A 70. Évforduló Nagydíjának időmérője után attól tarthattak a rajongók, hogy ez a vasárnapi verseny is nem túl izgalmas Mercedes-győzelmet hoz, Max Verstappen azonban gondoskodott arról, hogy ez ne így legyen. A holland versenyző kihasználta a Mercedes gumikopás miatti szenvedését, és a Red Bull nagyszerű stratégiájával megnyerte a jubileumi viadalt. A leintést követően elmondta, hogyan alakult a futam az ő szempontjából.
„Jól bántam a gumikkal, mire az övék már teljesen elkopott, és láttam is rajtuk a sérüléseket – árulta el a Mercedesszel kapcsolatban Verstappen. – Számítani lehetett erre ezeknél a gumiknál, főleg akkor, amikor magas üzemanyagszinttel mennek az autók, amelyek így nagyon nehezek. Egyszerűen nem akartam mögöttük ücsörögni, ahogyan azt tettem az előző versenyeken, szóval amint megvolt a lehetőségem, hogy nyomás alá helyezzem őket, éltem is vele. Aztán eljött az a pont, amikor képtelenek voltak továbbmenni, és kiálltak, az én versenyem pedig ekkor kezdődött el valójában.”
AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.166 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:25.606 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:26.621 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:25.154 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km): 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Bottas | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
Verstappent egyébként még a futam elején arra kérték a csapatrádión, hogy ne maradjon túl közel a Mercedesekhez a saját abroncsainak megóvása érdekében, ő viszont tudta, hogy ennek éppen az ellenkezőjét kell tennie.
„Utálok hátradőlni, főleg akkor, amikor érzem, hogy az autó elég jól megy. Ez néha kész öngyilkosság lehet, mert tönkreteheti az abroncsokat, de nem hiszem, hogy ma ez volt a helyzet” – fogalmazott az immár kilencszeres futamgyőztes holland.
Bár a futam nagy részében igencsak szenvedett Lewis Hamilton a gumikkal, sikerült a második helyen célba érnie Verstappen mögött. A hatszoros világbajnok a verseny előtt egyáltalán nem számított arra, hogy a Mercedes előtt ennyire nehéz csata áll, és meglepte, hogy sok tekintetben teljesen máshogy alakult ez a futam, mint ahogyan a múlt heti Silverstone-ban.
„Nagyon nehéz verseny volt. Alapvetően szeretem a kihívásokat, de ez nagyon váratlanul jött. Az előző versenyen az alulkormányzottsággal szenvedtünk, emellett hólyagosodtak és hamar elfogytak az első gumik. Ezen a hétvégén azonban éppen ennek az ellenkezője történt, és nem tehettem semmit ellene. Megpróbáltam lassabban menni a kanyarokban, de ez sem segített. A történtek sokként értek minket” – árulta el Hamilton.
Hiába indulhatott a pole pozícióból Valtteri Bottas, meg kellett elégednie a harmadik hellyel, amivel ráadásul Verstappen elvette tőle a második pozíciót a világbajnoki összetettben. Bottas természetesen nem ilyen versenyre számított, és Hamiltonhoz hasonlóan (nem meglepő módon) ő is a gumikra panaszkodott a leginkább.
„Nyilván frusztráló, hogy a pole-ból indulva a harmadik helyen értem célba – mondta a finn versenyző. – Csapatként bealudtunk, és Max elénk tudott kerülni, az én stratégiám pedig messze volt az ideálistól. Sokat kell tanulnunk a mai napból. Megvolt az esélyünk, hogy felzárkózzunk Maxra, de amint kezdtem keményen nyomni, a gumik kezdtek tönkremenni. Nálunk sok volt ma a hólyagosodás, miközben úgy tűnik, hogy a Red Bullnál egyáltalán nem volt ilyen probléma.”
A Ferrari idei gyenge teljesítménye miatt kisebb győzelemmel ér fel Charles Leclerc számára a silverstone-i teljesítménye. Maga a monacói pilóta sem érti egyelőre teljesen, hogyan sikerült akkorát előrelépnie a Ferrarinak, hogy jó tempóval és a gumikat óvva végre tudja hajtani az egykiállásos stratégiát, ami a maranellóiak számára jelenleg nagyon jónak nevezhető eredményhez vezetett.
