Fernando Alonso a Formula–1-es világbajnokság Amerikai Nagydíjának első két szabadedzése után örömmel konstatálta, hogy a gépe jobb lett az előző viadal óta. Ennek ellenére szerinte a Ferrari továbbra sem került közelebb a Red Bullhoz.
…négy vagy annál több pontot szerez |
…legalább egy pontot szerez, a Ferrari pedig nem arat kettős győzelmet |
…nem szerez pontot, a Ferrari pilótái pedig nem végeznek jobban, mint az első és harmadik hely |
„Nem meglepő, hogy a két Red Bull áll elöl, mivel a legutóbbi versenyeken az ő autójuk volt a legjobb, így a mai eredmény logikusnak mondható. Tisztában vagyunk az erősségeinkkel – ami a csapatmunkában és a megbízhatóságban rejlik –, és ezt a lehető legjobban megpróbáljuk majd kihasználni a küzdelem során. Az újításaink beváltak, ám határozott véleményt csak az adatok teljes kielemzése után fogalmazhatunk meg. Hiába lépünk azonban előre kicsit minden verseny után, ez a riválisainkra is igaz, így a közöttünk levő különbség nem változik" – mondta a Ferrari spanyol pilótája, aki mindkét szabadedzésen a harmadik legjobb időt érte el.
Az Amerikai Nagydíj első két gyakorlásán élen záró Sebastian Vettel úgy érzi, amiatt sem kell aggódnia, hogy a második tréning nagy részét a boxban kényszerült tölteni műszaki hibás autója miatt, de nem is bízta el magát. A Red Bullban a hűtővíz folyt el, azonban sikerült orvosolni a problémát.
SZOMBAT |
16.00–17.00: 3. szabadedzés |
19.00–20.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
20.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
„Gyorsan belelendültem, s bár a második edzésen jelentkező probléma miatt nem körözhettem annyit, amennyit elterveztünk, azért nincs okom a panaszra – mondta Vettel. – A pálya folyamatosan javul, s az első nap után csak az számít, hogy az élcsoportban voltunk, és bízhatunk a jó eredményben. Lehet, hogy mások óvatosabbak voltak nálunk, ez esetben az időeredmények semmit sem érnek."
Mark Webber szerint nagyon nagy kihívást jelent az austini ring az F1-es mezőny tagjainak, a csúszós aszfalton elkövetett vezetői hibák azonban megbocsáthatóak, hiszen kívülről el sem lehet képzelni, milyen nehéz egy-egy ív tökéletes bevétele.
„Nagyon jó ez a pálya, de az elején mindenkit zavart, hogy nem volt tapadás. Aztán a nap végére meglepően jól felgumizódott – mondta Webber. – A sok megpördülés a versenyzők természetéből fakad, mindent a lehető leggyorsabban meg akarunk tanulni, és ha elég nagy kihívást jelent egy pálya, akkor törvényszerű, hogy becsúsznak a hibák. Kívülről amatőröknek tűnünk, de az a 19-es kanyar nagyon kemény. Csúszik az aszfalt, nem látjuk a kanyarodási pontot, könnyű elnézni. Az ideális íven kívül eső részek nagyon csúsznak, a rajtnál a pálya belső fele vicces lesz, még az ötödik rajtkockából induló is könnyen a második elé kerülhet az első kanyarhoz érve."
Lewis Hamiltonnak nagyon tetszett, hogy már a pénteki szabadedzéseket is sok ember tekintette meg, és úgy véli, tudnak még javítani a McLarenen a folytatásra.
„Nagyszerű pénteki nap volt ez, nem gondoltam volna, hogy ennyire sok ember lesz a lelátókon. Így még izgatottabban várom a szombatot és a vasárnapot. Jó ez a pálya, nehéz három tökéletes szektort menni egyszerre. Számomra a második két szektor könnyebb, mint az első, a nagy sebességgel megtett irányváltozások jó beállításokat igényelnek, és egyensúlyban kell lenni a lassabb részekkel, ami nem könnyű. Mindent egybevetve jó napunk volt. A legnagyobb nehézségünk a gumiválasztással adódott reggel a hűvösebb időjárásban. Még teszünk néhány változtatást, vannak dolgok, amelyekben még fejlődhetünk" – mondta Lewis Hamilton.
