Norris az újabb győzelemmel elhúzott a bajnokság élén; Antonelli és Verstappen is dobogón Brazíliában

Lando Norris a lehető legjobb helyzetbe hozta magát a Sao Pauló-i Nagydíjon ahhoz, hogy még tovább növelje az előnyét az összetettben, hiszen azután, hogy megnyerte az év utolsó előtti sprintversenyét szombaton, ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a vasárnapi futam előtt is. Az első számú kihívója, Oscar Piastri eközben a negyedik, míg a 39 pontos hátránnyal harmadikként álló Max Verstappen a 16. rajtkockát szerezte meg egy csalódást keltő időmérő végén.
Míg az ausztrál bízott benne, hogy előrébb tud lépni, a holland már sokkal pesszimistább volt, így egyáltalán nem hatott meglepetésként, hogy a Red Bull kiszedte az autóját a parc ferméből. A bokszutcából rajtoló címvédő visszatért a korábbi padlólemezhez, ráadásul új beállításokat és erőforrás-elemeket kapott, hogy a lehető legjobb esélye legyen a futamon, és a szezon hátralévő részében. A „vörös bikákhoz” hasonlóan a Haas is hozzányúlt Esteban Ocon gépéhez, amivel megsértette a parc fermé-szabályokat, így a francia csatlakozott a hollandhoz a bokszutcában.
Noha a fő riválisok lépéshátrányban kezdtek, Norris tisztában volt vele, hogy nehéz verseny várhat rá, főleg úgy, hogy mellőle indult az egész hétvégén meggyőző tempót mutató Andrea Kimi Antonelli, míg közvetlenül mögüle a futamokon rendre jobban szereplő Ferrari színeiben Charles Leclerc is. Ráadásul napközben többször is leszakadt az ég, és még a rajt előtti órában is csepergett, így meglehetően rosszak voltak a tapadási viszonyok a kezdésre.
George Russell az 5. helyről kívánt beleszólni a dobogóért vívott csatába, a Haasszal remeklő Oliver Bearman a 8., míg a csalódást keltő kvalifikáció után Lewis Hamilton a 13. pozícióból vágott neki a 71 körös versenynek.
Ami a gumistratégiát illeti, Norris, Leclerc, Piastri, Russell, Nico Hülkenberg, Alexander Albon, Franco Colapinto és Ocon a közepes, Fernando Alonso, Lance Stroll, Cunoda Juki és Max Verstappen a kemény, míg a többiek a lágy gumi mellett tették le a voksukat, így a rajtnál Antonellinél volt a gumielőny.
Norris jól jött el, és megtartotta a vezetést, mögé Antonelli és Leclerc sorolt be, míg Piastri Isack Hadjar ellen volt kénytelen védekezni, de megőrizte a negyedik helyét a francia előtt. Hátrébb Gabriel Bortoleto ért össze Lance Stroll-lal, majd kötött ki a falban, míg Hamilton először Carlos Sainz Jr.-ral akadt össze, majd később eltalálta hátulról Franco Colapintót is, aminek következtében nemcsak az első szárnya, hanem a padlólemeze is sérült.
A törmelékek miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót, míg a hazai pályán versenyző Sauber-pilóta számára véget ért a futam, Hamilton vissza tudott jönni új első szárnyért a bokszutcába, és az utolsó helyről folytatta a küzdelmet. A korlátozás a 6. körben ért véget, de csak néhány métert tett meg a mezőny újabb korlátozás nélkül, hiszen az első kanyarba Antonelli, Leclerc és Piastri nagy csatározás közben érkezett meg, a mclarenes eltalálta a mercedesest, aki elkaszálta a ferrarist.
Míg Piastri besorolt a második, Antonelli pedig a harmadik helyre, Leclerc számára véget ért verseny, miközben a törmelékek miatt virtuális biztonsági autót szakaszt léptettek érvénybe. Noha Verstappen ekkor már a 13. helyen haladt, defektet kapott, így a kényszerű kerékcsere után a 18. pozícióból volt kénytelen folytatni.
