Az FIA az év elején el akarta törölni az autókon néhány év szünet után újra megjelenő elemet, de a csapatok elérték, hogy a szövetség megfontolja a tilalmat.
Sőt, még jó ötletnek is találták, hiszen így nagyobb rajtszámokat tudnak ráfesteni a kocsikra.
A csapatok többsége az FIA ígérete alapján kezdte el tervezni 2018-as autóját, de a szabálymódosításhoz még egy szavazásra szükség volt. Ahhoz, hogy a következő évre szóló regulán ilyen későn változtassanak, az összes csapat beleegyezése szükséges, de a McLaren nemmel voksolt.
„Talán találtunk egy megoldást, amely jobb lehet. Nem szórakozunk a többiekkel, a saját érdekeinket tartjuk szem előtt” – mondta Zak Brown csapatfőnök.
„Azt hittük, mindenben megegyeztünk. Lassan el kellene kezdeni a motorfedél gyártását, jó lenne ismerni a szabályokat” – fogalmazott Otmar Szafnauer, a Force India egyik igazgatója, aki a többi csapatfőnökhöz hasonlóan megdöbbent a fordulat miatt.
Szafnauer szerint nem szakmai oka volt a McLaren döntésének, hanem a hátsó légterelő szponzorfelületét akarja láthatóbbá tenni.