A McLaren és a Honda 2015 óta tartó közös munkája nem hozta meg a várt sikereket, ezért Alonso már a csapattól való távozással fenyegetőzött.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK |
10.30–12.00: 1. szabadedzés |
14.30–16.00: 2. szabadedzés |
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj |
Az istálló vezetősége megelégelte, hogy a Honda egy helyben toporog, ezért nyitott a többi motorgyártó felé. A Mercedes és a Ferrari nemet mondott, így a Renault maradt az egyetlen esélye. A franciák azonban azt mondták, csak akkor vállalják a McLaren ellátását, ha a Red Bull vagy a Toro Rosso másik motorra vált, mert háromnál több csapat ellátása a minőség romlásával járhat együtt.
A Renault meggyőzése érdekében azt is elintézték, hogy Carlios Sainz Jr. a Toro Rossótól a franciák gyári csapatához szerződjön, akár még az idén.
Így jövőre a spanyol lesz Nico Hülkenberg csapattársa a Renault-nál, a Toro Rosso Honda-motorral és McLaren-váltóval versenyez, míg a McLaren-Renault Stoffel Vandoorne mellett Alonsót is megtartja.
A hivatalos bejelentések akár már a Szingapúri Nagydíj hétvégéjén megtörténhetnek.
Nézzük, ki mit nyer a megállapodással!
McLAREN
A sikertelenségét a Honda-motorra fogó legendás istálló az F1 jelenlegi negyedik legerősebb motorjáról a harmadikra vált, de a Red Bull versenyképessége bizonyítja, hogy ez az ugrás hatalmas lehet. A McLaren a Renault-val (amelytől a mindenkori legújabb erőforrást kapja meg) visszatérhet az élcsapatok közé, ráadásul megtarthatja Alonsót. Ezzel a Formula–1 is sokat nyerhet.
FERNANDO ALONSO
A spanyol 2014 óta először ülhet dobogóra esélyes autóban, sőt, ha a McLaren kasztnija tényleg annyira jó, mint a csapat mondja, és valóban csak a motorral volt gond, újra az élmezőnyben mutathatja meg, hogy még mindig a legjobbak közé tartozik.
RENAULT
A francia gyár mindhárom csapatával dobogóesélyes lehet 2018-ban, s abban is reménykedhet, hogy két-három éven belül ezek az istállók, köztük a saját gyári alakulata is, a vb-címért csatázhat. A Red Bull mellett mindenesetre a McLaren is jó mérce lesz a saját csapatának ahhoz,hogy mire lehetne képes elit kasztnival…
TORO ROSSO
A kis csapat a minardis korszakig visszamenő történetét figyelembe véve először kap olyan lehetőséget, hogy egy világmárka csapataként működik. A Honda nemcsak a motorját adja neki, hanem dollártízmilliókkal is segíti az istállót.
HONDA
A japán gyár az F1-ben maradhat, de kikerül a fókuszból, így nyugodtabb körülmények között dolgozhat tovább, és bebizonyíthatja, hogy megvan benne, ami az F1-es sikerhez kell.
RED BULL
Ha esetleg megtalálja a Honda a siker kulcsát, a Red Bull első csapata is beszáll, és olyan gyártóval dolgozhat, amely a Renault-val ellentétben csak rá összpontosít, mert nincs gyári csapata.
CARLOS SAINZ JR.
A spanyol elköszön ugyan a Red Bull családtól, de gyári csapathoz kerül, így biztosíthatja hosszabb távon a jövőjét az F1-ben.
Szó volt róla, hogy a spanyol már a Malajziai Nagydíjon átül a Renault-hoz, de a legfrissebb hírek szerint erre várnia kell 2018-ig.