Arra lehetett számítani, hogy az alacsony sebességű kanyarokat kedvelő Ferrari erős lehet Monacóban, az azonban némileg meglepően hatott, hogy a maranellói csapat versenyzői zártak az élen a második szabadedzésen. A váltóproblémája után az első tréninget szinte teljes egészében kiülő Charles Leclerc 1:11.684-es kört jegyzett délután, előnye 112 ezred volt a már délelőtt is meggyőzően teljesítő Carlos Sainz Jr.és majd' négy tized a harmadik Lewis Hamilton előtt, akit szorosan követett Max Verstappen.
A riválisokat némileg meg is lepte a Ferrari előretörése, a mercedeses viszont kifejezetten örül a még nagyobb versengésnek.
MÁJUS 20., CSÜTÖRTÖK | ||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.487 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.684 | ||||
MÁJUS 22., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
MÁJUS 23., VASÁRNAP | ||||
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 20., 15.00 | Francia Nagydíj, Paul Ricard | |||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydí |
„A Ferrari nagyon erős. Kicsit meglepő, hogy ilyen sokat lépett előre, ugyanakkor nagyszerű is, hiszen így még nagyobb lesz a harc. A Ferrari valamiért mindig is nagyon jó volt a gumik felmelegítésében, illetve a Red Bull is könnyen munkára tudja bírni az abroncsokat" – magyarázta, s azt követően, hogy elmondta, nekik még kell javulniuk ezen a területen, kitért arra is, hogy milyen következményei voltak annak, hogy a pálya bizonyos részeit újraaszfaltozták.
„Valamilyen okból kifolyólag elég nagy volt a tapadás már a kezdetektől fogva. Újraaszfaltozták a pálya nagy részét, talán emiatt volt az, hogy már az első szabadedzésen gyorsabbak voltunk, mint 2019-ben, ami egészen elképesztő – mutatott rá Hamilton, majd arra is felelt, hogy a meglátása szerint a Ferrari a folytatásban is fenyegetést jelenthet-e számukra. – Ugyanazt látom, mint mindenki más, hiszen a saját munkámra összpontosítok. De úgy tűnik, hogy igen."
„Jónak éreztem az autónkat, és sokat javítottunk az egyensúlyon is. Összességében elégedett vagyok, de nagy valószínűség szerint végrehajtunk néhány módosítást a kocsin az éjszaka folyamán. Az biztos, hogy megint nagyon szoros időmérőre van kilátás" – tette hozzá a címvédő.
Hamilton idejétől mindössze hét ezreddel maradt el Verstappen, de ő a brittel ellentétben korántsem volt elégedett.
„Túl lassúak vagyunk. És nem is kicsivel, hanem elég sokkal. Muszáj gyorsulnunk. Mindenkit hátráltat valamilyen szinten a forgalom, szóval az ideális szektoridőket kell alapul venni, amik azt mutatják, hogy eléggé nagy a lemaradásunk. Ezenkívül nem is volt igazán jó érzés vezetni az autót. Normál esetben elégedett vagyok a kocsival, és könnyen felgyorsulok vele, de itt ez túl sok időbe telik, és ezt nem szeretem. Szóval eddig ez meglehetősen nehéz hétvége a számunkra" – nyilatkozta csalódottan, majd kitért az olasz csapat sebességére is.
„Az lep meg, mennyire versenyképes a Ferrari. De ez is csak azt mutatja, hogy mi mennyire gyengék vagyunk. Ők nagyon jól mennek, míg mi nagyon rosszul, és ebből adódik ez a különbség. Szerencsére most lesz egy szabadnapunk, hogy kielemezzük a dolgokat, szerintem elég sok dolgon kell változtatnunk" – zárta gondolatait a módosított padlólemezt, valamint új diffúzort és oldalsó elemeket is kapó Verstappen.
Valtteri Bottas délelőtt a hatodik, délután az ötödik helyen zárt, s bár lemaradása nem volt túl nagy a csapattársához viszonyítva, nem igazán érezte jól magát a Mercedesben.
„Elöl nem igazán volt meg a tapadásom. Ez a probléma többször felütötte már a fejét kanyarodás közben, és mivel itt többnyire alacsony sebességű kanyarok vannak, nagyon fontos lenne, hogy érezd, be tudod-e venni a kanyart, vagy sem, hiszen így rengeteg időt veszítesz. Emellett elég merevnek érződik a kocsi, ami nem túl előnyös sok kis bukkanón, szóval utána kell nézni, mit kezdhetünk ezzel" – értékelte a csütörtökjét a finn, aki azt is kiemelte, hogy ezen a hétvégén nemcsak a Red Bullra, hanem a Ferrarira is figyelniük kell.
Az „ezüstnyilaknál" tehát felemásak az érzések, maga a csapat azonban egészen magabiztosnak érzi magát, amit jól mutat, hogy a csapatfőnök, Toto Wolff elmondta, már nem terveznek nagyobb fejlesztési csomagot bevetni ebben az évben.
„Már csak apró változtatásokat fogunk végrehajtani. Igyekszünk nem túllépni a költséghatárt, szóval leginkább azon fogunk dolgozni, hogy minél jobban kiismerjük az autót. Teljes mértékben 2022-re fókuszálunk, szóval nem hozunk már nagy frissítéseket" – jelentette ki az osztrák, aki arra is rámutatott, nincs kizárva, hogy bíróságra viszik a Red Bull hátsó szárnyának az ügyét.
