AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.166 | |||
2. szabadedzés: 16.00–17.30 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
A Racing Point került a középpontba A 70. Évforduló Nagydíjának péntek délelőttjén, hiszen döntés született a hétvégi pilótafelállással, és a csapat ellen indított vizsgálódással kapcsolatban is. Először arról érkeztek hírek, hogy Sergio Pérez hiába kapott zöld jelzést a brit egészségügyi hatóságoktól, újabb versenyhétvégét kénytelen kihagyni, miután csütörtöki koronavírustesztje pozitív eredményt hozott. A mexikói helyét ezúttal is Nico Hülkenberg foglalhatja el, aki a múlt héten teljesített szabadedzések és időmérő révén már jó alapokra építkezhet.
A pilótafelállást követően aztán a másolás ügyében is döntés született, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) nem sokkal az első szabadedzés kezdete előtt közölte, hogy helyt adott a Renault óvásának, aminek következményeként autónként 7.5 pontos levonással (összesen 15 konstruktőri pont) és 200 ezer eurós pénzbírsággal (összesen 400 ezer euró) sújtotta a csapatot a Stájer Nagydíj kapcsán, míg a Magyar és a Brit GP-re megrovást adott a gárdának a szabálytalan kocsi használatáért, mivel nem a technikai, hanem a sportszabályzatot szegte meg.
Otmar Szafnauer csapatfőnök a határozat után kijelentette, nem ért egyet a büntetéssel, azonban arról még nem döntött az istálló, hogy él-e a fellebbezési jogával. Egy azonban biztos, a Racing Point az idény további részében is a szabálytalannak minősített hátsó fékhűtőt fogja használni.
Míg a pályán kívül sok volt a történés, a délben kezdődő első szabadedzés lassan és eseménytelenül csordogált, amit jól mutat, hogy a hét végére új erőforrást kapó Max Verstappen egy órán keresztül mért kört sem teljesített. Az élre először Lewis Hamilton állt, majd félidőben az újabb egy évre szóló szerződést aláíró Valtteri Bottas vette át a vezetést 1:26.166-tal. A finn idejét a folytatásban már senki sem tudta megjavítani – igaz, erre irányuló próbálkozás sem volt –, így az ő elsőségével zárult a tréning.
Mögötte Hamilton végzett 138 ezredes hátránnyal, majd harmadikként érkezett Verstappen a Red Bull-lal. A holland lemaradása azonban már több mint 7 tized volt, s alig tudta megelőzni a remek körével negyedik Hülkenberget. Ötödikként Charles Leclerc zárt, majd Alexander Albon, Sebastian Vettel, Lance Stroll, Danyiil Kvjat és Esteban Ocon tette teljessé az első tízes sorát.
A két McLaren a tizenkettedik és a tizennegyedik helyet szerezte meg, míg az Antonio Giovinazzi helyén induló Robert Kubica a tizenkilencedik lett. Az olasz a második gyakorlásra már visszafoglalhatja az Alfa Romeo ülését.
A megemelt guminyomás okán sok versenyző tapasztalt abroncshólyagosodást, és ezért többen vibrációra is panaszkodtak.
Folytatás 16 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:26.166 | átlag: 246.124 km/ó | 21 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.304 | 0.138 mp. h. | 23 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:26.893 | 0.727 | 24 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 1:26.942 | 0.776 | 25 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:27.062 | 0.896 | 20 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:27.280 | 1.114 | 22 |
7. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.498 | 1.332 | 21 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:27.539 | 1.373 | 26 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:27.653 | 1.487 | 27 |
10. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:27.701 | 1.535 | 23 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:27.707 | 1.541 | 23 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:27.846 | 1.680 | 26 |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:27.908 | 1.742 | 26 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:28.138 | 1.972 | 28 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:28.170 | 2.004 | 24 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:28.226 | 2.060 | 24 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:28.511 | 2.345 | 23 |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.655 | 2.489 | 24 |
19. | Robert Kubica* | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.960 | 2.794 | 22 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:29.319 | 3.153 | 17 |
*tartalék versenyző, csak ezen a szabadedzésen vett részt |