Alonso: Hiába fejlődünk, a különbség nem változik

Vágólapra másolva!
2012.11.17. 08:05
null
Alonso (balra) szerint nem tudnak közelebb kerülni a riválisokhoz (Fotó: Reuters)
Fernando Alonso szerint hiába lép előre a Ferrari minden futamon, a riválisok is folyamatosan javulnak. A világbajnoki pontversenyben éllovas, a Formula–1-es Amerikai Nagydíj első két szabadedzésén élen végző Sebastian Vettel nem von le messzemenő következtetéseket a jó pénteki eredményekből. A pilóták többségének egyébként tetszik az austini pálya. Nyilatkozatok a pénteki tréningek után.

Fernando Alonso a Formula–1-es világbajnokság Amerikai Nagydíjának első két szabadedzése után örömmel konstatálta, hogy a gépe jobb lett az előző viadal óta. Ennek ellenére szerinte a Ferrari továbbra sem került közelebb a Red Bullhoz.

A RED BULL CSAPATVILÁGBAJNOK LESZ AUSTINBAN, HA…

…négy vagy annál több pontot szerez

…legalább egy pontot szerez, a Ferrari pedig nem arat kettős győzelmet

 

…nem szerez pontot, a Ferrari pilótái pedig nem végeznek jobban, mint az első és harmadik hely

„Nem meglepő, hogy a két Red Bull áll elöl, mivel a legutóbbi versenyeken az ő autójuk volt a legjobb, így a mai eredmény logikusnak mondható. Tisztában vagyunk az erősségeinkkel – ami a csapatmunkában és a megbízhatóságban rejlik –, és ezt a lehető legjobban megpróbáljuk majd kihasználni a küzdelem során. Az újításaink beváltak, ám határozott véleményt csak az adatok teljes kielemzése után fogalmazhatunk meg. Hiába lépünk azonban előre kicsit minden verseny után, ez a riválisainkra is igaz, így a közöttünk levő különbség nem változik" – mondta a Ferrari spanyol pilótája, aki mindkét szabadedzésen a harmadik legjobb időt érte el.

Az Amerikai Nagydíj első két gyakorlásán élen záró Sebastian Vettel úgy érzi, amiatt sem kell aggódnia, hogy a második tréning nagy részét a boxban kényszerült tölteni műszaki hibás autója miatt, de nem is bízta el magát. A Red Bullban a hűtővíz folyt el, azonban sikerült orvosolni a problémát.

AMERIKAI NAGYDÍJ
SZOMBAT
16.00–17.00: 3. szabadedzés
19.00–20.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
20.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

„Gyorsan belelendültem, s bár a második edzésen jelentkező probléma miatt nem körözhettem annyit, amennyit elterveztünk, azért nincs okom a panaszra – mondta Vettel. – A pálya folyamatosan javul, s az első nap után csak az számít, hogy az élcsoportban voltunk, és bízhatunk a jó eredményben. Lehet, hogy mások óvatosabbak voltak nálunk, ez esetben az időeredmények semmit sem érnek."

Mark Webber szerint nagyon nagy kihívást jelent az austini ring az F1-es mezőny tagjainak, a csúszós aszfalton elkövetett vezetői hibák azonban megbocsáthatóak, hiszen kívülről el sem lehet képzelni, milyen nehéz egy-egy ív tökéletes bevétele.

„Nagyon jó ez a pálya, de az elején mindenkit zavart, hogy nem volt tapadás. Aztán a nap végére meglepően jól felgumizódott – mondta Webber. – A sok megpördülés a versenyzők természetéből fakad, mindent a lehető leggyorsabban meg akarunk tanulni, és ha elég nagy kihívást jelent egy pálya, akkor törvényszerű, hogy becsúsznak a hibák. Kívülről amatőröknek tűnünk, de az a 19-es kanyar nagyon kemény. Csúszik az aszfalt, nem látjuk a kanyarodási pontot, könnyű elnézni. Az ideális íven kívül eső részek nagyon csúsznak, a rajtnál a pálya belső fele vicces lesz, még az ötödik rajtkockából induló is könnyen a második elé kerülhet az első kanyarhoz érve."

Kattintson a pálya bemutatójához!
Kattintson a pálya bemutatójához!

Lewis Hamiltonnak nagyon tetszett, hogy már a pénteki szabadedzéseket is sok ember tekintette meg, és úgy véli, tudnak még javítani a McLarenen a folytatásra.

„Nagyszerű pénteki nap volt ez, nem gondoltam volna, hogy ennyire sok ember lesz a lelátókon. Így még izgatottabban várom a szombatot és a vasárnapot. Jó ez a pálya, nehéz három tökéletes szektort menni egyszerre. Számomra a második két szektor könnyebb, mint az első, a nagy sebességgel megtett irányváltozások jó beállításokat igényelnek, és egyensúlyban kell lenni a lassabb részekkel, ami nem könnyű. Mindent egybevetve jó napunk volt. A legnagyobb nehézségünk a gumiválasztással adódott reggel a hűvösebb időjárásban. Még teszünk néhány változtatást, vannak dolgok, amelyekben még fejlődhetünk" – mondta Lewis Hamilton.