A Lotus versenyzője, Kimi Räikkönen szerint jó vezetni az austini aszfaltcsíkon, de még meg kell találniuk a megfelelő beállításokat.
„Jó vezetni ezen a pályán, a szektorok eléggé eltérőek, úgyhogy igazi kihívás. Mint minden új pályán, ezen sem volt megfelelő a tapadás az elején, ami nem jó érzés, de ahogy ez javulni fog, úgy egyre jobb lesz vezetni. Reggel elég csúszós volt, délután már nem annyira, ám nem lehetett annyira nyomni a gázt, és nem könnyű elérni a határokat. Még sokat javíthatunk a pálya borításától a beállításokig, úgyhogy érdekes lesz az időmérő" – mondta Kimi Räikkönen.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.718 | átlag: 203.102 km/ó | 17 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.475 | 0.757 mp h. | 36 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.483 | 0.765 | 35 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.748 | 1.030 | 31 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.786 | 1.068 | 32 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.029 | 1.311 | 33 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.448 | 1.730 | 32 |
8. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:39.531 | 1.813 | 38 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.653 | 1.935 | 36 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:40.115 | 2.397 | 30 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:40.166 | 2.448 | 32 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:40.230 | 2.512 | 35 |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:40.286 | 2.568 | 32 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.326 | 2.608 | 35 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.435 | 2.717 | 30 |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.516 | 2.798 | 32 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:40.700 | 2.982 | 34 |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:41.430 | 3.712 | 35 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:42.476 | 4.758 | 38 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:42.652 | 4.934 | 33 |
21. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:42.846 | 5.128 | 38 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:43.538 | 5.820 | 38 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:44.453 | 6.735 | 16 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:45.114 | 7.396 | 20 |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:38.125 | átlag: 202.260 km/ó | 30 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.543 | 1.418 mp h. | 28 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.337 | 2.212 | 29 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.528 | 2.403 | 29 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:40.650 | 2.525 | 30 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.966 | 2.841 | 26 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:41.023 | 2.898 | 29 |
8. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:41.036 | 2.911 | 28 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:41.159 | 3.034 | 32 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.473 | 3.348 | 29 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:41.783 | 3.658 | 29 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.825 | 3.700 | 28 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.833 | 3.708 | 29 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:41.880 | 3.755 | 23 |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:41.998 | 3.873 | 27 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:42.539 | 4.414 | 30 |
17. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:42.588 | 4.463 | 25 |
18. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:43.288 | 5.163 | 23 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:43.443 | 5.318 | 28 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:43.522 | 5.397 | 23 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:44.464 | 6.339 | 24 |
22. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:44.548 | 6.423 | 29 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:46.917 | 8.792 | 13 |
24. | Ma Csing-hua | kínai | HRT-Cosworth | 1:48.559 | 10.434 | 19 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 9 | 15 | 255 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 11 | 16 | 245 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 7 | 17 | 198 |
4. | Mark Webber | 2 | 4 | 14 | 167 |
5. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 13 | 165 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 12 | 153 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 12 | 95 |
8. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
9. | Romain Grosjean | – | 3 | 9 | 90 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 8 | 58 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 49 |
13. | Paul di Resta | – | – | 9 | 46 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 4 | 43 |
15. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
16. | Bruno Senna | – | – | 9 | 30 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 10 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 422 |
2. | Ferrari | 340 |
3. | McLaren-Mercedes | 318 |
4. | Lotus-Renault | 288 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 124 |
7. | Force India-Mercedes | 95 |
8. | Williams-Renault | 73 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 22 |