Norris az újabb újraindítás után is megtartotta a vezetést, majd apránként elkezdte építeni az előnyét az időközben 10 másodperces időbüntetést kapó Piastri előtt. Míg a pilóták már a 12. kör környékén elkezdtek seregleni a bokszba, Verstappen egészen az ötödik pozícióig kúszott előre. Az élmezőnyből elsőként Antonelli jött ki kerékercseére, az olasz a 22. körben jött ki, így Verstappen újabb helyet nyert, igaz, a lemaradása ekkor már 20 másodperc volt a vezető Norrisszal szemben.
A brit egészen 6 másodpercre növelte az előnyét Piastri előtt, amikor a 31. körben kijött friss lágyakért, a mclarenes a negyedik helyen tért vissza a pályára, és ezzel a csapattársa vette át ideiglenesen a vezetést Russell és Verstappen előtt. Hamilton eközben 5 másodperces időbüntetést kapott még az első körös incidense nyomán, míg Cunoda letöltötte ugyan a saját büntetését, ám azonnal újabb vizsgálat indult ellene, mert a gyanú szerint a szankció letöltése nem volt megfelelő. Ez be is bizonyosodott, így nem sokkal később újabb 10 szekundumos időbüntetést szabtak ki rá.
Norris a pályán viszonylag gyorsan áthámozta magát Verstappenen, aki Russell-lel együtt a 35. körben jött ki kerékcserére, míg Piastri négy körrel később töltötte le az időbüntetését, amit követően az ötödik pozícióba sorolt be Norris, Antonelli, Russell és Verstappen mögé. Hamilton eközben feladta a futamot, míg az erős pontszerző helyen haladó Bearman a 44. körben cserélt, és vesztett némi időt.
Az élmezőnyből megint Antonelli nyitotta a kerékcserés hullámot, az olasz versenyző a 48. körben jött ki friss közepesért, akit egy körrel később a csapattársa, Russell követett. A kettős az ötödik-hatodik helyen folytatta, igaz, mind a ketten gyorsan elmentek Lawson mellett. Norris az 51. körben jött ki az újabb kerékcseréjére, akit egy körrel később Piastri is lemásolt, a brit a második, míg az ausztrál a hetedik helyen folytatta.
Az ideiglenesen élre álló Verstappen az 55. körben döntött úgy, hogy friss lágyakra vált, és úgy próbálja levadászni a Mercedeseket. A holland pilóta lemaradása ekkor 5 másodperc volt a fékproblémával küzdő Russell mögött, míg a második Antonelli további két szekundummal haladt előtte. Piastri eközben egészen az ötödik helyig jött fel, az ő hátránya 4 másodperc volt a Red Bull-os mögött.
Verstappen a 61. körben már DRS-távolságon belül autózott Russellhez képest, és nem igazán vesztegette az idejét, két körön belül meg is előzte a britet, amit követően Antonellit vette célkeresztbe. A Red Bull-os a 68. körben ért fel egy másodpercen belülre Anontllihez viszonyítva, míg Piastri a következőben nyithatta a DRS-t Russell mögött, így mindkét Mercedes-pilóta védekezésre szorult az utolsó körökben. Helycsere ugyanakkor már nem történt az élmezőnyben.
Norris magabiztos győzelmet aratott, és több mint 10 másodperc előnnyel szelte át elsőként a célvonalat. A brit szezonbeli hetedik, míg pályafutása 11. sikerét könyvelhette el, aminek köszönhetően 24 pontra növelte az előnyét az egyéni vb-összetettben. Antonelli karrierje második dobogós helyezését szerezte, míg a harmadikként befutó Verstappen lemaradása 49 pontra nőtt Norrishoz képest, de így is közeledni tudott a Russell mögött az ötödik helyen befutó Piastrihoz. Az ausztrált és a hollandot 25 pont választja el egymástól.
