Marko nem vár fordulatot az imolai fejlesztésektől; veszélyben lehet Horner pozíciója a Red Bullnál?

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.05.10. 13:14
Olyan találgatások is szárnyra kaptak, hogy adott esetben átmenetileg Marko (jobbra) veheti át Horner (balra) csapatfőnöki posztját (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Red Bull először a múlt hétvégi Miami Nagydíjon szembesült a McLaren valós teljesítményével, amit követően a tanácsadó, Helmut Marko jelezte, nem gondolja, hogy a soron következő imolai hétvégén debütáló fejlesztési csomag elegendő lesz ahhoz, hogy utolérjék a riválist. Ha ez így lesz, egyes sajtóhírek szerint a csapatfőnök, Christian Horner pozíciója is veszélybe kerülhet...

Noha a Red Bull Max Verstappen révén múlt hétvégén is megszerezte a pole pozíciót Miamiban, és így a lehető legjobb helyzetből várhatta az év hatodik versenyét,  esélye sem volt harcba szállni a győzelemért, sőt, még a dobogóról is lecsúszott, miután a McLaren kettőse mellett a Mercedesszel az idén már a negyedik alkalommal top 3-ban végző George Russell is előtte szelte át a célvonalat. A címvédő versenyző végül közel negyven másodperccel az egyéni vb-összetettet vezető Oscar Piastri mögött ért célba. 

A leintést követően a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko nem is titkolta a csalódottságát, és egyenesen depresszívnek nevezte a futamon látottakat. Az elmondása szerint ugyanis most először szembesültek a wokingiak valós fölényével, s kissé már rezignáltan tette hozzá, hogy a tapasztalt lemaradásuk után elbizonytalanodott azt illetően, hogy a soron következő Emilia-romagnai Nagydíjra tervezett fejlesztési csomaggal képesek lesznek-e utolérni a riválist. 

A csapatfőnök, Christian Horner azonban valamivel pozitívabb képet festett csapata helyzetéről, szerinte a floridai visszaesés pályaspecifikus volt, azt ugyanakkor megjegyezte, hogy nem egyetlen területen van lemaradásuk, így varázsütésre nem fog megváltozni a teljesítményük. „Nem gondolnám, hogy lesz egy heuréka pillanat, de szerintem ez is teljesen rendben van, hiszen ha megnézzük, Dzsiddában a versenytempónk és a gumikopásunk egyértelműen jobb volt, vagy legalábbis közel azonos, de valamivel jobb volt, mint a McLarené.  Két héttel később nem változtattak jelentős mértékben az autón, szóval ez inkább pályaspecifikus, ez az aszfaltcsík kidomborította a problémáinkat, amihez még hozzáadódtak a fékgondok, amik rontottak a helyzeten, hiszen így elveszted az irányítást, és minden túlforrósodik.”

„Ez pályáról pályára változik, Szaúd-Arábiában még megvolt a tempónk, hogy legyőzzük őket, ez a verseny viszont kihangsúlyozta az előnyüket, és olyan tartományban tudtak versenyezni, amiben nagyon hatékonyan működik az autójuk. Persze ha megnézzük a teljesítménykülönbségeket, akkor úgy tűnik, nagyon sokat kell még találnunk, de már tapasztalhattuk, milyen gyorsan változhat a kép helyszínről helyszínre. Tisztában vagyunk vele, hogy mely területeken kell fejlődnünk, és ezen a téren nem történt semmilyen változás erre a hétvégére.”

A Red Bull az első amerikai állomásra új padlólemezt hozott el, amit egyelőre csak Verstappen élvezhetett ki. Bár a tanácsadó azt mondta, az új elem nem hozott annyit, mint azt remélték, s a holland pilóta is szkeptikus volt a hatékonyságát illetően, Horner a védelmébe vette. „Ez az elem olyan tulajdonságokat hordozott, amiket szerettünk volna, és egy olyan fejlesztési sorozat része, amely a következő versenyeken fog debütálni.”

A Red Bull számára kimondottan az egyéni bajnokság jelent prioritást, így fájó lehet a miami versenyhétvége, amelyen 12-ről 32 pontra nőtt Verstappen lemaradása a szezonbeli negyedik sikerét arató Piastrival szemben. „Ez a bajnokság huszonnégy nagydíjból áll, szóval még hosszú út áll előttünk. Miamit magunk mögött hagyva a McLaren rendkívül lenyűgözőnek tűnik. Bármi megtörténhet, de a következő futamokon muszáj lesz pontokat hozunk rajtuk” – jelentette ki, majd hozzátette, a következő tripla hétvége erre remek lehetőséget is adhat, hiszen jóval hűvösebb körülmények fogadják a mezőnyt az Imolát, Monacót és Spanyolországot felvonultató szakaszon. 