Mint ismert, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) azt követően jelentette be, hogy változtat a mérési szabályokon, hogy Hamilton a Spanyol Nagydíj időmérője után nyíltan meggyanúsította a „vörös bikákat" azzal, hogy a hátsó szárnyuk menet közben hátrahajlik, amivel csökkentik a légellenállást, majd a kanyarokban visszahajlik, aminek köszönhetően nem vesztenek ott a tapadásból.
Bár a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, valamint a tanácsadó, Helmut Marko elbagatellizálta az ügyet, mondván, valamennyi terheléses teszten átmentek, az FIA jelezte a mezőnynek kiküldött köremailben, hogy bizonyos csapatok hiába teljesítették sikeresen a méréseket, mégis erős a gyanúja, hogy a hátsó szárnyuk menet közben hátrahajlik.
A szövetség július 15-ét jelölte ki határidőnek, vagyis a Francia Nagydíjon lehet majd először érezni annak a hatásait, ez a riválisoknak azonban nem igazán tetszik, főleg, hogy nemcsak a Red Bull, hanem a hírek szerint a Ferrari, az Alpine, valamint az Alfa Romeo is az osztrákokéhoz hasonló megoldást használ.
Először a McLarent irányító Andreas Seidl szólalt fel, aki kiemelte, nincs kétség afelől, hogy több alakulat is szabálytalan úton jut előnyhöz már az idénykezdet óta, így alapvetően örül az FIA reakciójának, ám annak már egyáltalán nem, hogy a júliusi 15-i határidőnek köszönhetően lehetőséget biztosít az említett istállóknak arra, hogy további versenyeken is jogosulatlan előnyhöz jussanak.
A wokingiak csapatfőnöke pontosan ezért felvette a kapcsolatot a szövetséggel, hogy az garantálja, az ellenfelek nem használhatják július 15. előtt sem már a szóban forgó elemet, s ehhez hasonló véleményt fogalmazott meg Wolff is, aki a mclarenes kollégával szemben attól sem zárkózik el, hogy jogi útra terelje az ügyet.
„Ha egymást követő hétvégén lennének versenyeink, de talán még akkor is, ha két hét lenne a kettő között, valóban kevés lenne az idő arra, hogy mindenki alkalmazkodjon az új mérési procedúrához. De nekünk most négy hetünk van Azerbajdzsán előtt, így elég érthetetlen, hogy ennyi idő miért nem elég a változtatásra, főleg figyelembe véve azt, hogy az azeri pálya fogja leginkább kidomborítani a hajlékony hátsó szárny adta előnyöket" – emelte ki, majd hozzátette: a késlekedés nyitva hagyja az ajtót az óvások előtt, s nincs kizárva, hogy az ügy egészen a nemzetközi Sportdöntőbíróságra fog jutni, ami zavaros helyzetet teremthet.
Az osztrák emellett az is elárulta, nekik is változtatniuk kell a hátsó szárnyukon, igaz, pont az ellenkező irányba: „Módosítanunk kell a hátsó szárnyunkon. Rugalmasabbá kell tennünk! A mi szárnyunk nagyon merev, hogy megfeleljen a híres 3.8-as szabálypontnak, amely kimondja, hogy nem mozoghat. Az új teszt viszont egy félmegoldás, ami lehetőséget biztosít számunkra, hogy az egész elemet puhábbá tegyük, hogy jobban hajoljon."
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:12.487 | átlag: 165.729 km/ó | 36 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:12.606 | 0.119 mp h. | 32 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.648 | 0.161 | 39 |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:12.929 | 0.442 | 37 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.995 | 0.508 | 34 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:13.131 | 0.644 | 36 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.236 | 0.749 | 31 |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:13.732 | 1.245 | 33 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:13.746 | 1.259 | 39 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.081 | 1.594 | 31 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:14.090 | 1.603 | 33 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.106 | 1.619 | 27 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:14.205 | 1.718 | 37 |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:14.268 | 1.781 | 41 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:14.281 | 1.794 | 36 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:14.320 | 1.833 | 37 |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:14.616 | 2.129 | 33 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:14.801 | 2.314 | 35 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:14.840 | 2.353 | 35 |
20. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.618 | 7.131 | 4 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:11.684 | átlag: 167.585 km/ó | 30 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:11.796 | 0.112 mp h. | 32 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.074 | 0.390 | 28 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:12.081 | 0.397 | 27 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:12.107 | 0.423 | 32 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.379 | 0.695 | 24 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:12.498 | 0.814 | 28 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:12.708 | 1.024 | 24 |
9. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.746 | 1.062 | 28 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:12.982 | 1.298 | 26 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.065 | 1.381 | 31 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:13.175 | 1.491 | 27 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:13.195 | 1.511 | 26 |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:13.199 | 1.515 | 28 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.257 | 1.573 | 26 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:13.509 | 1.825 | 32 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:13.593 | 1.909 | 31 |
18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:14.407 | 2.723 | 26 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:14.416 | 2.732 | 25 |
20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:14.829 | 3.145 | 11 |