A hatodik Bearman lett, aki fontos pontokat szerzett a Haasnak, majd a Racing Bull kettőse, Hülkenberg, valamint Gasly zárta a pontszerzők sorát. A Ferrari a dupla kiesés nyomán egészen a negyedik helyre esett vissza a konstruktőri tabellán, a Mercedes a második, míg a Red Bull a harmadik pozícióba lépett előre.
Folytatás két hét múlva a Las Vegas-i Nagydíjjal.
SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | |
| 2. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 10.388 mp h. | |
| 3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 10.75 mp h. | |
| 4. | George Russell | brit | Mercedes | 15.267 mp h. | |
| 5. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 15.749 mp h. | |
| 6. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 29.63 mp h. | |
| 7. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 52.642 mp h. | |
| 8. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 52.873 mp h. | |
| 9. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 53.324 mp h. | |
| 10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 53.914 mp h. | |
| 11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 54.184 mp h. | |
| 12. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 54.696 mp h. | |
| 13. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 55.42 mp h. | |
| 14. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 55.766 mp h. | |
| 15. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 57.777 mp h. | |
| 16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 58.247 mp h. | |
| 17. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:09.176 p h. | |
| FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
| Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 37 | feladta | |
| Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 5 | feladta | |
| Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 0 | feladta | |
| A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
| 1. | Lando Norris | 7 | 17 | 23 | 390 |
| 2. | Oscar Piastri | 7 | 14 | 23 | 366 |
| 3. | Max Verstappen | 5 | 12 | 24 | 341 |
| 4. | George Russell | 2 | 8 | 23 | 276 |
| 5. | Charles Leclerc | – | 7 | 20 | 214 |
| 6. | Lewis Hamilton | – | – | 20 | 148 |
| 7. | Andrea Kimi Antonelli | – | 2 | 16 | 122 |
| 8. | Alexander Albon | – | – | 12 | 73 |
| 9. | Nico Hülkenberg | – | 1 | 7 | 43 |
| 10. | Isack Hadjar | – | 1 | 10 | 43 |
| 11. | Oliver Bearman | – | – | 9 | 40 |
| 12. | Carlos Sainz | – | 1 | 10 | 38 |
| 13. | Fernando Alonso | – | – | 8 | 37 |
| 14. | Liam Lawson | – | – | 6 | 36 |
| 15. | Lance Stroll | – | – | 7 | 35 |
| 16. | Esteban Ocon | – | – | 8 | 30 |
| 17. | Cunoda Juki | – | – | 9 | 28 |
| 18. | Pierre Gasly | – | – | 7 | 22 |
| 19. | Gabriel Bortoleto | – | – | 5 | 19 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | McLaren-Mercedes | 756 (már bajnok) |
| 2. | Mercedes | 398 |
| 3. | Red Bull-Honda | 366 |
| 4. | Ferrari | 362 |
| 5. | Williams-Mercedes | 111 |
| 6. | Racing Bulls-Honda | 82 |
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 72 |
| 8. | Haas-Ferrari | 70 |
| 9. | Sauber-Ferrari | 62 |
| 10. | Alpine-Renault | 22 |
| 5. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ | |
| NOVEMBER 7., PÉNTEK | |
| Szabadedzés | 1. Norris 1:09.975 |
| Sprintidőmérő | 1. Norris 1.09.243 |
| NOVEMBER 8., SZOMBAT | |
| Sprintverseny | 1. Norris, 2. Antonelli, 3. Russell |
| Időmérő | 1. Norris 1:09.511 |
| NOVEMBER 9., VASÁRNAP | |
| A verseny | 1. Norris, 2. Antonelli, 3. Verstappen |
| KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
| Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | november 22., 5.00 |
| Katari Nagydíj, Loszaíl | november 30., 17.00 |
| Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | december 7., 14.00 |