Akárcsak a Magyar és a Brit GP után, a silverstone-i második fordulót követően is megrovásban részesítették a Racing Pointot, amiért a Mercedes tavalyi megoldására túlságosan hasonlító fékhűtőrendszert használta. Ez egyelőre nem sok következménnyel jár a brit alakulat számára – igaz, az összesen öt istálló fellebbezésével a pénteken kihirdetett ítélet miatt a későbbiekben még lesz dolga az FIA-nak. |
„Nagyon örülök, a mai eredményem győzelemmel ért fel – vélekedett Leclerc. – Persze nem jó, ha ezt akkor mondod, amikor a negyedik helyen érsz célba, de az igazság az, hogy ma sem voltunk elég gyorsak. Nem tudom, hol találtuk meg végül ezt a tempót, de a kemény gumikon különösen jól mentünk, főleg annak az etapnak a végén. Rendkívül elégedett vagyok a mai munkánkkal, különösképp ahogy a gumikat kezeltük. A tegnapi napunk nagyon nehezen alakult, a mai viszont elég jó nap volt. A stratégiánk fontos szerepet játszott az elért eredményben. Azok után, ami a múlt héten történt az abroncsokkal, mindenki nagyon aggódott, nekünk viszont sikerült megvalósítanunk ezt a stratégiát.”
Újabb nehéz versenyen van túl Sebastian Vettel, akinek a viszonya a Ferrarival kezd egyre inkább megromlani. A maranellóiaknál az utolsó szezonját töltő négyszeres világbajnok már a futam alatt is közölte a csapatrádión, hogy a mérnökei elszúrták a stratégiája megalkotását, és a véleménye a leintés után sem változott meg.
„Reggel megbeszéltünk, hogy abban az esetben nincs értelme kiállni, ha tudjuk, hogy forgalomba kerülünk, végül mégis pontosan ezt tettük – mondta Vettel. – Felkerültek a kemény gumik az autómra, de csak nagyjából tíz körig mentem azokon, aminek nem volt értelme. Úgy értem, miért raktuk fel a keményeket tíz körre, míg a közepeseken húsz kört mentem? A végére elfogytak a gumijaim, pedig előtte ezt is megbeszéltük. A mai munkánk nem volt éppen a legjobb. A tempóm ugyanolyan volt mindkét silverstone-i versenyen, kétlem, hogy fejlődött volna. Kicsit jobban éreztem magam most, mint a múlt héten, a teljesítmény és a tempó viszont maradt ugyanolyan. Ez egyelőre kérdőjelet jelent, de nem tehetek ellene sokat. Meg kell próbálnom továbbra is a tőlem telhető legtöbbet nyújtani, illetve most le kell higgadnom annyira, amennyire csak tudok.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19:41.993 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 11.326 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 19.231 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 29.289 mp h. |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 39.146 mp h. |
6. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 42.538 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 55.951 mp h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:04.773 p h. |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:05.544 p h. |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:09.669 p h. |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:10.642 p h. |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:13.370 p h. |
13. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:14.070 p h. |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
| FELADTA | | | megtett körök |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 43 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 3 | 4 | 5 | 2 | 107 |
2. | Max Verstappen | 1 | 4 | 4 | 1 | 77 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 4 | 4 | – | 73 |
4. | Charles Leclerc | – | 2 | 3 | – | 45 |
5. | Lando Norris | – | 1 | 4 | 1 | 38 |
6. | Alexander Albon | – | – | 4 | – | 36 |
7. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 28 |
8. | Sergio Pérez | – | – | 3 | – | 22 |
9. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | – | 20 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 3 | – | 16 |
11. | Carlos Sainz | – | – | 3 | 1 | 15 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 12 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 3 | – | 10 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
15. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
16. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 180 |
2. | Red Bull-Honda | 113 |
3. | Ferrari | 55 |
4. | McLaren-Renault | 53 |
5. | Racing Point-Mercedes* | 41 |
6. | Renault | 36 |
7. | AlphaTauri-Honda | 14 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*: A Racing Pointtól 15 pont levonva. |