Visszatérünk Európába, ahol másfajta karakterisztikájú és természetű pályák lesznek. De az egyértelmű, hogy jelenleg a McLaren a legyőzendő csapat, és nem lesz könnyű felülkerekedni rajta az elkövetkezendő futamokon."

VESZÉLYBEN HORNER HELYE?

A Miami Nagydíjat követően kezdett el terjedni az a pletyka, hogy Horner ülése veszélyben forog, és ha nem válnak be a Red Bull imolai fejlesztései, akkor elveszítheti a csapat thaiföldi többségi tulajdonosának a támogatását. Az Autosprint szerint a brit utódja az Alpine-tól váratlanul távozó Oliver Oakes lehet, de átmeneti megoldásként szolgálhat Marko is, mint ahogyan szóba került Laurent Mekies, Marcin Budkowski, Mike Krack és Franz Tost neve is. 

Közülük egyértelműen Oakes az egyik legérdekesebb utódjelölt, hiszen továbbra is bizonytalanság övezi, miért köszönt le az enstone-iaknál a csapatfőnöki pozícióból. Egyes feltételezések arról szóltak, hogy érdekellentét vezetett a távozáshoz, hiszen Oakes nem értett egyet a helyét átmenetileg átvevő Flavio Briatoréval, s különösen az nem tetszett neki, hogy Jack Doohant leváltották hat futamhétvége után. Ezeket a pletykákat ugyanakkor cáfolta Briatore, és megosztotta, Oakes személyes okok miatt döntött a lemondása mellett. 

Sajtóinformációk szerint ez a magánéleti ok Oakes testvérének, William előzetes letartóztatásához vezethető vissza. A rendőrség a Silverstone Parkban, vagyis a testvérpár által vezetett Hitech GP bázisának közelében állította meg William Oakes-t május 1-jén, miután nagy mennyiségű készpénz volt nála, s bűncselekményből eredő vagyon átruházásával vádolták meg. Az említett csapat korábban Dmitrij Mazepin többségi tulajdonában volt, ám az orosz-ukrán háború kezdetén ő visszalépett, így a tulajdonrész Oakes kezébe került. Az Alpine hivatalosan nem kommentálta az ügyet, mint ahogyan egyelőre a Red Bull sem szólalt meg a Hornerrel kapcsolatos híresztelések nyomán. 

A csapatfőnökhöz közeli források ugyanakkor állítják, Horner pozícióját nem veszélyezteti a „vörös bikák" jelenlegi teljesítménye, és akkor sem fog rezegni alatta a léc, ha nem válnak be az első olaszországi fordulóra hozott frissítések. 

 

4. MIAMI NAGYDÍJ
MÁJUS 2., PÉNTEK
Szabadedzés1. Piastri 1:27.128
Sprintidőmérő1. Antonelli 1:26.482
MÁJUS 3., SZOMBAT
Sprintverseny1. Norris, 2. Piastri, 3. Hamilton
Időmérő1. Verstappen 1:26.204
MÁJUS 4., VASÁRNAP
A verseny 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Emilia-romagnai Nagydíj, Imolamájus 18., 15.00
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00
Spanyol Nagydíj, Barcelonajúnius 1., 15.00

 

 

Legfrissebb hírek

Pérez az Alpine-nal is tárgyal, de akár a Mercedesnél is kiköthet – sajtóhír

F1
1 órája

Rali: Jos Verstappen először versenyez murván

Egyéb autó-motor
22 órája

Ki kicsoda? Íme, a Formula–1-es csapatok kulcsfigurái

Képes Sport
2025.05.07. 17:17

Az idősebbik Sainz is harcba szállhat az FIA elnöki posztjáért – sajtóhír

F1
2025.05.07. 14:36

Cserél az Alpine: Colapinto veszi át Doohan helyét Imolától – hivatalos

F1
2025.05.07. 09:13

F1: távozott az Alpine csapatfőnöke, ideiglenesen Briatore veszi át a helyét

F1
2025.05.06. 22:14

„Sainzot is elengedjem?" – a Ferrarinál izzott a rádió Miamiban, de senkiben sem maradtak rossz érzések

F1
2025.05.05. 13:09

„Összeütköztök vagy nem előzöl" – Norris szerint Verstappen azt csinál, amit csak szeretne

F1
2025.05.05. 02:36
Ezek is érdekelhetik