Honda | 44.904 | 19 |
15. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 45.649 | 19 |
16. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 46.182 | 19 |
17. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 51.376 | 19 |
18. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 53.940 | 19 |
19. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 56.682 | 19 |
20. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1:00.212 | 19 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA | ||||||
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Lando Norris | 1 | 1 | 2 | – | 26 |
2. | Max Verstappen | – | 1 | 2 | – | 24 |
3. | George Russell | – | 1 | 2 | – | 20 |
4. | Andrea Kimi Antonelli | – | – | 2 | – | 14 |
5. | Alexander Albon | – | – | 1 | – | 10 |
6. | Oscar Piastri | – | – | 2 | – | 9 |
7. | Lewis Hamilton | – | – | 2 | – | 9 |
8. | Lance Stroll | – | – | 1 | – | 8 |
9. | Charles Leclerc | – | – | 2 | – | 8 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
11. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 35 |
2. | Mercedes | 34 |
3. | Red Bull-Honda | 24 |
4. | Ferrari | 17 |
5. | Williams-Mercedes | 10 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 8 |
7. | Sauber-Ferrari | 6 |
8. | Racing Bulls-Honda | 3 |
9. | Alpine-Renault | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |
18. KÍNAI NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 21., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:31.504 |
Sprintidőmérő | 1. Hamilton 1:30.849 |
MÁRCIUS 22., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Hamilton, 2. Piastri, 3. Verstappen |
Időmérő | 8.00–9.00 |
MÁRCIUS 23., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja | 8.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |