Lewis Hamiltont annyi balszerencse sújtja az idén, hogy a háromszoros világbajnok lassan kifogy a bölcsességekből („Ilyenekkel tesz próbára minket a sors” és társai…). Ausztráliában elrontotta a rajtját, Bahreinben az első kanyarban összeakadt Valtteri Bottasszal, Kínában és most Szocsiban pedig már az időmérőn tönkrement autójában a hőenergia-átalakító. Mivel ez most a második szakasz végén történt, az angol papíron a 10. rajthelyre került, de ha jelentős javításra lesz szükség az autóján, még hátrébb sorolhatják.
Eddigi 170 versenyén egyszer sem nyert a 6. rajtkockánál hátrébbról indulva.
„Az a motor ment tönkre, amelyet a múltkori időmérőn történt meghibásodás után betettünk a kocsiba – árulta el Hamilton, ezzel jelezve, hogy visszatérő a probléma, amely bármely Mercedes-motort utolérheti. – Ugyanúgy történt, ahogy Kínában. A második szakaszban éreztem valamit, kimentem, és ugyanaz történt, mint a múltkor. Bármi is lesz, megpróbálok annyira előrejönni, ahogy csak lehet. Ezekkel a meghibásodásokkal nem tudok mit csinálni. Megyek tovább, nem adom fel.”
Toto Wolff csapatfőnök szerint bizarr, hogy megint előfordult ugyanez a hiba, és megint Hamilton autóján történt, az osztrák szerint Hamiltonnak „jó oka van rá, hogy mérges legyen. Kezd nehézzé válni a helyzete, de biztos vagyok benne, hogy kijön a gödörből. Most nemcsak Lewis miatt aggódunk, hanem azért is, mert Nico autójában ugyanez a rendszer van.”
A csapatvezető nem tudta megmondani, lesz-e szükség motorcserére Hamilton Mercedesében, ez csak vasárnap délelőtt derül ki. Az angolnak a sportfelügyelők előtt is kellett felelnie azért, mert az edzés első szakaszában nem a kijelölt úton ment vissza a pályára a kettes kanyar levágása után – ezt az esetet megúszta egy figyelmeztetéssel. (Ez neki a második az idén, háromnál tíz rajthelyes büntetés jár.)
Hamilton Kínában a rajtnál összeütközött Felipe Nasrral, megsérült az autója, így csak a 7. helyig tudott felzárkózni, így az első három futamot megnyerő Nico Rosberggel szembeni hátránya 36 pontra nőtt. Rosberg ismét nagy rivális nélkül maradt az időmérőn, és úgy tűnik, újabb könnyű verseny vár rá. Esetleg, ahogy Wolff is jelezte, a Mercedes-motor állíthatja meg.
„Most könnyűnek tűnik a helyzetem, de egy F1-es futam sohasem egyszerű. Így is veszélyes minden rivális, oda kell figyelnem, mert a futam nem nyeri meg magát. Persze a rajtrács alakulása nagy segítség, talán könnyebb lesz megszerezni a győzelmet” – mondta Rosberg, aki a sajtótájékoztatóig csak annyit hallott, hogy Hamilton nem indult a harmadik szakaszban, arról nem tudott, mi ennek az oka.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Hamiltonhoz hasonlóan az időmérőt a 2. helyen záró Sebastian Vettel sem Rosberg közeléből rajtol vasárnap, de a német úgy érzi, lehet esélye a dobogós hely megszerzésére.
„Nem vagyok bosszús a büntetés miatt, ez technikai sport, ilyenek előfordulnak, biztosan nem szándékosan rontotta el a váltót a csapat. Mindent megteszünk, hogy utolérjük a Mercedest, így nagyobb az esélye a meghibásodásnak is. Még mindig nem volt tiszta versenyünk, talán a mostani az lesz. Lewis gondja segített rajtunk, mert így a tiszta oldalról indulunk, és gyorsabb vagyok azoknál, akik a büntetésem miatt elém kerültek” – mondta Vettel.
S valóban, azzal, hogy Valtteri Bottas felugrik Vettel helyére az első sorba, Kimi Räikkönen is a pálya tiszta oldalára kerül. Ezzel mindenki jól járt, a Williams finnje annak örül, hogy az első sorból indulhat, és akár lerajtolhatja (a félig finn) Rosberget, míg a ferraris a tiszta ívtől remél előnyt.
„Van néhány új alkatrészünk az autón, ezek nagyon jól beváltak, és a pálya is fekszik a kocsinknak. Örülök, hogy kihoztam a maximumot ebből az időmérőből, de a verseny számít igazán. Az idén nem sikerültek jól a versenyeink, talán most” – visszhangozta Vettelt Bottas.
ÁPRILIS 29., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:38.127 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:37.583 |
ÁPRILIS 30., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:36.403 |
időmérő: 1. Rosberg 1:35.417, 2. Vettel 1:36.123 |
MÁJUS 1., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Május 15., 14.00: Spanyol Nagydíj |
Május 29., 14.00: Monacói Nagydíj |
Június 12., 20.00: Kanadai Nagydíj |
A gumistratégiákkal nem nagyon lehet úgy trükközni, mint az eddigi versenyeken, a szuperlágy gumik is alig kopnak, leszámítva az elfékezéseket. Eddig egy készleten a legtöbb megtett kör a lágy esetében 24, a szuperlággyal 23. A közepesen keményeket csak néhányan próbálták ki, a legtöbb megtett kör egy készlettel hét kör, méghozzá Pascal Wehrleintől. A vasárnapi versenyen talán még a gumikkal idén eddig rosszul gazdálkodó Williams sem teszi fel az autóira azt a keveréket.
Bottas nagy bravúrral győzte le Räikkönent, aki nem érzi a Ferrarit ezen a hétvégén.
„Az utolsó kanyart elrontottam, de egyébként sem tudtam rendes kört összerakni ezen a hétvégén. Itt-ott küzdenem kell az autó orrával, ha nincs az a hiba, simán meglett volna a második rajthely. Nem ideális, de legalább a tiszta oldalon vagyok. Sokkal rosszabb is lehetett volna, egy jó rajt sokat segíthet. A gumik jók az idén, de nem szeretem, ha küzdeni kell az autó orrával” – mondta Räikkönen.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
2. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
7. | Sebastian Vettel* | német | Ferrari |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-TAG Heuer |
9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Ferrari |
10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari |
17. | Kevin Magnussen | dán | Renault |
18. | Jolyon Palmer | brit | Renault |
19. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari |
20. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes |
21. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
*váltócsere miatt öt rajthelyes büntetés |