A Lotus versenyzője, Kimi Räikkönen szerint jó vezetni az austini aszfaltcsíkon, de még meg kell találniuk a megfelelő beállításokat.

„Jó vezetni ezen a pályán, a szektorok eléggé eltérőek, úgyhogy igazi kihívás. Mint minden új pályán, ezen sem volt megfelelő a tapadás az elején, ami nem jó érzés, de ahogy ez javulni fog, úgy egyre jobb lesz vezetni. Reggel elég csúszós volt, délután már nem annyira, ám nem lehetett annyira nyomni a gázt, és nem könnyű elérni a határokat. Még sokat javíthatunk a pálya borításától a beállításokig, úgyhogy érdekes lesz az időmérő" – mondta Kimi Räikkönen.

AMERIKAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:37.718átlag: 203.102 km/ó17 kör
2.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:38.4750.757 mp h.36
3.Fernando AlonsospanyolFerrari1:38.4830.76535
4.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:38.7481.03031
5.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:38.7861.06832
6.Felipe MassabrazilFerrari1:39.0291.31133
7.Nico RosbergnémetMercedes1:39.4481.73032
8.Bruno SennabrazilWilliams-Renault1:39.5311.81338
9.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrari1:39.6531.93536
10.Michael SchumachernémetMercedes1:40.1152.39730
11.Kimi RäikkönenfinnLotus-Renault1:40.1662.44832
12.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Renault1:40.2302.51235
13.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault1:40.2862.56832
14.Sergio PérezmexikóiSauber-Ferrari1:40.3262.60835
15.Daniel RicciardoausztrálToro Rosso-Ferrari1:40.4352.71730
16.Jean-Éric VergnefranciaToro Rosso-Ferrari1:40.5162.79832
17.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes1:40.7002.98234
18.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:41.4303.71235
19.Heikki KovalainenfinnCaterham-Renault1:42.4764.75838
20.Timo GlocknémetMarussia-Cosworth1:42.6524.93433
21.Vitalij PetrovoroszCaterham-Renault1:42.8465.12838
22.Charles PicfranciaMarussia-Cosworth1:43.5385.82038
23.Pedro de la RosaspanyolHRT-Cosworth1:44.4536.73516
24.Narain KarthikeyanindiaiHRT-Cosworth1:45.1147.39620
AMERIKAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:38.125átlag: 202.260 km/ó30 kör
2.Lewis HamiltonbritMcLaren-Mercedes1:39.5431.418 mp h.28
3.Fernando AlonsospanyolFerrari1:40.3372.21229
4.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:40.5282.40329
5.Mark WebberausztrálRed Bull-Renault1:40.6502.52530
6.Felipe MassabrazilFerrari1:40.9662.84126
7.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes1:41.0232.89829
8.Kobajasi KamuijapánSauber-Ferrari1:41.0362.91128
9.Nico RosbergnémetMercedes1:41.1593.03432
10.Sergio PérezmexikóiSauber-Ferrari1:41.4733.34829
11.Paul di RestabritForce India-Mercedes1:41.7833.65829
12.Daniel RicciardoausztrálToro Rosso-Ferrari1:41.8253.70028
13.Jean-Éric VergnefranciaToro Rosso-Ferrari1:41.8333.70829
14.Kimi RäikkönenfinnLotus-Renault1:41.8803.75523
15.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault1:41.9983.87327
16.Pastor MaldonadovenezuelaiWilliams-Renault1:42.5394.41430
17.Michael SchumachernémetMercedes1:42.5884.46325
18.Charles PicfranciaMarussia-Cosworth1:43.2885.16323
19.Heikki KovalainenfinnCaterham-Renault1:43.4435.31828
20.Vitalij PetrovoroszCaterham-Renault1:43.5225.39723
21.Timo GlocknémetMarussia-Cosworth1:44.4646.33924
22.Bruno SennabrazilWilliams-Renault1:44.5486.42329
23.Pedro de la RosaspanyolHRT-Cosworth1:46.9178.79213
24.Ma Csing-huakínaiHRT-Cosworth1:48.55910.43419

 

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Sebastian Vettel5915255
2. Fernando Alonso31116245
3. Kimi Räikkönen1717198
4. Mark Webber2414167
5. Lewis Hamilton3613165
6. Jenson Button2512153
7. Felipe Massa112 95
8. Nico Rosberg1210 93
9. Romain Grosjean39 90
10. Sergio Pérez37 66
11. Kobajasi Kamui18 58
12. Nico Hülkenberg9 49
13. Paul di Resta9 46
14. Pastor Maldonado114 43
15. Michael Schumacher17 43
16. Bruno Senna9 30
17. Jean-Éric Vergne3 12
18. Daniel Ricciardo6 10
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault422
2. Ferrari340
3. McLaren-Mercedes318
4. Lotus-Renault288
5. Mercedes136
6. Sauber-Ferrari124
7. Force India-Mercedes 95
8. Williams-Renault 73
9. Toro Rosso-Ferrari 22

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik